Monday, September 30, 2019

PM8- MENGAPA PENYOKONG ANWAR TIDAK SABAR?

HAKIKAT perlu diterima penyokong Dato Seri Anwar, bahawa PKR menjadi sebahagian daripada kerajaan hari ini, kerana Tun Dr Mahathir. 

Para pemimpin PKR dan penyokongnya, kena melihat sejarah parti itu sebaik ditubuhkan pada tahun 1998, dan tidak pernah gagal menyertai pilihan raya umum, dan semasa menghapai pilihan raya, sudah mencuba bekerjasama dengan parti-parti politik termasuk PAS, namun tidak pernah mencapai kemenangan. Pencapaian tertinggi pakatan antara PKR-DAP-PAS pada PRU-12 dan 13, hanya mampu mengurangkan kuasa 2/3 Barisan Nasional, malah pada PRU-13, Anwar telah mengetuai Pakatan Rakyat (PR).

Semasa PRU-14, selain Anwar tidak bertanding kerana masih dalam penjara, Pakatan Harapan yang diketuai Tun Dr Mahathir telah mencapai kemenangan.

Memang parti Tun Dr Mahathir, PPBM bertanding 52 kerusi parlimen dan hanya menang 13, akan tetapi impak kepada kaedah itu telah menyebabkan peralihan undi kaum melayu daripada Umno/Bn kepada PH.

Di negara ini, berasaskan komposisi kaum, hanya peralihan undi melayu sahaja yang boleh menyebabkan perubahan dalam senario politik. Tanpa peralihan pengundi kaum terbesar itu, tidak mudah sesebuah pakatan antara parti-parti untuk menang.

Para pemimpin dan penyokong PKR, kena menerima hakikat, sebagai impak Tun Dr Mahathir terhadap pengundi melayu, maka Umno kehilangan sokongan, dan berlaku lah perubahan kerajaan, julung kali berlaku sejak negara merdeka!!!.

Kepada para pemimpin dan penyokong PKR daripada kubu Anwar, kena menerima hakikat, bahawa Tun Dr Mahathir bersama-sama PPBM mempunyai pemimpin, penyokong dan pengikut. Mendesak Tun Dr Mahathir, termasuk membuat berbagai dakwaan, termasuk tuduhan, bahawa Pengerusi PPBM itu tidak akan tunai janji, bukan sahaja mengundang berbagai persepsi, akan tetapi mengundang kemarahan para pemimpin dan penyokong PPBM.

Perlu dingat, dalam politik, penuh dengan misteri, penuh kemungkinan, dan tidak pernah dijangka boleh sahaja berlaku.

Belumpun, 2 tahun Tun Dr Mahathir menjawat PM-7, PKR sudah berpecah dua, faktanya, Timbalan Presiden parti itu- Dato Azmin Ali, menyokong agar Tun Dr Mahathir perlu menjadi PM selama sepenggal.

Kepada pemimpin dan penyokong PKR kubu Anwar, jangan nanti berlaku Dikejar Tak Dapat Yang Digendong Berciciran. Jangan berulang tahun 1998, pada 31 Ogos, Tun Dr Mahathir dalam sidang akhbar menyatakan Dato Seri Anwar Ibrahim bakal menggantikan beliau selepas sukan Komonwel, akan tetapi apa yang berlaku 3 hari kemudian DSAI dipecat daripada TPM dan juga UMNO.

6 comments:

Anonymous said...

KONGRES BARUAH MELAYU REFORMIS PALSU

Kongres Maruah Melayu? Macam mana bleh anjurkan kongres ni kalau penganjur pun tak bermaruah bersekutu & bersekongkol dgn DAP..!?

Terang2 nk menghapuskan hak Melayu? Please laa, tak payah la nak memperbodohkn Melayu yg skrg ni ramai dah bermuafakat dlm Perpaduan Ummah.

