Tuesday, March 19, 2019

JACINDA ARDERN LEBIH MENGERTI ISLAM BERBANDING SETENGAH WAKIL RAKYAT MALAYSIA

PM New Zaeland
BAYANGKAN sebuah negara, seperti New Zealand, islam bukanpun merupakan agama rasmi, akan tetapi hanya agama yang dianuti minoriti rakyat negara itu lebih mengertai berkaitan agama islam.

Sementara pemimpin negara itu termasuk Perdana Menterinya berdukacita, kerana serangan seeorang rakyat Australia pada Jumaat lalu yang mana menurut PM itu, beliau tidak mahu menyebutnya, meminta semua rakyat negara itu jangan menyebut nama pembunuh itu, namun di negara kita ada wakil rakyat daripada parti tertentu membuat kesimpulan mudah, kononnya serangan itu, akibat perpaduan umat islam.

Wakil rakyat negara ini daripada parti tertentu itu, seharusnya lebih faham berkaitan islam, kerana agama rasmi negara ini sejak merdeka adalah islam.

Islam adalah agama perdamian. Jika ada penganut agama itu bertindak membunuh diri mereka sendiri, bukan kerana ajaran agama itu, akan tetapi tekanan kepada para individu itu, tekanan kepada agama islam oleh pihak-pihak yang anti islam, sehinggakan sebagai manusia, mereka tidak mampu lagi menghadapi tekanan itu, sehingga sanggup mengorbankan nyawa mereka sendiri.

Dalam dunia yang kita sama-sama duduki sekarang, tidak terdapatnya mana-mana agama yang begitu ditekan sekali selain agama islam. Di Myanmar, di Palestine, di negara cina, di Bosnia, penganut agama islam dibunuh, disembelih, dipenjara. Namun tidak terdengar mereka yang menganut agama lain mendapat perlakuan sedemikian rupa, kecuali tindakan persendirian atau individu yang beragama islam, yang kehilangan kesabaran daripada penderitaan yang dialami.

Sepatutnya, apa yang ditunjukkan oleh Perdana Menteri New Zealand Jacinda Ardern para wakil rakyat atau pemimpin negara ini yang bukan islam menjadikan tindakan PM New Zaeland itu sebagai pengajaran dan panduan.

Sepatutnya mereka ini, cukup malu, kerana berada dalam negara yang mempunyai agama rasmi islam, tetapi gagal memahami agama itu. Islam dengan jelas, mengajar, tiada paksaan dalam beragama, kerana berpegang kepada prinsip aqidah dalam islam Bagimu agamamu, bagiku agamaku.

3 comments:

Anonymous said...

Itulah, jenerasi muda terutamanya, di Barat pun dah makin sedar, yg. kempen jahat puaka2 Zionis yg. ANTI-ISLAM/umatnya - dah TAK laku lagi, apalagi bila melihat PENJAJAH ISrael yg. makin ganas, diBIAQkan sj. oleh MAJORITI si rejim2 BARAT/NATO amat HIPOKRIT, terutamanya EU/US/CANADA, sbb. diKUASAI puaka2 ZIONIS Freemason!!

Tgk. si GURU BESAR Kristian ZIONIS amat RASIS di SABAH, si BETINA PUAKA DAPeliwat Homo Jijik Zioni ISrael ni, punya BENCI akan umat ISLAM kita di SABAH!! Dan si PENYAMAQ PARIA HOMO BANGKAI BABI, syed yg. amat ANTI-Islam/Melayu ni, nak MENGHINA/MENGGERTAK dgn. MENYALAHkan pula umat Islam kita di SABAH psl. isu GURU BESAR rasis BANGKAI BABI ni, dgn. MENIPU kononnya majoriti PATI2 di SABAH, adalah umat Islam dr. Mindanao dan Indonesia!! Sdgkan BERLAMBAK Pati2 BUKAN ISLAM dr. CHINA, FILIPINA dan INDONESIA di SABAH tu!!! Skrg. di LABUAN pun - ganjilnya makin dipenuhi PENDATANG2 PARIA, disyaki juga dr. PATI2 PENGGANAS Hindu Tamil EELAM Sri Lanka, India dan Nepal)!! Lihat BLOG BANGKAI BABI ni, di -

1. http://syedsoutsidethebox.blogspot.com/2019/03/religious-segregation.html

Dan si HOMO syed BANGKAI BABI ni juga terus lagi mengHINA/MENGGERTAK akan ISLAM sbg. AGAMA PERSEKUTUAN kita, kononnya ISLAM (walau dia BERPURA2 menipu, kononnya sbrg. agama)hanya perlu dirumah!! PALA HOTAK lu syed PENYAMAQ HOMO PENJILAT DUB*Q guan eng BANGKAI BABI!!! Mana PDRM oi - awat hang boleh biaqkan HASUTAN2/PENIPUAN2 amat ANTI-Islam/umatnya, dr. syed BANGKAI BABI ni oi?!!!

