Sunday, March 17, 2019

6 LAGI ADUN BEBAS SABAH MENYERTAI PPBM

DARIPADA sumber yang dipercayai, 6 ADUN bebas Sabah- Datuk Nizam Abu Bakar Titingan (APAS), Datuk Arifin Arif (Membakut), Datuk Isnin Aliasnih (Klias), Matbali Musah (Lumadan), Datuk Ghulam Haidar (Kawang) dan Datuk Japlin Akim (Usukan) telah diterima menyertai PPBM. Kad keahlian mereka akan diserahkan bersama-sama dengan para pemimpin Sabah yang memohon menyertai parti itu pada 6 April, 2019 semasa pelancaran parti itu di Sabah.

Kemasukkan PPBM bakal dianggotai oleh para veteran Sabah seperti Datuk Salleh Tun Said, Tan Sri Pandikar Amin Mulia, Datuk Lajim Ukin, Datuk Rahim Ismail dan ramai lagi.

Parti itu akan menjadi flatform kaum buniputera Sabah tanpa melihat latar belakang agama.

Sabah yang mempunyai penduduk teramai ke-2 selepas Selangor, kini mempunyai lebih 1.1juta pengundi berdaftar atau 28.2% daripada jumlah penduduk. Daripada 1.1juta pengundi berdaftar itu, hampir 90% adalah ahli-ahli parti yang berdaftar secara sah. Dalam rekod, sebelum PRU-14, Umno mempunyai 550ribu ahli, 480ribu daripadanya adalah pengundi berdaftar.

Melihat kepada rekod pengundi berdaftar, maka jumlah keahlian sesebuah parti adalah faktor kebarangkalian sesebuah parti menang dalam pilihan raya.

PPBM dikatakan akan disertai oleh majoriti mantan-mantan ahli Umno selain Parti Harapan Sabah pimpinan Datuk Lajim Ukin.

PPBM bakal menjadi parti terbesar Sabah sebelum PRU-15 daripada segi jumlah keahlian.

Pada masa ini belum dipastikan siapa yang bakal menjadi Pengerusi penaja parti itu di Sabah, namun menurut sumber, Datuk Hajiji Noor (ADUN Sulaman) bersedia memikul tanggungjawab itu jika dipilih oleh pucuk pimpinan PPBM.

4 comments:

Anonymous said...

Wuaah..satu kenyataan berani. Pbbm jadi parti terbesar di Sabah? Ramai yg tidak suka pbbm ini. Yg ikut hanya segelintir pemimpin Umno yg sudah biasa mengisi perut dgn projek. Mereka tidak biasa jadi susah. Ahli akarumbi Umno tidak bodoh utk menurut saja pemimpin yg mencari lubuk baru mengisi perut.

Anonymous said...

PI BERAMBOS lu si PENYAMAQ 1831 HOMO jijik DAPeliwat HOMO jijik ZIONIS oi!!!

DAPembunuh BANGKAI ANJING yg. MENGUASAI warisanHOMO/rejim PHomo KULIT BABI dah TAKUT - apabila bangsa BUMIPUTERA ISLAM dan BUKAN ISLAM, terutamanya di Sabah/Sarawak BERSATU!!!

Sebenaqnya PERKAUMAN/RASISMA yg. makin menjadi2 kpd. bangsa BUMIPUTERA Islam/Melayu Sabah/Sarawak dan Semenanjung, adalah ANGKARA PENGGANAS/PENJAJAH/PENGGANAS/PERASUAH/PEROMPAK DAP BANGKAI BABI homo jijik ISrael ni!! Tgk., TAK habis2 si DAP BANGKAI ANJING ni nak mengHASUT kpd. KEBENCIAN pd. ISLAM/umatnya, dgn. cuba MENGHALANG akan PENYATUAN umat ISLAM di NEGARA ISLAM kita ni, dgn. MENGAITkan ISLAM dan PENYA-TUAN umat ISLAM dr. PAS/UMNO sbg. 'Taliban'!! Tgk. RASISMA dan KEBENCIAN terbaru yg. meluap2 pd. ISLAM/umatnya oleh si PENDATANG Cina KULIT BABI HOMO DAP BANGKAI ANJING dr. SARAWAK yg. TAK SEDAQ DIRI ni, selepas TUAN2 BANGKAI BABI guan eng dan kor ming HOMO2 depa - mana PDRM oi, awat hang TAK tangkap PENDATANG2 BANGKAI2 BABI DAP rasis ni oi - lihat di

https://www.malaysia-today.net/2019/03/13/kerjasama-umno-pas-ancam-ph-dan-negara-kata-dap-sarawak/ !!

