Wednesday, June 26, 2019

PPBM SABAH TERUS MENGORAK LANGKAH

KERANA PPBM Sabah ditaja oleh pemimpin berpengalaman dan pemimpin akar umbi, semakin hari semakin ramai rakyat Sabah menyertai parti itu.

Pengalaman para penaja parti itu, dalam arena politik adalah faktor mempermudah penyelarasan parti di semua bahagian. Kodo patut diberikan kepada Pengerusi Bersatu Sabah Datuk Hajiji Haji Noor kerana berjaya melantik ketua-ketua bahagian penaja yang berkelibar sehingga mempermudah terobosan parti ke peringkat akar umbi.

Sebagai parti termuda di Sabah, kerana hanya dilancarkan pada 6 April, hanya berusia sedikit di atas dua bulan, sudah dianggotai hampir 200 ribu ahli, dan berasaskan kecenderungan itu, maka tahun hadapan parti itu akan disertai seramai 300ribu ahli.

Walaupun Bersatu merupakan sebahagian daripada kerajaan di peringkat Persekutuan, di negeri-negeri seperti Johor, Negeri Sembilan, Melaka, Selangor, Perak, Kedah dan Pulau Pinang, kecuali Perlis, Pahang dan Sarawak, kerana tiga negeri bukan dikuasai parti-parti Pakatan Harapan, namun di Sabah tidak sedemikian, meskipun negeri di bawah bayu itu diperintah oleh kolaborasi antara Parti Warisan, UPKO dan 2 parti komponen PH, iaitu DAP dan PKR.

Di Sabah, meskipun Bersatu (PPBM) merupakan parti ke-2 terbesar daripada segi jumlah kerusi di DUN Sabah selepas Warisan, namun parti itu TIDAK disertakan dalam kabinet negeri atau tidak diberikan sebarang peranan dalam pemerintahan negeri, keculai para ADUN parti itu hanya sebagai "backbencher" kepada kerajaan di Dun Sabah.

Melihat kepada sambutan kehadiran parti itu di Sabah, nampak gayanya, parti itu boleh menjadi parti peneraju kepada kerajaan Sabah pada masa hadapan.

2 comments:

Anonymous said...

Yg. PENTINGnya,PPBM-PAS-UMNO mesti mengHALANG anwar HOMO PARIA dr. jadi PM dan TUAN si bangkai ANJING guan eng PEROMPAK/PERASUAH DAP dia, dr. jadi TPM dia, bawah hak asasi 'KESAMAAN' penipu ZIONIS depa!!

PENGUASAAN ke atas THORIUM-URANIUM (utk. PEMBUATAN Senjata2 Nuklear ISrael-NATO/US) di GUNUNG2 BERAPI (Submarine Volcanoes) yg. BERLAMBAK di bawah dasar LAUT CHINA SELATAN kita ni juga - adalah MOTIF UTAMA si PENJAJAH/PENGGANAS/PEMBUNUH/PEROMPAK/PERASUAH/PENIPU/PENYANGAK DAPbangkai HOMO jijik ZIONIS ISrael, nak MEMISAHkan SABAH/SARAWAK kita!!! Lihat di -

http://www.utusan.com.my/berita/politik/pbk-mahu-bawa-sarawak-keluar-malaysia-laporan-1.914802

PBK mahu bawa Sarawak keluar Malaysia - laporan

Oleh Fadzil Zainol

10 Jun 2019

Ini TERORISMA oleh puaka2 DAPembunuh-EJEN2 MOSSAD/ISrael-CIA/NATO ni!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mana POLIS bah. TERORISMA oi?!!!!

Anonymous said...

Si PENGGANAS/PENJAJAH DAPembunuh bangkai ANJING homo JIJIK Zionis ISrael ni juga - sdg. menggunakan AGAMA KRISTIAN sbg. SENJATA POLITIK dajal depa, utk. mengHASUT bangsa Bumiputera BUKAN ISLAM (termsk. MENGAHWINI depa); terutamanya bangsa IBAN, PENAN, KADAZAN MURUT dsbnya - utk. MEMBENCI bangsa Bumiputera ISLAM/MELAYU Sabah/Sarawak dan Semenanjung kita!!

Blog Archive