Tuesday, September 17, 2019

HUBUNGAN PPBM SABAH-PUSAT SEMAKIN ERAT

PPBM Sabah (Bersatu) hanya dilancarkan pada 6 April, 2019. Walaupun hanya berusia 6 bulan, akan tetapi sambutan rakyat Sabah cukup baik dan menerojakan. Kerana sambutan yang sangat baik tersebut, para pemimpin tertinggi parti, berkunjung lagi, untuk memberi semangat selain mengheratkan hubungan antara pucuk pimpinan pusat dan badan kepimpinan negeri yang diketuai oleh Datuk Hajiji Haji Noor.

Hingga setakat ini, kehadiran PPBM ke Sabah hanya untuk memperkukuhkan Kerajaan Negeri Sabah yang diterajui Parti Warisan Sabah pimpinan Datuk Shafie Apdal, kerana tiada seorangpun wakil rakyat daripada itu dilantik sebagai anggota kabinet, lantikan ke jawatan-jawatan politik atau pengerusi syarikat-syarikat milik kerajaan negeri.

Sejak penyeretaan para wakil rakyat bebas Sabah ke dalam PPBM, untuk sementara waktu, tiada seorangpun diberi peranan termasuk di peringkat Persekutuan.

Hakikatnya, jawatan politik, merupakan pendokong kepada para wakil rakyat meneruskan kerja-kerja politik, kerana menerusi jawatan sedemikian, setidak-tidak wakil rakyat yang dilantik tersebut dapat membantu gerak kerja parti, di semua peringkat. Tanpa jawatan, seorang wakil rakyat, bukan tidak dapat bergerak, akan tetapi gerakan terhambat, kerana kekangan dana dan kuasa.

Adalah diharapkan, lawatan Pengerusi PPBM yang juga Perdana Menteri ke Sabah kali ini, membawa berita gembira kepada para wakil rakyat Sabah khususnya daripada PPBM, termasuk memberi mereka peranaan untuk memperlicin gerak kerja mereka di kawasan masing-masing khasnya dan amnya di peringkat negeri.

2 comments:

Anonymous said...

Dan ini berita amat BAHAYA! Itulah, TAK guna TUNGGU PRU15 - sbb. akan diSABOTAJ habis2an!! Apa MOTIF mat sabu BANGKAI BABI ni nak MENIPU ya?!! Kononnya AHLI2 baru PAN seramai 10,000 SEBULAN!! Ya, nampaknya disyaki ada MO amat DAJAL dan TERANCHANG oleh ANJING2 PKR-PAN ni utk. MEMALSUkan IC2 dr. berJUTA2 PATI2/PEKERJA2 PARIA ASING DAPpembunuh depa, terutamanya dr. INDIA, NEPAL dan PENGGANAS2 TAMIL EELAM Sri Lanka! Tgk. juga si ANJING2 jantan PARIA HOMO PKR/PAN bangkai ANJING2 ni, yg. MENDAKWA kononnya, setiap minggu, 5,000-10,000 anggota baru dlm. PKR/PAN - yg. amat TAK logik dan MENCURIGAkan!

Maka, demi ISLAM/umatnya, seluruh bangsa BUMIPUTERA kita dan TANAH MELAYU/NEGARA ISLAM, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kita ni –pemimpin2 ORANG ASAL Islam/Melayu kita dr. UMNO-PAS-PPBM-KEM AZMIN mesti BERSATU segera - utk. MENUBUHkan KERAJAAN baru dan mengHALANG habis2an anwar PARIA HOMO jadi PM HOMO amat JIJIK dan KEJI yg. PERTAMA kat NEGARA ISLAM/TANAH MELAYU, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kita ni, dan TPM dia dr. TUAN guan eng bangkai ANJING dia, si bangkai SAMPAH DAP ANJING kurap HOMO jijik ZIONIS ISrael , dibawah hak asasi 'KESAMAAN' SAMPAH dan PENIPU Zionis depa - kerana PRU 15 dan masa hadapan, disyaki akan diSABOTAJ oleh PENGGANAS2 SPR-Bersih DAPpembunuh tu, mcm. PRU14

PARIA2 PENGGANAS hindrafHOMO yg. dah MENYERAP msk. Dlm. UTUSAN PARIA sial dah MENGAMOK, asyik PADAM komen2 kami SENYAP2!!! Ini yg. diPADAM kan si UTUSAN PARIA HARAM JADAH ni!! Lihat di -

1. https://www.utusan.com.my/berita/politik/18-keluar-10-000-pula-sertai-pkr-1.944485

18 keluar, 10,000 pula sertai PKR

Oleh Badrul Isa

Utusan Online
26 Julai 2019; dan di

2. http://khairulryezal.blogspot.com/2019/08/bukti-bergambar-pertambahan-10000-ahli.html

Bukti Bergambar Pertambahan 10,000 Ahli PAN Sejak PRU14

Oleh Cucu Tok Selampit

Khairul Ryezal Blogspot com (BLOG ini telah diLESAPkan oleh GoogleZionis ANJING!!!)

Anonymous said...

Percayalah, PRU15 juga akan diSABOTAJ oleh pengganas MOSSAD/CIA-SOROS dan KULI2 DAPpembunuh/PariaKR-anwar PARIA HOMO depa, yg. berPUSAT di SWITZERLAND, iaitu BERSIH DAPpembunuh yg. dah kuasai SPR baru haram jadah tu, mcm. PRU14 diSABOTAJ depa, utk. MENAKLUK habis2an SELAT MELAKA kita dan LAUT CHINA SELATAN kita yg. amat KAYA dgn. bahan2 kimia spt. ZIRCON/THORIUM/URANIUM, di GUNUNG2 BERAPI bawah laut (SUBMARINE VIOLCANOES), utk. pembuatan SENJATA2 NUKLEAR Barat-ZIONIS, hingga akhir zaman!!!!! Maka, kalau PRU14 dah TERANGAN diSABOTAJ oleh PENGGANAS BERSIH yg. mengHASUT POLIS/TENTERA dan disyaki PEKERJA2 SPR – tak kan si pemimpin2 ISLAM/MELAYU dr. PAS/UMNO, nak ‘BERHEMAH‘ konon dan TUNDUK mcm. KULI kpd. DEMOKRASI Zionis PENIPU, utk. TUNGGU shj. PRU15, mcm. si LEMBU2 diCUCUK HIDUNG oi?!! GILA BABI apakah ini?!!!

Blog Archive