Sunday, May 31, 2020

BERAKHIR LAH KATA LALUAN-NOMBOR KAMI CUKUP!!!

PEMIMPIN atau penyokong PH mengunapakai kata laluan -NOMBOR KAMI CUKUP, untuk terus mengacah Kerajaan Perikatan Nasional pimpinan Tan Sri Muhiyiddin Yassin.

Senario di atas lah yang sedangkan dihadapi Kerajaan Perikatan Nasional yang dikatakan disokong 113 ahli parlimen, tetapi belum teruji secara undian angkat tangan.

Tetapi apa yang pasti, angka 113 itu sehingga kini kukuh, walaupun semalam dihebohkan dengan berita palsu, kononnya 2 menteri dan seorang timbalan menteri akan berpaling tadah.

Cerita tidak berhenti di situ, Daily Express (berita tempatan Sabah) mengulang siar di muka hadapan laporan surat khabar cina Sin Chew Daily menurut surat khabar tersebut, Tun Dr Mahathir akan melantik Datuk Shafie Apdal sebagai Timbalan Perdana Menteri jika dapat tumbangkan kerajaan PN pimpinan Tan Sri Muhiyiddin Yassin.

Menurut surat khabar tersebut Tun sangat yakin bahawa sokongan PH dengan 92 kerusi parlimen kekal kukuh kepada beliau, dan hanya memerlukan tambahan 3 kerusi lagi disamping Warisan-9, Mahathir-5, PSB-2 dan UPKO-1.

Hakikatnya, kalau dianalisis laporan Sin Chew Daily itu hanya menggambarkan bahawa PH tidak peduli berkaitan kedudukan, janji mereka kembali ke Putrajaya.

Mereka lupa, bahawa matlamat mereka itu tidak akan kesampaian sepertimana terbentuknya Kerajaan Perikatan Nasional, kerana kunci ditangan TSMY. Jika benar lah mereka itu mempunyai jumlah sokongan, TSMY boleh sahaja menasihatkan YDP Agong membubarkan parlimen untuk memberi laluan kepada PRU-15.

Jika parlimen dibubarkan, maka dalam tempoh 60 hari pilihan raya perlu dijalankan. Memandangkan wabak covid-19 belum reda, kemungkinan keadaan darurat dilaksanakan sehinggalah ditemukan vaksin penawar COVID-19.

Dalam tempoh darurat itu, kerajaan sekarang terus berfungsi sebagai kerajaan interim atau sementara. MAKA BERAKHIR LAH LALUAN NOMBOR KAMI CUKUP!!!

5 comments:

Anonymous said...

Peralihan kerajaan mungkin sebelum sidang parlimen pada Julai - Salahuddin

Timbalan Presiden Amanah Salahuddin Ayub memberi gambaran bahawa Pakatan Harapan mungkin dapat merampas semula Putrajaya daripada kerajaan Perikatan Nasional (PN) sebelum persidangan parlimen akan datang, yang dijangka bermula pada Julai.

Salahuddin berkata demikian selepas Presiden PKR Anwar Ibrahim memaklumkan dalam hantaran di Facebook bahawa beliau mempengerusikan mesyuarat PH di Petaling Jaya petang tadi.

Teringat MP UMNO nak dijual beli sampai ke Taiwan lepas tu Bang Non pun kata We have the numbers..!!

Brother Anwar Bin Ibarhim bring it on next week no need July la Brother. Atokkkk if you got the numbers too... bring it on

Don't acah acah power laa..!!

Bring It On...

Anonymous said...

Biarlah Parlimen dibubarkan dan PRU diadakan.

Rakyat dah tak sabar nak tendang DAP-ph keluar!

Anonymous said...

rakyat tak sabau nak tendang suam otai celaka politik dari negara

Anonymous said...

APA DIA BUAT PADA MELAYU SETELAH 24 TAHUN JADI PERDANA MENTERI ?

"Rakyat telah sedar bahawa tujuan tersirat Mahathir adalah cuba mewujudkan keadaan kucar-kacir dan melaga-lagakan semua lawannya dan akhirnya beliau akan mendapat keuntungan tersebut.

"Disebabkan keadaan politik yang tidak keruan dan akhirnya akan menyebabkan ekonomi negara kembali merudum dan malah boleh jadi lebih teruk.

"Perkara ini sudah tentu tidak menguntungkan rakyat dan pelaburan asing.

"Sudah-sudahlah. Anda sudah menjadi perdana menteri hampir 24 tahun. Anak-anak anda sudah bergelar jutawan dan keluarga anda juga hidup senang.

"Apa lagi yang tidak cukup? Khidmat anda sudah tidak diperlukan lagi. Negara ini bernama Malaysia bukannya Mahathir, maka jangan peralatkan negara seperti milik peribadi," katanya.

Anonymous said...

Dari Laman Reformasi

INGAT LAGI TAK STATMENT DR. M TERHADAP ANWAR IBRAHIM?

Salam mamu.. sokong harta anak cucu legasi tak guna ini di rampas

Tak Boleh Jadi PM.. Macam Mana Dia Nak Jadi? Parti Dia Sendiri Berpecah? Sebahagian Ahli PKR Tolak Dia? Anwar Gagal Kawal Parti Sendiri...
Anwar Tak Layak

AkhirNya....
Dr. M Sendiri Termakan Balik Kata² Dia Sendiri... Malahan DiPecat Terus.. Terasa Terhina Lagi... ADA RASA?��

BERSATU Sudah Jadi BERSEPAI

Apalagi yang mahu dibanggakan Saka 95. Berikut adalah kegagalan Saka 95 sebelum Izrail datang menjemput:-

1) Jawatan PM dirampas Muhyidin
2) Jawatan MB Kedah dirampas PN
3) jawatan Ketua Pembangkang dirampas Anwar
4) Status negarawan bakal dirampas oleh Najib atau Muhyidin
5) Bangunan tertinggi klcc bakal dirampas menara TRX dan Menara PNB
6) Kekayaan anak bakal dirampas iaitu dimilik negarakan jika ada unsur salah guna kuasa
7) Banyak lagi legasi Saka 95 bakal dirampas orang lain di atas sikap tamak beliau sendiri.

Pepatah melayu ada berkata "orang tamak selalu rugi"

Kerala ada pepatah tak??

Blog Archive