Tuesday, November 05, 2019

KERAJAAN PINTU BELAKANG SOLUSI POLITIK TANAH AIR?

DALAM politik tiada yang kekal, kerana dunia politik penuh dengan kemungkinan. 

Telah 18 bulan pertukaran kerajaan daripada BN kepada PH, akan tetapi suasana politik tidak pernah reda, malah semakin meruncing. 

Di pihak PH, asyik dengan peralihan kuasa. Datuk Seri Anwar tidak sabar-sabar mengambil alih. Keterujaan Anwar itu, ditandai dengan langkah PRK Port Dickson, seorang MP PKR terpaksa mengosongkan kerusi semata-mata untuk Anwar masuk Parlimen. Kalau lah Anwar sabar sedikit, maka tidak perlu seorang MP PKR mengosongkan kerusi, kerana beliau boleh sahaja menjadi calon pada PRK yang terpaksa diadakan kerana kekosongan akibat kematian penyandang. 

Kekucar kaciran PH, nampak sangat apabila ADUN Sungai Pelek, Selangor Ronnie Liu daripada DAP menyuarakan agar PH membuat gabungan baharu tanpa Bersatu. Suara itu adalah isyarat untuk menyingkirkan Tun Dr Mahathir daripada kerusi Perdana Menteri. Menurut ADUN Sungai Pelek itu, PKR, DAP, Amanah, Warisan dan UPKO boleh membentuk kerajaan Persekutuan dengan majoriti mudah kerana mempunyai 113 daripada 222 kerusi parlimen. 

Perlu diingat, menerusi Perlembagaan Persekutuan, seseorang Perdana Menteri hanya memerlukan sokongan majoriti mudah MP dan mendapat perkenanan Agong, tidak semestinya seorang Perdana Menteri mewakili parti yang mempunyai kerusi terbanyak, walaupun tradisi ini diamalkan semasa era Barisan Nasional. 

Senario politik sekarang, Tun Dr Mahathir bukan sahaja mendapat sokongan sebahagian besar MP PH, akan tetapi juga MP pembangkang, khususnya daripada PAS, malah MP UMNO, meskipun tidak terang-terangan (kecuali 6 MP), manakala GPS-Sarawak bebas, belum membuat pendirian, demikian juga GBS-Sabah. 

Sebelum ini, surat khabar Cina- Sin Chew Daily ada membuat laporan, bahawa Tun Dr Mahathir disokong 100 MP untuk kekal sebagai Perdana Menteri, manakala Anwar 95 tidak termasuk GPS-19 dan Warisan-9. Dalam senario demikian, mana-mana pihak sahaja disokong GPS dan Warisan akan mempunyai majoriti mudah. 

Jika benarlah ada usaha dalaman daripada PH, untuk menyingkirkan Bersatu, maka Bersatu boleh sahaja membuat gabungan baharu dengan UMNO-38, PAS-18, GPS-19, GBS-3, MCA-1 dan MIC-1, Bersatu-26, namun hanya berjumlah 106, kurang 6 kerusi mencapai 112 (syarat majoriti mudah). Dalam senario demikian, kumpulan Dato Seri Azmin Ali akan menjadi penentu (king maker). 

Keputusan PRK Tg Piai, akan membuka jalan perubahan politik tanah air. Jika calon PH tewas, akan menjadi katalis kepada kumpulan Anwar untuk mendesak peralihan kuasa dengan kadar segera, kononnya sebagai penyelamat kepada Kerajaan PH, manakala dilain pihak pula, melihat bahawa kaum terbesar di Malaysia perlu membentuk kerajaan untuk menyelematkan kekalutan politik. Senario lah yang mempermudah Kerajaan Pintu Belakang!!!. 

Hakikat yang perlu diterima, jika calon PH kalah di PRK Tg Piai, bukan bererti, Bersatu ditolak, akan tetapi, berlakunya sabotaj?... lagi pun dalam tempoh 3 hari kempen, sudah terdengar rungutan daripada 10 PDM yang dimenangi PH pada PRU-14 yang membolehkan calon parti itu menang, telah berlaku perubahan atau swing, akibat berbagai isu yang tidak berjawab.

Parlimen Tg Piai mempunyai 27 PDM, 17 PDM dimenangi calon BN pada PRU-14 yang merupakan kawasan majoriti melayu.

Walaupun, senario politik tanah air masih tidak menentu atau tidak stabil, hanya masa menentukan, sebelum PRU-15.

4 comments:

Anonymous said...

