Monday, March 11, 2019

BAKAL BERLAKU KAH UNDI TIDAK PERCAYA TERHADAP TUN DR MAHATHIR?

Kedudukan terkini kerusi Pakatan Harapan (PH) adalah 125 yang terdiri daripada PKR-50, DAP-42, PPBM-22 dan Amanah-11. Part-parti lain pula; Umno-40 (57), GPS-19, PAS-18, PWS-9, Bebas-7, UPKO-1, PBRS-1, PBS-1 dan STAR-1.

Oleh kerana PH, PWS dan UPKO berkolaborasi, maka mempunyai 135 kerusi daripada keseluruhan 222.

Jika benar-benar belaku undi tidak percaya terhadap Tun Dr Mahathir pada sidang Dewan Rakyat kali ini, maka untuk menjayakan undian itu, maka perlu disokong minimum 112 MP. Jika semua MP PPBM menolak, manakala PKR, DAP, Amanah, PWS dan UPKO menyokong, maka undi tidak percaya itu akan tetap berjaya, kerana gabungan 5 parti itu mempunyai 113, lebih satu kerusi daripada 112. Makna kata, sekalipun Umno (40) dan Pas (18) serta GPS (19) dan parti-parti lain menolak undi tidak percaya itu, undi tidak percaya itu tetap berjaya memaksa Tun Dr Mahathir melepaskan jawatan.

Akan terlihat, akan pendirian para MP dalam PKR, PWS akan ada kah di antara mereka itu "break the rank" parti masing-masing? Jika tidak berlaku "break the rank" maka undi tidak percaya kepada Tun Dr Mahathir akan benar-benar berjaya.

Sesi Parlimen kali ini yang bermula hari ini 11 Mac sehingga 11 April, 2019 (20 hari) akan sentiasa penuh dengan debaran dan teka teki. Dalam tempoh masa itu, boleh sahaja berlaku kejutan luar biasa, kerana politik itu sendiri penuh dengan kebarangkalian dan segala kemungkinan.

Di sisi lain, jika benar-benar ada usul undi tidak percaya, dan usul itu tidak mendapat sokongan, maka akan berlaku perubahan kerajaan Persekutuan. Kerajaan baharu itu, sudah tentu dianggotai Umno-PAS-GPS serta MP PKR dan PWS yang "break the rank"; atau kah Perdana Menteri menghadap SPBA untuk membubarkan Dewan rakyat bagi membuka pilihan raya baharu!!!! Sama-sama kita tunggu apa yang bakal berlaku dalam tempoh 20 hari akan datang.

4 comments:

Anonymous said...

Kedua2 PARIA madey dan anwaq paria HOMO ni TAK boleh dipercayai! MALANGnya nasib bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kat TANAH MELAYU, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA kita diPERMAINkan dan diPERJUDIkan mcm. HARAM JADAH - spt. PENGEMIS2 merempat di bumi pusaka nenek moyang kita sendiri!! Dan yg. akan KETAWA habis2an adalah PENJAJAH/PENGGANAS/PEROMPAK/PERASUAH DAP KULIT BABI homo jijik ZIONIS ISrael!!

Skrg. kedua PARIA madey-anwaq HOMO/DAPeliwat HOMO JIJIK Zionis ni dah berjaya gunakan MO "PECAH dan PERINTAH" ("DIVIDE and RULE") akan KESULTANAN Islam/Melayu kita pula!! Dgn. mempergunakan Sultan Perak yg. LIBERAL dan PENYOKONG kuat HAK ASASI KESAMAAN Barat, sewaktu memegang jawatan DYMM YDPA sementara, dan sblm. DYMM YDPA yg. baru diTABALKan pd. Januari - REJIM PH dgn. SENYAP2 dan amat JAHAT, pd. akhir Dis., telah menyertai secara HARAM akan UNDG2 Barat-Zionis “Treaty of Rome“-MAHKAMAH JENAYAH ANTARABANGSA ZIONIS, ICC, berMOTIF utk. MENIPU dan MENSABOTAJ akan UNDG2 PERLEMBAGAAN kita, dan HAK dan KUASA EKSEKUTIF Majlis RAJA2, KESULTANANAN Islam/Melayu kita, dan DYMM YDPA sbg. KETUA AGAMA ISLAM, KETUA UTAMA NEGARA, KETUA PARLIMEN, PEMERINTAH TERTINGGI ATM dan PELINDUNG hak/identiti/warisan/bangsa BANGSA Bumiputera kita!! Lihat di - https://mykmu.net/2019/03/11/penyertaan-malaysia-dalam-statut-rom-dibuat-secara-terburu-buru-tmj/