Pada pemimpin2 reformasi palsu hari ini termasuk PM ke 7 berhentilah menipu rakyat dengan pernyataan2 palsu dipentas dunia dan PBB kononnya pejuang keadilan dan menentang kezaliman.

TAK GUNA CAKAP BERGEGAR GEGAR
KALAU EKOR BERGELUMANG DNG TAIK
TAK PAYAH NAK ACAH ACAH POWER
KLU PIBG LAGI POWER DARI MAHATAIK

Tidak ada maknanya bercakap soal maruah sekiranya rakyat semakin merempat dibumi sendiri ,menteri2 anak emas dan anak sendiri yang berlaku sumbang dan songsang terus menjadi menteri.

Rais Yatim orang kuat Tun M(Mangkok) sendiri menyatakan bahawa..

“Hari ini...Melayu jahanamkan Melayu.”

Apa maksud Rais Yatim orang kuat PBBM ni..!?

Rais: “Ka­lau DAP dikatakan akan memusnahkan hak Melayu, realitinya saya tak fikir DAP ada kekuatan seperti itu yang difikirkan banyak pihak.

“Saya tak fikir DAP kuat tapi kalau ditolong oleh orang Me­layu, berkemungkinan besar politik Melayu akan hancur...akan ke hilir, kekuatan bangsa Melayu dan Islam akan lemah.

Tapi kalau setakat DAP berkokok, berkotak-katik, saya tak yakin (Melayu akan musnah).

“Cuma kalau Dr. Mahathir di pihak sana (Pakatan Harapan) bawa fikiran DAP, Melayu akan jahanam...

"Inilah yang jahanamkan Melayu...puncanya Melayu itu sendiri.”

Setahu Rais, Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) yang dikepalai Dr. Mahathir tidak ada peta Melayu dalam mindanya...!!!

APA GUNA SEBUT PASAL MARUAH
TAK PAYAH MENYALAK MCM HANJING
ACAH ACAH POWER HARAMJADAH
KALAU TELO KAU TOPDOG CLAMPING

....Sungguh Memalukan...!!

Awat, konon kongres ni nk mengaburi Perpaduan Ummah ke? Mcm mn penganjur boleh jd Melayu bermaruah kalau semua pemimpin2 Melayu dlm PH tutup mulut bila hak Melayu & Islam dihina terang-terangan?

APA GUNA KATAKAN MARUAH ISLAM
IMAN AKIDAH KAU GADAI SUMA LAH..!
PLURALIST COMANGO SYIAH DIGENGGAM
LGBT GAY DEPAN BELAKANG BELASAH

Bermaruah ke kalau ramai pemimpin2 dlm PH ahli semburit, LGBT & pengkhianat Melayu?

kita khuatirkan ialah (kemunculan) Melayu Baharu dalam PKR seperti Anwar Ibrahim, Nurul, Marina Gereja, G 25, Rafizi dll. Ramli yang akan bawa pemikiran kononnya Me­layu progresif tapi liberal, anutan COMANGO toksik dan Pluralisma Agama (Murtad)

Mungkin dh terdesak kut sebab trend semasa Melayu Islam ramai menyokong Perpaduan Ummah...

#buymuslimfirst

Anonymous said...

Anwar sabar laa..biar atok pegang pm sehingga pru15..biar atok lawan dgn najib..biar petua bani tamim menang..menewaskan kebatilan kata jondol..sbb petua bani tamim nk kibar panji2 hitam cap tengkorak dulu..baru bagi pm tepi jadi pm..

Anonymous said...

Atok tu bukan nk bagi anwar jadi pm pun..dia cuma nk menyerap masuk dalam ph..jadi mcm anai2 makan kayu..mereput dari dalam..dulu anwar.aseymin..dan mp2 pkr bersatu hati..sekarang apa jadi..betul telahan aku di awal2 atok sertai ph..dia jadi anai2

Anonymous said...