SEKIRANYA TUN MASIH ADA MARUAH

SPRM di bawah kawalan Latheefa Koya sudahpun mempunyai bukti yang cukup berhubung salahlaku Guan Eng melibatkan projek Terowong Dasar Laut Pulau Pinang dan tidak akan teragak-agak membuat tangkapan menurut ‘perintah’ Mahathir atas sebab-sebab tertentu.

1. Dengan penangkapan ini, Mahathir akan membuktikan kepada masyarakat Melayu-Islam bahawa beliau sememangnya berniat dari awal untuk sedarkan pengundi yang mengundi PH betapa buruknya natijah menyokong DAP

2. Seandainya DAP mampu menumbangkan PH sebelum Mahathir sempat berbuat apa-apa, beliau masih dapat membuktikan kepada masyarakat Melayu-Islam bahawa beliau sememangnya berniat haramkan DAP dengan merujuk kepada penangkapan beberapa pemimpin parti tersebut di bawah SOSMA baru-baru ini.

KJAAN PINTU BELAKANG BANG NON JADI CEMAS
KLU MENYONGOL DRI BELAKANG BANG NON MME GANAS
TG PIAI JADI UKURAN KJAAN PH MAKIN LEMAS
POP CORN TAMBAH KASI TEPUK BIAR KEMAS

3. Malah, Mahathir boleh memberitahu kepada masyarakat Melayu Islam bahawa DAP sanggup menumbangkan sebuah kerajaan pimpinan Melayu-Islam semata-mata kerana ingin menghalang Guan Eng daripada ditangkap dan dibawa ke muka keadilan.

4. Kesemua ini akan menjana satu gelombang kebangkitan baru, di mana majoriti pengundi yang beragama Islam yang sudah lama berdendam dengan Guan Eng dan DAP akan berdiri teguh di belakang gandingan Mahathir-Azmin.

5. Mereka akan melihat kemenangan Mahathir di pilihanraya umum ke-15 (PRU15) sebagai peluang untuk membalas dendam terhadap Guan Eng serta beberapa pemimpin lain dari DAP, termasuk Lim Lip Eng, Nga Kor Ming dan seorang lagi bekas ahli DAP yang sudahpun dipanggil oleh Bukit Aman, iaitu Superman Hew.

6. Kesemua ini akan disokong oleh sebilangan besar pengundi Cina yang turut muak dengan tingkah-laku DAP tetapi masih tidak ingin menerima MCA, di mana mereka akan teruja dengan kehadiran sepuluh ahli parlimen DAP yang akan duduk bersama Azmin dalam sebuah parti serpihan Barisan Nasional.

7. Dalam senario ini, PAS sudah pasti akan bersama Mahathir, memandangkan segala apa yang berlaku akan memungkinkan penubuhan sebuah “Barisan Baru Nasional” yang mampu meraih majoriti undi dua pertiga dan menjurus kepada terbentuknya sebuah kerajaan perpaduan berteraskan Melayu-Islam buat julung kalinya di Malaysia.

Menurut khabar, inilah sebab utama DAP teragak-agak untuk keluar dari PH…

#Formula Turun Harga = BMF

Anonymous said...

Tgk. pemimpin ORANG ASAL Islam/Melayu paling BIJAK kita, YAB DS Hishamuddin Tun Hussein Onn terCINTA kita sdg. diSERANG habis2an oleh geng BARUA2 BANGKAI BABI zahid/anwar PARIA HOMO/DAPbangkai BABI homno JIJIK Zionis ISrael - utk. mengHALANG pemimpin2 ORANG ASAL Islam/Melayu yg. TULEN kita dr. UMNO-PAS-PPBM-KEM AZMIN dari BERSATU segera - utk. MENUBUHkan KERAJAAN baru SEKARANG juga, dan mengHALANG habis2an anwar PARIA HOMO jadi PM HOMO amat JIJIK dan KEJI yg. PERTAMA kat NEGARA ISLAM/TANAH MELAYU, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kita ni, dan TPM dia dr. PEROMPAK/PERASUAH TUAN guan eng bangkai ANJING dia, si bangkai SAMPAH DAP ANJING kurap HOMO jijik ZIONIS ISrael , serta PENJAJAHAN amat BUAS oleh PENGGANAS2 Hindu hindrafHOMO/TAMIL EELAM Sri Lanka DAPpembunuh, dibawah hak asasi 'KESAMAAN' SAMPAH, RASIS, FASIS dan PENIPU Zionis depa!! Lihat blog BANGKAI ANJING ni, di -

http://anotherbrickinwall.blogspot.com/2019/11/disciplinary-complain-filed-against.html

