Tuesday, July 28, 2020

PEMBEBASAN MUSA TIADA ISU POLITIK

DAKWAAN pemimpin Warisan Sabah kononnya pembebasan Tan Sri Musa Aman daripada tuduhan rasuah ada unsur campur tangan politik, atas sebab semasa Musa dibebaskan dan dilepaskan, Pakatan Harapan bukan lagi kerajaan.

Namun, Dato Seri Najib Razak didapati bersalah pada hari ini, sedangkan beliau merupakan pemimpin utama Barisan Nasional dan Umno.

Jika benar lah ada campur tangan politik dalam keputusan pembebasan dan pelepasan Musa, mengapa tidak berlaku pada Dato Seri Najib?

Oleh kerana keputusan mahkamah TIADA unsur politik, melainkan berasaskan fakta yang sebenarnya, maka keputusan perlu dibuat, jika tidak bersalah maka diputuskan TIDAK bersalah, begitu juga yang sebaliknya.

Menerusi keputusan mahkamah tinggi berkaitan Dato Seri Najib Razak, jelas mahkamah bebas daripada campur tangan politik. Dengan demikian, pembebasan dan pelepasan Tan Sri Musa Aman daripada pertuduhan, jelas pertuduhan terhadap beliau bukan berasaskan fakta, akan tetapi bertujuan politik.

Musa cuba dimalukan, dipalitkan imej buruk, untuk membunuh karakter beliau sebagai pemimpin ulung Sabah.

Musa adalah Bapa Pembangunan Moden Sabah. Beliau telah membawa kemajuan dan pembangunan negeri yang sukar dicari pengganti.

No comments:

Blog Archive