Wednesday, July 01, 2020

TUMBANGKAN KERAJAAN SABAH TIADA HUBUNGKAIT DENGAN KES PETER ANTHONY

Datuk Peter Anthony lebih dikenali sebagai seorang kontraktor berbanding ahli politik. 

Pengelibatan dalam politik, hanya kerana penyokong kuat Datuk Shafie Apdal, atas dasar terhutang budi, kerana semasa Shafie menteri KKLW, kebanyakan projek kementerian itu di Sabah diberikan kepada syarikat beliau.

Kes rasuah dan penipuan, yang dihadapi ADUN Melalap itu, sebenarnya kes semasa beliau bukan ahli politik.

Bagi maksud menumbangkan kerajaan Warisan, atas sebab kerajaan itu bukan lah sokongan rakyat Sabah semasa PRU-14, akan tetapi kerajaan yang ditubuhkan oleh ADUN-ADUN.

Alasan para ADUN yang menyokong Warisan dan PH selepas PRU-14, kerana PH merupakan Kerajaan Persekutuan. Menurut mereka yang menyokong Warisan dan PH tersebut, kerajaan Sabah perlu sebahagian daripada Kerajaan Persekutuan.

Kerajaan Sabah yang dibentuk pada 10 Mei, 2018 adalah kerajaan pembangkang kepada Persekutuan, kerana diterajui oleh Barisan Nasional.

Selepas kerajaan PH tumbang, para ADUN Sabah yang berfikiran, bahawa Kerajaan Sabah perlu sebahagian daripada Kerajaan Persekutuan, atas sebab itu mereka menyokong kerajaan Persekutuan. Atas sokongan itu, dengan sendirinya Kerajaan Warisan PH Sabah akan tumbang.

Dakwaan penulis upahan Peter Anthony menerusi blog-www.hubnetizen.com   yang mengaitkan kononnya bakal tumbangnya Kerajaan Warisan Sabah ada hubungkait dengan SPRM, Tan Sri Musa Aman, malah ditambah dengan VC UMS, adalah satu rekaan penulis tersebut, sebagai tindakan alih pandang kes yang dihadapi Peter, sedangkan nilai dakwaan itu dengan bakal tumbangnya kerajaan Warisan adalah sifar, kerana Peter, hanya "ahli" politik secara kebetulan, dan sifatnya hanya seperti melukut ditepi gantang.

Bagi para ADUN yang bakal meninggalkan Warisan, Peter tidak pernah dianggap sebagai pemimpin politik, sebaliknya hanya budak suruhan Shafie dalam urusan-urusan projek.

1 comment:

FRADESY RIRITIA said...

Hai semua

Nama saya FRADESY RIRITIA, saya berasal dari indonesia, saya ingin menggunakan media ini untuk memberitahu anda semua kebenaran, setiap orang yang anda lihat pada catatan mereka di blog dan laman web ini adalah pencuri (SCAMMERS), saya telah menjadi mangsa cerita mereka dan mereka telah merosakkan hidup saya.
Saya tidak di sini untuk memberitahu anda kisah bagaimana saya ditipu dan bagaimana saya kehilangan banyak wang kepada mereka.

Saya di sini untuk memberitahu anda SYARIKAT PINJAMAN sebenar dan sahajalah yang ALLAH hantar untuk mengubah hidup saya, mereka adalah SEMUA PINJAMAN PEMBERIAN GLOBAL, mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen yang diiktiraf dan dibiayai oleh WORLD BANK.

Mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen, mereka mempunyai terma dan syarat pinjaman yang cukup besar, untuk menutup semua pinjaman mereka mampu dimiliki dan cepat dilunaskan tidak seperti syarikat palsu lain yang anda lihat di sini dalam talian yang akan mengambil wang anda tanpa mengeluarkan pinjaman anda,
Tolong jangan tertipu oleh saksi yang mempunyai nombor dan whatsapp indonesia, semuanya penipu, bagaimana syarikat individu boleh memberi pinjaman ?, itu harus menjadi pertanyaan pertama anda.

Rakan-rakan saya di Asia, saya mohon anda mendengarkan saya ketika saya bersumpah kepada anda dengan nama Allah, bahawa saya mengatakan kepada anda semua kebenaran, Syarikat ALL GLOBAL GRANT LOAN, satu-satunya syarikat yang boleh dipercayai dan mereka akan memastikan anda menerima pinjaman anda setelah anda menyelesaikan proses pinjaman seperti yang diperlukan.
Mengapa anda tidak menjadi antara berita baik ini dengan menghubungi mereka segera sekiranya anda SANGAT MENARIK untuk meninggalkan perjuangan kewangan anda dan meningkatkan tahap kehidupan anda, berikut adalah EMAIL allglobalgrantloan@gmail.com mereka.

Anda bebas menghubungi saya di EMAIL fradesyriritia12@gmail.com saya untuk maklumat lebih lanjut, saya dengan senang hati akan mendengar anda berkongsi kisah kebahagiaan anda sendiri.
Terima kasih semua, dan semoga ALLAH memberkati SEMUA PINJAMAN PEMBERIAN GLOBAL kerana memberi saya kegembiraan baru ini.

NAMA Syarikat: SEMUA PINJAMAN GRANT GLOBAL
syarikat: allglobalgrantloan@gmail.com
Whatsapp Syarikat +1 (304) 997-4034
E-mel saya: fradesyriritia12@gmail.com

Blog Archive