Sdgkan REJIM2 PENGGANAS-no 1 & 2 DUNIA, ISrael dan US pun – TAK menyertai ICC ni!!! Dan ICC ni SEBENAQnya adalah SENJATA PEMUSNAH GERGASI (WMD) puaka2 HOMO Zionis BARAT-ISrael yg. hanya menSASARkan pemimpin2 NASIONALIS/ISLAM dr. DUNIA 'KETIGA' dan kalau yg. BARAT spt. SERBIA, sbb. PRO-RUSSIA dulu!! Lihat KEANGKUHAN mahathir pd YTM TMJ di psl. isu ICC ni di - https://mykmu.net/2019/03/11/penyertaan-malaysia-dalam-statut-rom-dibuat-secara-terburu-buru-tmj/

Maka, REPOT POLIS mesti dibuat segera atas JENAYAH PENIPUAN dan TERORISMA amat JAHAT terhadap UNDG2 PERLEMBAGAAN, dan KUASA dan HAK DYMM YDPA dan MAJLIS RAJA2 serta seluruh KESULTANAN Islam/Melayu kita, dan DYMM YDPA yg. baru, mesti amat BERANI mengISYTIHARkan DARURAT, mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN 150 (telah diLESAPkan dr. laman web JPA), SEGERA! Sblm. TANAH MELAYU/NEGARA ISLAM kita ni terus diKUASAI oleh puaka2 PENGGANAS HOMO anwaq PARIA-PKR/DAP KULIT BABI dan TUAN2 Zionis EU/NATO/ISrael depa!!!! Dan dgn. pengISYTIHARAN DARURAT ini oleh DYMM YDPA, penyertaan dlm. ICC ini masih boleh diBATALkan SEGERA!!!

(Tok Terkedu)

Anonymous said...

PEMBETULAN: (Perenggan 3)

Sdgkan REJIM2 PENGGANAS-no 1 & 2 DUNIA, ISrael dan US pun – TAK menyertai ICC ni!!! Dan ICC ni SEBENAQnya adalah SENJATA PEMUSNAH GERGASI (WMD) puaka2 HOMO Zionis BARAT-ISrael yg. hanya menSASARkan pemimpin2 NASIONALIS/ISLAM dr. DUNIA 'KETIGA' dan kalau yg. BARAT spt. SERBIA, sbb. PRO-RUSSIA dulu!! Lihat KEANGKUHAN mahathir pd YTM TMJ di psl. isu ICC ni di - http://www.addindeen.com/2019/03/mahathir-bidas-tmj.html

(Tok Terkedu)

Anonymous said...

Dan si madey PARIA kerala KULIT BABI, terus nak MENIPU lagi dgn. ANGKUH, psl. UNDG2 PERLEMBAGAAN, dan MENGHINA akan DYMM YDPA, seolah 'PATUNG TAK BERNYAWA', yg. diPAKSA menerima segala nasihat PM/Kabinet, kononnya mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN Per. 40 (yg. telah diLESAPkan dlm. laman web JPA)!!! Lihat di - https://www.malaysia-today.net/2019/03/11/rome-statute-acceded-without-rulers-consultation-dr-m-says-tmj-only-speaking-for-himself/

Perkataan "HENDAKlah", kalau sama MAKNA dgn. "MESTIlah" - cthnya dlm isu samada DYMM YDPA "HENDAKlah" mendengar nasihat seorang atau Jemaah menteri, mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN 40 (yg. telah diLESAPkan di laman web JPA) –SEBENAQnya telah diSABOTAJ dan diPALSUKan oleh DBP/PN PARIA DAPengganas HOMO JIJIK Zionis amat BANGSAT tu!! Dan makna "HENDAKlah" ini BUKAN berdasarkan makna dlm. KAMUS B. INGGERIS, iaitu "in accordance with"!!! Sbb. TERJERMAHAN Undg2 Perlembagaan dlm. B. MELAYU, yg. mesti diUTAMAkan, mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN Perkara 160B. Teks sahih:

Jika Perlembagaan ini telah diterjemahkan ke dalam bahasa kebangsaan, Yang di-Pertuan Agong boleh menetapkan teks bahasa kebangsaan itu sebagai teks sahih, dan selepas itu, jika ada percanggahan atau perselisihan antara teks bahasa kebangsaan itu dengan teks bahasa Inggeris Perlembagaan ini, teks bahasa kebangsaan itu hendaklah mengatasi teks bahasa Inggeris itu.