Disciplinary complain filed against Hishamuddin
November 04, 2019

**Tumbangkan habis2an PENJAJAHAN Zionis amat RASIS/FASIS si BANGKAI2 BABI DAP/PKR-Anwar paria HOMO!! Lihat anwar paria BANGKAI BABI HOMO plg. JIJIK-si PENJILAT DUB*Q berLENDIR berNANAH HANYIR guan eng/kit siang-DAP bangkai ANJING homo JIJIK Zionis ISrael ni, di –

https://www.thethirdforce.net/anwar-defends-dap-tells-malays-to-stop-attacking-the-party/

Anwar defends DAP, tells Malays to stop attacking the party

By Raggie Jessy

The Third Force net
November 3, 2019

Anonymous said...

Percayalah, PRU15 juga mungkin akan diSABOTAJ oleh ’NGO‘ pengganas MOSSAD/CIA-SOROS dan KULI2 DAPpembunuh/PariaKR-anwar PARIA HOMO depa, yg. berPUSAT di SWITZERLAND, iaitu BERSIH DAPpembunuh yg. dah kuasai SPR baru haram jadah tu, mcm. PRU14 diSABOTAJ depa, utk. MENAKLUK habis2an SELAT MELAKA kita dan LAUT CHINA SELATAN kita yg. amat KAYA dgn. bahan2 KIMIA spt. ZIRCON/THORIUM/URANIUM, di GUNUNG2 BERAPI bawah laut (SUBMARINE VIOLCANOES), utk. pembuatan SENJATA2 NUKLEAR Barat-ZIONIS, hingga akhir zaman!!!!!

Maka, kalau PRU14 dah TERANGAN diSABOTAJ oleh PENGGANAS BERSIH yg. mengHASUT POLIS/TENTERA dan disyaki PEKERJA2 SPR – tak kan si pemimpin2 ISLAM/MELAYU dr. PAS/UMNO, nak ‘BERHEMAH‘ konon dan TUNDUK mcm. KULI kpd. DEMOKRASI Zionis PENIPU, utk. TUNGGU shj. PRU15, mcm. si LEMBU2 diCUCUK HIDUNG oi?!! GILA BABI apakah ini?!!

**Tumbangkan habis2an PENJAJAHAN Zionis amat RASIS/FASIS si BANGKAI2 BABI DAP/PKR-Anwar paria HOMO!! Lihat anwar paria BANGKAI BABI HOMO plg. JIJIK-si PENJILAT DUB*Q berLENDIR berNANAH HANYIR guan eng/kit siang-DAP bangkai ANJING homo JIJIK Zionis ISrael ni!!!!

pakresky said...

ASS..WR.WB.SAYA pak resky TKI BRUNAY DARUSALAM INGIN BERTERIMA KASIH BANYAK KEPADA EYANG WORO MANGGOLO,YANG SUDAH MEMBANTU ORANG TUA SAYA KARNA SELAMA INI ORANG TUA SAYA SEDANG TERLILIT HUTANG YANG BANYAK,BERKAT BANTUAN EYANG SEKARAN ORANG TUA SAYA SUDAH BISA MELUNASI SEMUA HUTAN2NYA,DAN SAWAH YANG DULUNYA SEMPAT DI GADAIKAN SEKARAN ALHAMDULILLAH SUDAH BISA DI TEBUS KEMBALI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN EYANG WORO MANGGOLO MEMBERIKAN ANGKA RITUALNYA KEPADA KAMI DAN TIDAK DI SANGKA SANGKA TERNYATA BERHASIL,BAGI ANDA YANG INGIN DIBANTU SAMA SEPERTI KAMI SILAHKAN HUBUNGI NO HP EYANG WORO MANGGOLO (082-391-772-208) JANGAN ANDA RAGU ANGKA RITUAL EYANG WORO MANGGOLO SELALU TEPAT DAN TERBUKTI INI BUKAN REKAYASA SAYA SUDAH MEMBUKTIKAN NYA TERIMAH KASIH
NO HP EYANG WORO MANGGOLO (082-391-772-208)
BUTUH ANGKA GHOIB HASIL RTUAL EYANG WORO MANGGOLO
DIJAMIN TIDAK MENGECEWAKAN ANDA APAPUN ANDA MINTA INSYA ALLAH PASTI DIKABULKAN BERGAUNLAH SECEPATNYA BERSAMA KAMI JANGAN SAMPAI ANDA MENYESAL

Blog Archive