Latest News

25 KETUA PENAJA PPBM SABAH-MENCERMINKAN KEKUATAN PERINGKAT AKAR UMBI

Datuk Nizam Menerima Watikah Pelantikan Dpd Tun Dr Mahathir,
Di PICC, Putrajaya pada Rabu 15/5/2019.
TERLIHAT pemilihan ketua-ketua bahagian penaja PPBM (bersatu) Sabah yang menerima watikah pelantikan mereka semalam daripada Pengerusi parti itu-Tun Dr Mahathir, sempena majlis Iftar Bersatu, di PICC, Putrajaya, adalah para pemimpin akar umbi di kawasan masing-masing, kecuali beberapa daripada mereka yang mempunyai nama di peringkat negeri dan kebangsaan.

Sebagai parti yang baru melebarkan sayapnya ke Sabah, memangpun tepat memilih mereka yang mempunyai kekuatan akar umbi, sebagai pendorong kepada bakal-bakal ahli di kawasan masing-masing menyertai parti itu.

Semalam, 25 Ketua-Ketua Bahagian penaja yang diketuai Datuk Hajiji Haji Noor selaku Ketua Penyalaras Bersatu Sabah, menerima watikah pelantikan masing-masing.

PPBM adalah sebuah parti dalam Pakatan Harapan bersama-sama DAP, PKR dan Amanah, akan tetapi wakil rakyatnya diperingkat negeri Sabah hanya merupakan penyokong kerajaan yang diterajui Warisan di Dun Sabah, berbeza dengan DAP dan PKR yang merupakan sebahagian daripada kerajaan negeri.

Di Dun Sabah, Bersatu mempunyai jumlah kerusi ke-2 terbanyak selepas parti Warisan Sabah.

Kemampuan PPBM mendapatkan ahli, akan menjadi "kuasa berbincang" atau "kuasa penentuan" jumlah kerusi yang bakal ditandingi pada PRU-15. 

Tidak dapat dinafikan, kehadiran PPBM ke Sabah adalah untuk menembusi kawasan-kawasan yang dimenangi Umno pada PRU-14. Jika berpandukan kepada keputusan pada PRU lalu, maka PPBM sekurang-kurangnya akan diberikan 17 kawasan Dun dan 7 kawasan parlimen pada PRU-15. Jika pembahagian kerusi di peringkat Dun adalah demikian, maka parti itu akan kekal sebagai parti ke-2 terbesar selepas Parti Warisan Sabah.

Walaupun demikian, adalah terlalu awal, bercakap pembahagian kerusi, kerana jika berlaku perubahan kepimpinan negara, komposisi pembahagian kerusi tentunya akan juga berubah, maka di situ lah terletaknya kekuatan parti itu di peringkat bahagian masing-masing, yang bakal dicerminkan oleh jumlah keahlian.

2 Responses to "25 KETUA PENAJA PPBM SABAH-MENCERMINKAN KEKUATAN PERINGKAT AKAR UMBI"

Credit Financial Group said...

Apakah Anda seorang pebisnis / wanita atau pegawai pemerintah dan Anda ingin mandiri secara finansial dan menumbuhkan bisnis Anda ini adalah kesempatan Anda, kami menyediakan semua jenis pinjaman baik jangka panjang maupun jangka pendek, proses kami sangat sederhana dan mudah semua orang dapat mengajukan permohonan , Anda tidak harus terus menjadi tanggung jawab keuangan kepada siapa pun, hari ini Anda dapat memutuskan untuk memiliki kebebasan finansial Anda sendiri dan kehidupan yang lebih baik untuk diri dan keluarga Anda, kami sangat bersedia memberi Anda pinjaman pilihan Anda, berapapun jumlah yang Anda butuhkan, kami akan menyediakannya untuk Anda. Jangan hanya duduk di sana menyaksikan orang lain membuat kemajuan finansial, jika Anda ingin pinjaman ditambahkan ke modal Anda atau memulai bisnis Anda sendiri, ini adalah kesempatan Anda untuk menghubungi kami hari ini



Perusahaan: CREDIT FINANCIAL GROUP
E-mail: (creditfinancialgroup01@gmail.com)
Whatsapp : +447480724786
BBM INVITES: {DDA46523}

Queen Jamillah said...

"Assalaamu 'Alaikum Wa Rahmatullahi Wa Barakatuh"

Data pribadi
negara: Indonesia
Nama: Queen Jamillah
Alamat: Nusa Lembongan
Telepon: +62 856-9328-4991
WhatsApp: +62 856-9328-4991
https://twitter.com/queen_jamillah
e_mail: queenjamillah09@gmail.com
Sudah dua tahun sekarang saya telah memberikan kesaksian tentang bagaimana saya meminjam 700 juta dari Perusahaan Pinjaman Iskandar Lestari dan beberapa orang meragukan saya karena tingkat penipu online saya dapat membuktikan kepada Anda semua bahwa Bunda Iskandar bukan pemberi pinjaman yang curang. telah memberi saya satu hal lagi untuk tersenyum karena setelah menyelesaikan angsuran bulanan pinjaman yang saya pinjam sebelum saya memohon kepada ibu bahwa saya ingin pergi untuk ekspansi bisnis saya lebih lanjut sehingga saya menyerahkan 2,7 miliar setelah melalui proses hukum saya transaksi telah disetujui oleh otoritas dan dalam waktu tiga hari proses hukum untuk menyalurkan pinjaman saya ke rekening Bank Rakyat Indonesia saya dicapai dengan mudah. Saya tidak memiliki tantangan dengan Bank Indonesia karena Ms. Iskandar dan tim Manajemen dari ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY telah dianggap sebagai pemberi pinjaman yang sah sehingga tidak ada masalah sama sekali untuk bantuan keuangan, hubungi Pemberi Pinjaman ISKANDAR hari ini
e_mail: [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

Waalaikumsalam Warahmatullahi Wabarakatuh.

Blog Archive