Monday, May 27, 2019

ZIARAH RAMADHAN MUSA-RUMAH ANAK YATIM AS SAKINAH TAMAN LOKAWI

TS Musa dan Sdr Saman Ongki
RUMAH ANAK YATIM AS SAKINAH Taman Lokawi yang diasaskan oleh Saudara Saman Ongki, 7 tahun lalu, kini menampung 34 anak-anak yatim.

Menurut Saman, RAY itu telah mendapat perhatian khas daripada Tan Sri Musa Aman sejak rumah itu mula didirikan, malah perhatian ADUN Sungai Sibuga itu beterusan walaupun bukan lagi Ketua Menteri Sabah.

Semalam, Musa sempat berziarah di rumah tersebut, selepas menunaikan solat tarawih di sebuah Masjid di Kapayan.

Mantan Ketua Menteri Sabah itu berada di rumah anak-anak yatim tersebut selama sejam. Kedatangan beliau disambut sendiri oleh pengasas rumah tersebut. 

Pada ziarah itu, ADUN Kawang, Datuk Ghulam Haidar turut sama.

Sempena ziarah itu, Musa turut memberikan kata-kata semangat kepada penghuni rumah tersebut, dan seterus mengucapkan tahniah kepada pengasas rumah tersebut, kerana menyahut salah satu seruhan Allah dalam Al-Quran agar uruan ke-2 dalam asnaf, iaitu anak yatim disantuni.

Musa berharap, agar ramai lagi akan mencontohi dan seterusnya membina rumah-rumah seumpama itu, kerana ianya merupakan tuntutan atau perintah Allah SWT kepada mereka yang bernasib baik.

Musa kini, lebih menumpukan masa terluang beliau berziarah ke rumah-rumah yatim, tahfiz dan madrasah, malah diperhebat lagi semasa bulan mulia ini.

Pada masa-masa lalu, ziarah ke tempat-tempat seumpama ini sempana bulan Ramadhan, sangat terhad, kerana jadual dipadati oleh jemputan-jemputan berbuka puasa di seluruh pelosok negeri, daripada parti-parti politik dan para pemimpin.

1 comment:

Anonymous said...

KEJAMnya!! Habis TANAH2 TEPI LAUT yg. begitu INDAH, di KOTA KINABALU, KUDAT dan seluruh SABAH – akan diRAMPA/diROMPAK oleh si PENJAJAH/PENGGANAS/PEROMPAK/PERASUAH/PENIPU/PENYANGAK DAPbangkai ANJING homo jijik ZIONIS ISrael, melalui KULI2 depa dr. si BARUA2 PENYAMAQ Melayu/Islam dayus, anwaq PARIA HOMO jijik dan geng HOMO2 PariaKR dia, serta syafie HOMO/warisanJIJIK ni!! Lihat di -

https://sabahkini2.com/en/news/1969/84-rumah-setinggan-teluk-layang-likas-dirobohkan-hari-raya-ketiga-selepas-dijanjikan-rumah-baru/view

84 rumah setinggan Teluk Layang Likas dirobohkan hari raya ketiga selepas dijanjikan rumah baru

SabahKini2
May 26, 2019.

Blog Archive