Tuesday, July 14, 2020

DALAM UMNO KAMI IKUT TUNJUK AJAR TUN-BUNG MOKTAR

ALASAN Tun Dr Mahathir meletakan jawatan pada 24 Februari, walaupun mendapat sokongan daripada Umno, Pas, dan GPS kerana tidak dapat menerima bekerjasama dengan Umno. 

Menurut Tun, Umno sekarang tidak sama dengan Umno tahun 1946, kerana parti itu telah "dirampas" pemimpin tertentu. 

Menjawab dakwaan itu di parlimen semasa membahas usul penyingkiran speaker, Datuk Bung Moktar MP Kinabatangan yang juga Pengerusi Perhubungan Umno Sabah, berkata bahawa dalam Umno, hanya berpandukan satu "ajaran" bagaimana mengurus parti, iaitu "ajaran" Tun. Mendengar hujah Bung tersebut, Tun kelihatan terkesan dan tidak meneruskan hujah.

Tun M yang juga MP Bebas Langkawi tidak menyokong usul penyingkiran Speaker, dan undi beliau sebahagian daripada 109 yang menolak usul yang dibawa Tan Sri Muhiyiddin Yassin tersebut.

Tun berusaha kembali ke Putrajaya, semasa penggal ini, menerusi berbagai cara termasuk menggunakan proksi menerusi budak suruhan beliau Datuk Shafie Apdal. Tun bersama Shafie mempunyai 18 ahli parlimen, manakala PH yang dipimpin Anwar 91.

Semalam semasa undi belah bahagi penyingkiran speaker PH Plus kekal dengan sokongan 109. Para pemimpin gagasan baru itu, meramalkan, bahawa mereka boleh mendapat 3 MP yang menyokong PN untuk menjayakan USUL TIDAK PERCAYA, malah penasihat akbar Tun, Datuk A Kadir Jasin, menulis, kononnya ada 2MP Bersatu daripada Sabah akan menyokong beliau.

3 comments:

Anonymous said...

DAH 2 ARI TERUK BEBENO ATOK KENA
BANG NON PULAK WAT WAT DONNO SAJO
LAM ATI BROTHER HAAH PADAN LA MUKA
HAAH TEPOKK POP CORN JANGAN LUPO


ALAHAIII CIAN NYER

Anonymous said...

AKHIRNYA FITNAH LIDAH BERCABANG MAKIN TAK MENJADI
BAHANA LIDAH BERCABANG TERBELIT DIRI
GAME YANG DICIPTA SELALU JADI SELAMA INI
FITNAH LIDAH BERCABANG KELEPAP KAT MUKA SINDRI


TERKONTANG KANTING TELONYA BER GOYANG LAJU SKALI
BANG NON MAT SABUN TOKONG WAT BODOH BERDIAM DIRI
KONON NAK JADI KUASA PENENTU SAMBIL NAK MEMBULI
KESIAN PRINSIP LALANG ATOM KAU MEMAKAN DIRI SINDRI


HAHHHHH WALAUN SEMUA MEH LER TEPOK BERSAMA SAMBIL MAKAN POP CORN

Anonymous said...

Gang DAP trus diam bila lelong assets TH dibentang, sambil pulas tangan barua barua nya(DAP) supaya jangan cakap ini DAP punya kerja lelong asset TH...

DAP arah barua ke depan tolong jawabkan kenapa lelong assets TH...

sambil pulas tangan agar cover line DAP punya air muka, bile abis sidang dewan baru kau tim upah kena pulas dan tarik telinga..



kannnnn..

Blog Archive