Saturday, March 16, 2019

AKTIVITI TAN SRI MUSA AMAN YANG RAMAI TIDAK TAHU

Jumaat lalu (15 Mac,2019) Tan Sri melawat keluarga beliau di Beufort. Sempena lawatan tersebut, beliau singgah di Rumah Anak Yatim Al Aman, kerana rumah anak yatim itu sangat dekat di hati beliau. 

Musa sebenarnya telah membina rumah anak-anak yatim itu lebih 20 tahun lalu, untuk memenuhi cita-cita beliau daripada muda lagi. 

Pada setiap kesempatan di masa-masa lalu, sekali beliau melawat keluarga beliau di Beaufort, pasti singgah di rumah anak yatim tersebut. 

Adalah kebiasan Musa apabila melawat rumah itu, beliau memberi nasihat dan galakan kepada anak-anak yatim itu, supaya belajar bersungguh-sungguh, rajin berusaha, berdedikasi dan ikhlas dalam meneruskan kehidupan.

Rumah Yatim Al Aman, Beaufort-Dibina oleh TS Musa
Musa, selepas melawat Anak-Anak Yatim Al Aman, Beaufort, menunaikan solat Jumaat di Masjid Kg Bingkul, kelahiran ayahanda beliau.

Dalam perjalanan pulang ke Kota Kinabalu, beliau meluangkan masa beliau singgah di Darul Taffiz Darul Yatama Yacob Khan, Membakut.

Gambar lama TS Musa bersama Tahfiz Darul Yatama
Dalam gambar, Musa bersama-sama anak-anak Yatim Al Aman, Beaufort.





2 comments:

Anonymous said...

Semoga Allah SWT memberkati dan melindungi pemimpin AGUNG Orang Asal ISLAM/KADAZAN kita, YAB TS Musa Aman terCINTA kita, serta seluruh keluarga beliau!!

Tok Terkedu.

Anonymous said...

Sebenaqnya PERKAUMAN/RASISMA yg. makin menjadi2 kpd. bangsa BUMIPUTERA Islam/Melayu Sabah/Sarawak dan Semenanjung, adalah ANGKARA PENGGANAS/PENJAJAH/PENGGANAS/PERASUAH/PEROMPAK DAP BANGKAI BABI homo jijik ISrael ni!! Tgk., TAK habis2 si DAP BANGKAI ANJING ni nak mengHASUT kpd. KEBENCIAN pd. ISLAM/umatnya, dgn. cuba MENGHALANG akan PENYATUAN umat ISLAM di NEGARA ISLAM kita ni, dgn. MENGAITkan ISLAM dan PENYA-TUAN umat ISLAM dr. PAS/UMNO sbg. 'Taliban'!! Tgk. RASISMA dan KEBENCIAN terbaru yg. meluap2 pd. ISLAM/umatnya oleh si PENDATANG Cina KULIT BABI HOMO DAP BANGKAI ANJING dr. SARAWAK yg. TAK SEDAQ DIRI ni, selepas TUAN2 BANGKAI BABI guan eng dan kor ming HOMO2 depa - mana PDRM oi, awat hang TAK tangkap PENDATANG2 BANGKAI2 BABI DAP rasis ni oi - lihat di

https://www.malaysia-today.net/2019/03/13/kerjasama-umno-pas-ancam-ph-dan-negara-kata-dap-sarawak/ !!

MAMPOS lu DAP KULIT BABI oi!!!!

Sebenaqnya Sabah/Sarawak dan LAUT CHINA SELATAN (juga di Semenanjung) yg. amat KAYA dgn. MINYAK/GAS dan THORIUM/URANIUM bawah dasar laut (utk. pembuatan SENJATA NUKLEAR Barat-ISrael sampai ke akhir zaman)- mahu dijadikan DAPeliwat HOMO ni dan TUAN ISrael/MOSSAD-Soros/CIA/NATO depa, sbg. ISrael-no 2, melalui PEMISAHAN amat halus Sabah/Sarawak dr. Kerajaan Persekutuan akhirnya, sbg. permulaan, melalui polisi "Equal Partner"!! Kalau nak sgt. status tu, setiap rakyat SABAH/SARAWAK juga perlu dikenakan VISA dan memohon PERMIT KERJA utk. ke SEMENANJUNG kita ni, barulah "SAMA RATA" (EQUAL) kan, termsk. MENTERI2 dr. sana, terutamanya MENTERI PENDATANG Cina UNDG2 HARAM JADAH dr. SABAH tu, yg. sewenangnya nak MENGUBAH sbnyk. 100 Undg2 Perlembagaan PERSEKUTUAN/NEGARA kita, bersama PEGUAM NEGARA PENDATANG PARIA KULIT BABI dia tu!!!

Tok Terkedu.

Blog Archive