Kerana SEBENAQnya, makna "HENDAKlah" adalah hanya "diHARAPkan atau SEHARUSnya", berDASARkan MAKNA dlm. Bahasa Melayu Klasik (yg. menggunakan partikel2 "pun" dan "lah"), pd. TAHUN 1956, sewaktu UNDG2 PERLEMBAGAAN kita diGUBAL!

Lagipun, amat MUSTAHIL yg. Almarhum2 BAPA2 KEMERDEKAN, PM DYTM Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj ibni Almarhum Sultan Abdul Hamid Halim Shah dan Orang Kaya Indera Syahbandar ke -10 Pahang, YAB PM Tun Abd. Razak Dato Hussein Al-Haj, dr. KETURUNAN DYMM Almarhum Sultan Hasanuddin dr. EMPAYAR BUGIS GOWA, Sulawesi (yg. MENENTANG Penjajah LAKNAT Belanda Zionis Freemason di KEPULAUAN MELAYU kita) terCINTA kita - mahu MERENDAHkan apa2 KUASA dan HAK DYMM YDPA dan MAJLIS RAJA-RAJA hanya sbg. SIMBOLIK semata2, sewaktu mengGUBAL UNDG2 PERLEMBAGAAN pd. 1956 itu!! MUSTAHIL DYMM YDPA hanya sbg. ‘PATUNG TAK BERNYAWA‘ dlm. UNDG2 PERLEMBAGAAN kita, PEGUAM2 islam/Melayu kita oi!!!!

Sbb. itu juga, si HAKIM2/PEGUAM2 PENJAJAH2 DAPanjing KURAP suka menggunakan BAHASA INGGERIS dlm. MAHKAMAH, supaya disyaki dpt. MENIPU psl. MAKNA2 perkataan2 dlm. UNDG2 PERLEMBAGAAN, yg. berdasarkan Bahasa Melayu KLASIK kita, waktu 1956 itu, termsk. perkataan "HENDAK" ni, yg. bila dlm. B. INGGERIS, lain MAKNAnya dr. Bahasa Melayu Klasik kita (Bahkan sebenaqnya makna "HENDAKlah" ("Hendak" dgn. partikel "lah" ini, tak dak pun dlm. KAMUS Inggeris)!!

(Tok Terkedu)




Anonymous said...

Dan tgk. ni, mcm. mana DEMO HARAM LGBT puaka2 HOMO ni boleh sewenangnya di BIAQKan POLIS, utk. diadakan di tgh2 ibunegara KUALA LUMPUR, yg, juga disertai si OMPUTIH2 CELAKA, dgn. POSTER2 HOMO JIJIK, yg. jelas mengHINA Undg2 Perlembagaan, ISLAM sbg. AGAMA PERSEKUTUAN dan DYMM sbg. KETUA AGAMA ISLAM, Per. 3!!

Dan dah habis DEMO HARAM puaka2 HOMO ni - baru POLIS nak BERSUARA!! Sdgkan DEMO2 AMAN bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita oleh YAB DS Lokman Adam asyik diSERBU dgn. GANAS oleh POLIS, waktu berlansung!!!

Patutnya, TANGKAP cepat PENGANJUR2 dan PENDEMO2 HARAM puaka2 HOMO ni, termsk. OMPUTIH2 CELAKA tu, yg. jelas mengHINA ISLAM/umatnya dan DYMM YDPA sbg. KETUA AGAMA ISLAM, dlm. UNDG2 PERLEMBAGAAN kita, dgn. POSTER2 HOMO JIJIK termsk. nak mengHALALkan PELACURAN HOMO - sewaktu DEMO ni BERLANSUNG!! Bukan SELEPAS oi, baru POLIS nak BERSUARA - tapi masih TAK tangkap sesiapa pun, ini BUKAN bahan LAWAK dan REMEH oi!!!! KETUA POLIS NEGARA – baik hang JAWAB oi!!!! Lihat di -

1. https://www.ismaweb.net/2019/03/11/polis-akan-panggil-penganjur-himpunan-lgbt/
; dan di

2. http://khairulryezal.blogspot.com/2019/03/malaysia-baru-lgbt-berleluasa.html

(Tok Terkedu)

Blog Archive