MAMPOS lu DAP KULIT BABI oi!!!!

Sebenaqnya Sabah/Sarawak dan LAUT CHINA SELATAN (juga di Semenanjung) yg. amat KAYA dgn. MINYAK/GAS dan THORIUM/URANIUM bawah dasar laut (utk. pembuatan SENJATA NUKLEAR Barat-ISrael sampai ke akhir zaman)- mahu dijadikan DAPeliwat HOMO ni dan TUAN ISrael/MOSSAD-Soros/CIA/NATO depa, sbg. ISrael-no 2, melalui PEMISAHAN amat halus Sabah/Sarawak dr. Kerajaan Persekutuan akhirnya, sbg. permulaan, melalui polisi "Equal Partner"!! Kalau nak sgt. status tu, setiap rakyat SABAH/SARAWAK juga perlu dikenakan VISA dan memohon PERMIT KERJA utk. ke SEMENANJUNG kita ni, barulah "SAMA RATA" (EQUAL) kan, termsk. MENTERI2 dr. sana, terutamanya MENTERI PENDATANG Cina UNDG2 HARAM JADAH dr. SABAH tu, yg. sewenangnya nak MENGUBAH sbnyk. 100 Undg2 Perlembagaan PERSEKUTUAN/NEGARA kita, bersama PEGUAM NEGARA PENDATANG PARIA KULIT BABI dia tu!!!

Tok Terkedu.

Anonymous said...

Sbb. itu juga, sbnyk 200, 000 anak2 PATI yg. SENGAJA ditinggalkan,disyaki MAJORITI dr. BUKAN ISLAM termsk. anak2 kecil dan remaja Pengganas2 PARIA TAMIL EELAM Sri Lanka, India dan Nepal, Myanmar, Thailand dan Filipina - mahu segera diberikan IC, oleh PENGGANAS DAPeliwat HOMO jijik ZIONIS ISrael ni (yg. juga dah MENGUASAI dlm. GENGGAMAN depa, si yiddin-GILA SEKS, yg. ada SKANDAL dgn. bini Cina HAKIM-disyaki ejen DAPbangkai Anjing) dgn. MEMUTARBELIT atau MENGUBAH UNDG2 PERLEMBAGAAN 15A, termsk. depa ni didaftarkan secara PALSU sbg. 'anak2 angkat' rakyat Malaysia, yg. kononnya berhak jadi warganegara! Lihat juga, si UNICEFZionis KULIT BABI ni menggunakan artis Islam/Melayu BANGANG utk. mempromosi isu ni!!! Lihat BLOG KULIT BABI ni, di - http://malaysiansmustknowthetruth.blogspot.com/2019/03/better-deal-for-stateless-kids-but-new.html

Ini dia UNDG2 PERLEMBAGAAN Perkara 15A. Kuasa khas untuk mendaftarkan kanak-kanak. Tertakluk kepada Perkara 18, Kerajaan Persekutuan boleh, dalam apa-apa hal keadaan khas yang difikirkannya patut, menyebabkan mana-mana orang yang di bawah umur dua puluh satu tahun didaftarkan sebagai warganegara.

Maka, bayangkan BERATUS RIBU anak2 PATI ni, termsk. anak2 PENGGANAS PARIA Tamil Eeelam Sri Lanka, akan dpt. IC kita, dan kemudian MENYERAP masuk ATM/PDRM/APM/RELA/BOMBA/JPA dsbnya!!! Sbb. tu juga, anak2 PATI ni dibenaqkan bersekolah kat SEK.2 KEBANGSAAN oleh si PENDATANG Timbalan Men. Cina BANGKAI BABI DAP KULIT BABI tu!!!

Tok Terkedu.

Anonymous said...

SUMA JENIS NAK CARI MAKAN
JANJI SESAMA PH DI CAPATI
DUIT UGUT RASUAH JADI AMALAN
MAMPOS KUTY BERSATU PUN MATI
GRASSROOT TAK ADE BOLE JALANNN


PUIIIIII...!!

Blog Archive