Monday, March 18, 2019

POLITIK SABAH:SIAPA KETUA FAKTOR PENENTU

POLITIK Sabah tidak terlepas daripada SIAPA KETUA?.

USNO dengan Tun Mustapha, Berjaya dengan Tun Fuad, PBS dengan Datuk Pairin, Umno Sabah kerana gabungan berbagai Ketua, termasuk pemimpin pusat, Warisan Sabah dengan Datuk Shafie Apdal, dan kini PPBM? akan ikut jejak Umno Sabah mengabungkan ramai pemimpin Sabah termasuk juga pemimpin pusat.

Akan kah PPBM dapat sokongan seperti mana Umno? 

Apa kah senerai para pemimpin yang menyertai PPBM akan menjadi penggalak rakyat Sabah menyertai parti itu?

Atau kah, bumiputera akan terpecah-pecah, kemudiannya menjadi lemah?

Apa yang jelas sekarang, senario politik Sabah, bumiputera terbahagi kepada 3 kumpulan besar, Umno, PWS dan PPBM, di kalangan KDM pula, PBS,UPKO, STAR dan PBRS. kaum cina intake pada DAP.

Boleh kah daripada sekian ramai pemimpin Sabah, pilih lah seorang ketua yang boleh menyatukan semua bumiputera dalam sebuah perjuangan!!!!

1 comment:

Anonymous said...

Tgk. si GURU BESAR Kristian amat RASIS di SABAH, si BETINA PUAKA DAPeliwat Homo Jijik Zioni ISrael ni, punya BENCI akan umat ISLAM kita di SABAH!! Dan si PENYAMAQ PARIA HOMO BANGKAI BABI, syed yg. amat ANTI-Islam/Melayu ni, nak mENGHINA/MENGGERTAK dgn. MENYALAHkan pula umat Islam kita di SABAH psl. isu GURU BESAR rasis BANGKAI BABI ni, dgn. MENIPU kononnya majoriti PATI2 adalah umat Islam dr. Mindanao dan Indonesia!! Sdgkan BERLAMBAK Pati2 BUKAN ISLAM dr. CHINA, FILIPINA dan INDONESIA!!! Skrg. di LABUAN pun - ganjilnya makin dipenuhi PENDATANG2 PARIA, disyaki juga dr. PATI2 PENGGANAS Hindu Tamil EELAM Sri Lanka, India dan Nepal)!! Lihat di -

1. http://syedsoutsidethebox.blogspot.com/2019/03/religious-segregation.html

Dan si HOMO syed BANGKAI BABI ni juga terus lagi mengHINA/MENGGERTAK akan ISLAM sbg. AGAMA PERSEKUTUAN kita, kononnya ISLAM (walau dia BERPURA2 menipu, kononnya sbrg. agama)hanya perlu dirumah!! PALA HOTAK lu syed PENYAMAQ HOMO PENJILAT DUB*Q guan eng BANGKAI BABI!!! Mana PDRM oi - awat hang boleh biaqkan HASUTAN2/PENIPUAN2 amat ANTI-Islam/umatnya, dr. syed BANGKAI BABI ni oi?!!!

Tok Terkedu.





Blog Archive