Ha ha! PADAN MUKA lu jantan anwar PARIA HOMO dan BINI betina Penjajah Jepun lu tu, serta PKR paria amat CELAKA–si si PENYAMAQ2 Zionis PENJILAT DUB*Q DAP bangkai ANJING homo JIJIK Zionis ISrael ni!!!

Mmg. demi ALLAH SWT, ISLAM/umatnya, seluruh bangsa BUMIPUTERA kita dan TANAH MELAYU/NEGARA ISLAM, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kita ni –pemimpin2 ORANG ASAL Islam/Melayu yg. TULEN kita dr. UMNO-PAS-PPBM-KEM AZMIN mesti BERSATU segera - utk. MENUBUHkan KERAJAAN baru SEKARANG juga, dan mengHALANG habis2an anwar PARIA HOMO jadi PM HOMO amat JIJIK dan KEJI yg. PERTAMA kat NEGARA ISLAM/TANAH MELAYU, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kita ni, dan TPM dia dr. TUAN guan eng bangkai ANJING dia, si bangkai SAMPAH DAP ANJING kurap HOMO jijik ZIONIS ISrael , dibawah hak asasi 'KESAMAAN' SAMPAH dan PENIPU Zionis depa - kerana PRU 15 dan masa hadapan, mmg. akan diSABOTAJ habis2an oleh PENGGANAS2 SPR-Bersih DAPpembunuh tu, mcm. PRU14 (apalagi pengganas MOSSAD/CIA-SOROS dan KULI2 DAPpembunuh/PariaKR-anwar PARIA HOMO depa, yg. berPUSAT di SWITZERLAND, iaitu BERSIH - dah kuasai SPR baru haram jadah tu HABIS2an)!!
Percayalah, PRU15 juga akan diSABOTAJ oleh pengganas MOSSAD/CIA-SOROS dan KULI2 DAPpembunuh/PariaKR-anwar PARIA HOMO depa, yg. berPUSAT di SWITZERLAND, iaitu BERSIH DAPpembunuh yg. dah kuasai SPR baru haram jadah tu, mcm. PRU14 diSABOTAJ depa, utk. MENAKLUK habis2an SELAT MELAKA kita dan LAUT CHINA SELATAN kita yg. amat KAYA dgn. bahan2 "RARE EARTH" spt. ZIRCON/THORIUM/URANIUM, di GUNUNG2 BERAPI bawah laut (SUBMARINE VIOLCANOES), utk. pembuatan SENJATA2 NUKLEAR Barat-ZIONIS, hingga akhir zaman!!!!! Maka, kalau PRU14 dah TERANGAN diSABOTAJ oleh PENGGANAS BERSIH yg. mengHASUT POLIS/TENTERA dan disyaki PEKERJA2 SPR – tak kan si pemimpin2 ISLAM/MELAYU dr. PAS/UMNO, nak ‘BERHEMAH‘ konon dan TUNDUK mcm. KULI kpd. DEMOKRASI Zionis PENIPU, utk. TUNGGU shj. PRU15, mcm. si LEMBU2 diCUCUK HIDUNG oi?!! GILA BABI apakah ini?!!!

Anonymous said...

Dan tgk. ni, asyik PEMIMPIN2 Orang Asal Islam/Melayu kita, termsk. PENGETUA Sek AGAMA, KETUA PENGARAH MKN dan PESURUHJAYA PAS Perlis - yg. disyaki diBUNUH atau cuba diBUNUH, oleh PEMBUNUH2 UPAHAN hindrafHOMO/TAMIL EELAM Sri Lanka DAPpembunuh, termsk. melalui MO Kemalangan2 Jlnraya, Sakit jantung, Kanser, Racun dsbnya! Lihat di -

1. https://www.sinarharian.com.my/article/49870/BERITA/Tragedi
/Tiga-maut-nahas-dua-kenderaan (GERAM betul berita ni - diRAHSIAkan nama dan bangsa PEMANDU 4WD yg. cedera ringan tu dan bagaimana KEMALANGAN ni terjadi, sdgkan PENGETUA dan PEKERJA2 atau GURU2 Islam/Melayu kita, dr. SEK AGAMA - MENINGGAL dgn. amat KEJAM)

