Wednesday, March 20, 2019

TAHUN-TAHUN MENDATANG- AKAN BERAPA JUTA KAH PENDUDUK SABAH?

TIADA pemerintahan di Sabah sebelum ini, terdapatnya banyak sangat berlaku kebakaran di rumah-rumah yang didiami pendatang asing. 

Sehingga ke hari ini sebanyak 16 kebakaran koloni PTI, dan ironinya, tiada yang membabitkan kemalangan jiwa, malah barangan yang ada nilai diselamatkan, kecuali dokumen pengenalan diri.

Pada awal kemerdekaan, penduduk Sabah kurang 700ribu, malah tahun 1970 berjumlah 631ribu. Jika berpandukan pada pertumbuhan penduduk normal 2.2% setahun, penduduk Sabah pada tahun 2018 (48 tahun kemudian) seharusnya hanya berjumlah 1.754juta, dan jika berasaskan kepada pertumbuhan nasional (1.4%), maka penduduk Sabah berjumlah 1.212juta pada tahun 2018, namun kini penduduk Sabah berjumlah 3.9juta yang mewakili hampir 4% pertumbuhan setahun, bersamaan dengan pertumbuhan penduduk tertinggi dunia, 3.83% yang berlaku di Selatan Sudan.

Jika pertumbuhan penduduk Sabah seperti mana kadar sekarang dan ditambah dengan kehadiran PTI, penduduk Sabah 10 tahun akan datang akan berjumlah 5.9juta jiwa. Persoalanya, daripada sekian ramai penduduk Sabah, berapa peratus kah penduduk asal? dan berapa banyak lagi kawasan persempadan pilihan raya bakal dimenangi penduduk asal? tepuk dada tanya selera.

2 comments:

Anonymous said...

Tgk. si GURU BESAR Kristian ZIONIS amat RASIS di SABAH, si BETINA PUAKA DAPeliwat Homo Jijik Zioni ISrael ni, punya BENCI akan umat ISLAM kita di SABAH!! Dan si PENYAMAQ PARIA HOMO BANGKAI BABI, syed yg. amat ANTI-Islam/Melayu ni, nak MENGHINA/MENGGERTAK dgn. MENYALAHkan pula umat Islam kita di SABAH psl. isu GURU BESAR rasis BANGKAI BABI ni, dgn. MENIPU kononnya majoriti PATI2 di SABAH, adalah umat Islam dr. Mindanao dan Indonesia!! Sdgkan BERLAMBAK Pati2 BUKAN ISLAM dr. CHINA, FILIPINA dan INDONESIA di SABAH tu!!! Skrg. di LABUAN pun - ganjilnya makin dipenuhi PENDATANG2 PARIA, disyaki juga dr. PATI2 PENGGANAS Hindu Tamil EELAM Sri Lanka, India dan Nepal)!! Lihat BLOG BANGKAI BABI ni, di -

1. http://syedsoutsidethebox.blogspot.com/2019/03/religious-segregation.html

Dan si HOMO syed BANGKAI BABI ni juga terus lagi mengHINA/MENGGERTAK akan ISLAM sbg. AGAMA PERSEKUTUAN kita, kononnya ISLAM (walau dia BERPURA2 menipu, kononnya sbrg. agama)hanya perlu dirumah!! PALA HOTAK lu syed PENYAMAQ HOMO PENJILAT DUB*Q guan eng BANGKAI BABI!!! Mana PDRM oi - awat hang boleh biaqkan HASUTAN2/PENIPUAN2 amat ANTI-Islam/umatnya, dr. syed BANGKAI BABI ni oi?!!!

Tok Terkedu.

Anonymous said...

Tgk. juga bagaimana UNDG2 PERLEMBAGAAN kita serta HAK/WARISAN/IDENTITI/SEJARAH bangsa BUMIPUTERA kita terus diPIJAK mcm. SAMPAH oleh si PENJAJAH/PENGGANAS/PEROMPAK/PERASUAH DAP BANGKAI BABI Homo jijik ZIONIS ISrael ni! Tgk. si BETINA JALANG PENDATANG Cina BANGKAI BABI, si Timbalan Menteri Pendidikan DAP BANGKAI ANJING ni - dbn. SENYAP2 punya KURANG AJAQ dan MELANGGAQ UNDG2, mengIKTIRAF akan SIJIL HARAM dr. TAIWAN; UEC, sbg. KELAYAKAN utk. Univ2/Kolej2 AWAM kita ni, termsk. utk. jadi GURU2!!! Lepas tu si BETINA CINA DAP BANGKAI BABI ni pergunakan pula ISLAM, dgn. seolah meletakkan KELAYAKAN dr. SK2 AGAMA kita, seolah sama taraf dgn. Sijil haram UEC PENJAJAH TAIWAN ni!! Lihat di -

1. https://www.mynewshub.tv/utama-sensasi/sejak-bila-uec-mula-diiktiraf/

HARAM JADAH betul - mana NGO2 Islam/Melayu PENAKUT nak MAMPOS oi?!! Cakap banyak; HABUK pun TARAK!!! Buatlah LAPURAN POLIS cepat oi!! Mana juga suara YDPA yg. BERANI utk. MELINDUNGI hak ISLAM/umatnya dan seluruh bnagsa BUMIPUTERA kita ni, mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN kita?!!

Sbb. itu juga, sbnyk 200, 000 anak2 PATI yg. SENGAJA ditinggalkan,disyaki MAJORITI dr. BUKAN ISLAM termsk. anak2 kecil dan remaja Pengganas2 PARIA TAMIL EELAM Sri Lanka, India dan Nepal, Myanmar, Thailand dan Filipina - mahu segera diberikan IC, oleh PENGGANAS DAPeliwat HOMO jijik ZIONIS ISrael ni (yg. juga dah MENGUASAI dlm. GENGGAMAN depa, si yiddin-GILA SEKS, yg. ada SKANDAL dgn. bini Cina HAKIM-disyaki ejen DAPbangkai Anjing) dgn. MEMUTARBELIT atau MENGUBAH UNDG2 PERLEMBAGAAN 15A, termsk. depa ni didaftarkan secara PALSU sbg. 'anak2 angkat' rakyat Malaysia, yg. kononnya berhak jadi warganegara! Lihat juga, si UNICEFZionis KULIT BABI ni menggunakan artis Islam/Melayu BANGANG utk. mempromosi isu ni!!! Lihat BLOG KULIT BABI ni, di –
2. http://malaysiansmustknowthetruth.blogspot.com/2019/03/better-deal-for-stateless-kids-but-new.html

Ini dia UNDG2 PERLEMBAGAAN Perkara 15A. Kuasa khas untuk mendaftarkan kanak-kanak. Tertakluk kepada Perkara 18, Kerajaan Persekutuan boleh, dalam apa-apa hal keadaan khas yang difikirkannya patut, menyebabkan mana-mana orang yang di bawah umur dua puluh satu tahun didaftarkan sebagai warganegara.

Maka, bayangkan BERATUS RIBU anak2 PATI ni, termsk. anak2 PENGGANAS PARIA Tamil Eeelam Sri Lanka, akan dpt. IC kita, dan kemudian MENYERAP masuk ATM/PDRM/APM/RELA/BOMBA/JPA dsbnya!!! Sbb. tu juga, anak2 PATI ni dibenaqkan bersekolah kat SEK.2 KEBANGSAAN dan SIJIL UEC HARAM diIKTIRAF sewenangnya, oleh si PENDATANG Timbalan Men. Cina BANGKAI BABI DAP KULIT BABI ni!!!

Tok Terkedu.

Blog Archive