Saturday, June 06, 2020

SEKARANG INI BUKAN PROSES MEMBENTUK KERAJAAN

MUNGKIN mereka yang beria-ia sangat merampas Putrajaya, memikirkan, bahawa mereka sedang menunggu keputusan pilihanraya, dan apabila mereka mempunyai 112 kerusi parlimen atau lebih, maka dibenarkan membentuk kerajaan.

Sekarang ini tidak timbul untuk membentuk kerajaan, kerana kerajaan sudah dibentuk. Kabinet sudah dilantik dan telah pun mengangkat sumpah, dan sudahpun menjalankan tugas lebih 3 bulan.

Apa pun tindakan pembangkang sekarang ini, tidak akan mampu menumbangkan kerajaan. Tindakan mereka hanya mengwujudkan kerajaan minoriti, jika mereka berjaya menafikan majoriti kepada kerajaan.

Jangan samakan dengan kerajaan negeri, jika kerajaan kehilangan sokongan, maka boleh dibentuk kerajaan baharu. Kerajaan Persekutuan berbeza, selagi Perdana Menteri tidak meletakkan jawatan  selagi itu lah kerajaan yang beliau terajui kekal wujud dan berfungsi.

Dalam senario sekarang, jikapun kerajaan campuran Tan Sri Muhiyiddin Yassin kehilangan sokongan di Parlimen, apa yang berlaku adalah kerajaan minoriti. Kerajaan minoriti akan terus berfungsi, hanya kekangan adalah meluluskan bajet atau mengubal undang-undang.

Perkara yang perlu difikirkan oleh mereka yang mahu menumbang kerajaan, jangan sesekali berfikir, bahawa jika mereka mampu menafikan sokongan majoriti kepada kerajaan, maka secara automatik YDP Agong melantik Perdana Menteri yang baru. YDP Agong tidak dapat melantik PM yang baru, selagi Perdana Menteri yang ada tidak meletakkan jawatan.

Juga jangan lupa, Perdana Menteri yang kehilangan sokongan majoriti, boleh menasihatkan Agong membubarkan parlimen untuk membuka jalan kepada pilihanraya yang baru. Sementara menunggu pilihanraya, kerajaan kekal sebagai kerajaan sementara atau kerajaan 'caretaker". 

Jika PH Plus berhasrat sangat kembali ke Putrajaya, maka mereka perlu menang dahulu melalui piliharaya. 

Mereka yang mabuk sangat menimbulkan krisis politik sekali lagi, kena fikir proses tersebut.

2 comments:

Anonymous said...

Si Batu Api DAP Chin Tong - Lu fikir la sendri

Tun Dr Mahathir Mohamad dan Datuk Seri Anwar Ibrahim perlu bekerjasama melawan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin serta bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Tengok Chin Tong DAP - Baik punya batu api..

Pengarah Strategik DAP, Liew Chin Tong berkata, sekiranya kedua-dua pemimpin itu tidak bekerjasama, jumlah kerusi dimiliki Pakatan Harapan dan sekutunya (PH Plus) akan berpecah.

Tengok Si batu api Chin Tong nak jaga kepentingan sape yeo ooii.. Kepentingan Melayu atau Cina DAP..

Ko orang bute lagi keww... cukup cukup lah jadi bahan batu api DAP..!!

Anonymous said...

KITA BENTUK MALAYSIA BARU TANPA MUKA MUKA SUPER HODOH INI LAGI.

Kita mulakan hari baharu dan hidup baru tanpa manusia durjana bernama Dr Mahathir, Anwar dan Lim Kit Siang lagi.