Tiga maut nahas dua kenderaan

Oleh NOR AZURA MD AMIN

Sinar Harian Online
29 September 2019;

2. https://www.sinarharian.com.my/article/49885/BERITA/Nasional/Ketua-Pengarah-MKN-meninggal-dunia

Ketua Pengarah MKN meninggal dunia

Oleh SHAHRIZAL AHMAD ZAINI

Sinar Harian Online
29 September 2019; dan di

3. https://www.sinarharian.com.my/article/49896/EDISI/Utara/Pesuruhjaya-Pas-Perlis-rebah-ketika-berucap

Pesuruhjaya Pas Perlis rebah ketika berucap

Oleh NORJULIANA YAACOB

Sinar harian online
30 September 2019

Anonymous said...

POLIS TRAFIK BUKIT AMAN mmg. mesti MENYIASAT habis2an, kenapa kereta2 atau motosikal2 boleh berlanggar dgn. KERETA2/LORI2 BUAS - sbb. mmg. selalu LORI2/KERETA2 BUAS DAPpembunuh ni akan sengaja ZIG-ZAG, supaya KERETA2/MOTOSIKAL2 yg. diTEPI lori2 buas tu, yg. nak MEMOTONG dr. BELAKANG akan TERBABAS!!! Dahlah tu, kalau pemandu2 BUAS yg. MEMBUNUH ni BUKAN Islam/Melayu, termsk. PATI2 HARAM JADAH – akan diRAHSIAkan!!!

Dan DAPpembunuh BANGKAI anjing HOMO jijik sbg.EJEN ZIONIS ISrael sebenaqnya, mmg. mahu MENGHAPUSkan melalui PEMBUNUH2 UPSHAN dr. hindrafHOMO/TAMIL EELAM Sri Lanka depa, bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita di TANAH MELAYU kita ini, terutamanya pemimpin2 Agung kita, para Ulama kita, para bijak pandai dan jutawan2 kita - dlm. pelbagai GENOSID, terutamanya melalui KEMALANGAN2 JLNRAYA dan SENJATA2 VIRUS Bioweapon (spt. VAKSIN2 Zionis PENIPU, DENGGI/KANSER dsbnya - yg. hanya menSASARkan DNA bangsa Melayu) dan RACUN TOKSIK CYANIDE yg. akan menyebabkan KANSER/SAKIT OTAK dsbnya dlm. JANGKA PANJANG (spt. di PASIR GUDANG baru2 ni), dsbnya, terutamanya melalui PEMBUNUH2 upahan dr. PATI2 Pengganas/Pembunuh hindrafHOMO/ TAMIL EELAM Sri Lanka depa (yg. berpusat di KONDO2 MEWAH di negara kita, yg. pihak PENGURUSANnya dr. puak DAPengganas - dgn. menggunakan IC2 PALSU negara kita atau PASSPORT2 PALSU dr. INDIA/NEPAL), dan puaka2 hindrafHOMO/PATI2 Tamil Eelam ini akan MENYAMAR sbg. PEMANDU2 LORI/BAS/KERETA2 BESAR dan pemilik/pekerja2 KEDAI2 MAMAK PALSU (utk. MERACUN makanan utk. sbbkan KANSER atau SAKIT JANTUNG, atau bubuh DADAH, utk. MEROSAKkan jenerasi muda Islam/Melayu kita)!

Sbb. itu, PEMBUNUH2/PEROGOL2/PEROMPAK2 Paria Tamil Eelam SRI LANKA yg. amat BAHAYA, GANAS dan BERSARANG sewenangnya kat KONDO2 MEWAH di NEGARA ISLAM kita ni - mesti diHAPUSkan habis2an!!!!!

Blog Archive