BEERAMBOSS SEMUA KAMI TAK PERLU KAU LAGI
SETENGAH ABAD MENIPU MEMBOHONG FITNAH TAK HENTI
BERAMBOS RASIS, PLURALIS ANAK COMANGO DAN KRONI
CUKUPLAH SUDAH RAKYAT DAH MELUAT LIHAT HIPOKRIT INI

Dengan tiada lagi muka muka haramjadah super rasis, sang pembohong dan pemfitnah lidah bercabang nama Malaysia Baru berlayar megah disamudera angkasa

PADA 28 Februari lalu, lebih kurang jam 11 pagi rencana bertajuk Melayu Tertipu Lagi dengan membuat beberapa kesimpulan antaranya:

Orang yang menggagalkan penubuhan kerajaan Perikatan Nasional (PN) ialah Tun Dr Mahathir Mohamad. Dalam peristiwa ini, Dr Mahathir dan Datuk Seri Anwar Ibrahim sama-sama tidak boleh dipercayai.

ALANGKAH INDAH NYA HARI YANG MENDATANG
DI BOMI BERTUAH TUMPAH DARAHKU MALAYSIA
HARI YANG CEMERLANG DI BOMI MALAYSIA GEMILANG
BILA ALJUB KUTY MAMAK TOKONG BERAMBOS SEMUA

Diharapkan peristiwa ini akan menyingkirkan kedua-dua mereka daripada arena politik negara. Singkir dan berambos..!!

CUKUP CUKUP LAH SUDAH DRAMA HODOH SI TUA RENTA
KEPALA PEMBOHONG MARUAH AKIDAH NYARIS TERGADAI
GUD BYE PLURALISMA MURTAD SYIAH COMANGO YG DIJAJA
LEGA RASANYA MALAYSIA GEMILANG DARI RIBUT DAN BADAI

Berbeza semasa Atok menguasai kerajaan selama 22 bulan yang hanya menolong kaum kroni, taukeh2 DAP.

Hari2 mereka bercakap berkenaan sekolah cina, bantuan sekolah cina, abu chin pin, menjaja kepada dunia bahawa Malaysia telah bengkrap.

Atok mengiktiraf sukatan pelajaran taiwan, tanglong, menghias sekolah secara berlebih2an dengan warna merah, mahukan status bebas tanah2 kampung baru cina dan segala macam perkara berkenaan cina!

HUMAN RIGHT AMERIKA YG CUBA DIBAWA BARUA BARUA U.S.A DALAM PH TERBONGKAR HIPOKRIT TAHAP DEWA.

Rusuhan kaum di USA memapatkan hipokrit tahap dewa human right yg cuba dimainkan oleh PH selama ini kes terbaru 'I can't breathe' George Floyd mati ditangan polis kulit putih.

Ker ini yang puak puak DAP envengalista, pluralist murtad, liberalisma, COMANGO, LGBT, Syiah, SIS G25 Siti Kassim Tony Phua Ambiga, Teresa kok, Street Times Singapork, Sarawak Report Bruno Manson, Justo, Al Gore si gay kawan baik brother, George Bush , Clington ,Obama, Hanna Yeoh, Open Society George Soros kawan baik fitnah Atok, WSJ, Washington Post, CNN, CNBC dan Aljizera.

Ini yang di agong agongkan oleh puak Brother Anwar Bin Inrahim dan agen agen dan konco konco PKR DAP Bersatu berkenaan apa apa movement NGO demokrasi human right tahap dewa yang ditaja Amerika Syarikat yang dijulang puak puak PH di Malaysia..

Mereka ni champion human right yg nak hapuskan tahfiz, kebebasan murtad, kebebesan hak asasi manusia yang champion COMANGO Marina Gereja, SIS CT Kassim, LGBT Pluralist Murtad kebebasan agama dalam bab George Flyod kenapa semua duam bangang mcm setan gondol yang bisu.

Mana pergi champion human right DAP PKR Atok Marina Gereja Ambiga n gang karat nya, CT Kassim Brother Tony Phua Hanna Yeoh di Malaysia ini mcm setan bisu semuanya

Hipokrit tahap dewa Amerika ini yg cuba dibawa ke Malaysia melalui barua barua mereka yang kononya kadi champion human right USA.. bebas memfitnah jijik , bebas membatu api demi human right...Podaah Pundek laaa..!!

Berambosss.. berambos... beramboss

Malaysia baru yang tanpa muka muka super hodoh ini.

Berambos berambosss dan beramboss..!!

Blog Archive