Tok Terkedu.

Anonymous said...

Dahlah tu, NYAWA2 hampir 5000 bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita di PASIR GUDANG, terutamanya ANAK2 KECIL/REMAJA kita, diPERMAIN2kan oleh si Menteri PENDATANG CINA KULIT BABI DAP BANGKAI ANJING Homo jijik ZIONIS ISrael dr. Kem. ALAM SEKITAR tu! Tgk. kes TERBARU Sisa TOKSIK KIMIA ni yg. SENGAJA diBUANG betul2 sebelah SMK Tg. Puteri Resort, di parit yg. bersambung dgn. Sungai Kim Kim juga, dan TAK diPEDULIKan walau lapuran telah dibuat kpd. pihak berkuasa oleh penduduk Kpg pd. 14/03!!! CELAKA betul!! Lihat di -

1. http://www.utusan.com.my/berita/wilayah/johor/lagi-tong-dipercayai-sisa-buangan-toksik-ditemukan-1.864086

Ini mmg. GENOSID, utk. MEMBUNUH seramai bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita, disyaki oleh EJEN2 PEMBUNUH/PENGGANAS DAPenjajah Homo jijik ZIONIS ISrael - sbb. antara GAS BERACUN dr. SISA TOKSIK KIMIA di Sungai Kim Kim ini telah diDEDAHkan oleh adik pakar KIMIA kita ni, Zulkhairie Khodir amat BERANI kita - sbg. gas Cyanide, yg. lebih ringan daripada udara maka sangat cepat menyebar, yg. digunakan sebagai senjata kimia bermula dari tahun 1916 sehingga 1918 dan kemudian pada Perang Dunia II, digunakan pula oleh pihak Nazi Jerman untuk melancarkan pembunuhan manusia beramai ramai (Genocide), yang dipanggil Final Solution! Dan SEBENAQnya puak NAZI ni bekerjasama dgn. puak ZIONIS utk. MEMBUNUH bukan shj. pengikut Yahudi Eropah MISKIN yg. BUKAN Zionis, tetapi juga terutamanya hampir BERPULUH JUTA penganut KATOLIK Eropah, terutamanya di RUSSIA!!

Sbb. yg. patut diRISAUkan skrg. adalah terutamanya, kesan2 JANGKA PANJANG, termsk. mendpt. pelbagai PENYAKIT atau KEROSAKAN OTAK2, terutamanya BERIBU2 anak2 kecil/remaja kita dr. 9 SEK.2 KEBANGSAAN/AGAMA tu, terutamanya sbb. amat berhampiran Sungai Kim Kim tu, dan BAYI2 dr. mangsa2 di masa hadapan, yg. mungkin CACAT atau ada KANSER juga - terutamanya dr. gas Sianida (Cyanide), yg. akan menghalang sel darah membawa oksigen dalam badan, dan kesan dari terhidu gas kimia ini bukan sahaja akan nampak dalam masa sekarang, malah dalam tempoh 2 hingga 5 tahun akan datang, yg. boleh jadi penyebab utama kepada kanser paru-paru (lung Cancer), spt. diDEDAHkan oleh Zulkhairie lagi! Bahkan selepas itu, YTM TMJ, Mejar Jeneral Tunku Ismail Ibni Sultan Ibrahim, juga telah MENDEDAHkan mmg. Ada MANGSA2 telah diSERAPI gas Cyanide ini!! Lihat di -

2. https://www.abuleman.com/2019/03/keluar-segera-dari-pasir-gudang-toksik.html

3. http://www.utusan.com.my/berita/wilayah/johor/wujud-gas-sianada-dalam-pencemaran-toksik-di-sungai-kim-kim-1.862545


Kalau ini kawasan yg. MAJORITI, bangsa PENDATANG2 PARIA/CINA, cthnya kat TANJUNG di PP - tentu TAK kan diBIAQ bangsa2 PENDATANG ni diANIAYA dan diTIPU habis2an mcm. ni!!!! Patutnya diTANGKAP si Menteri PENDATANG CINA KULIT BABI DAP BANGKAI ANJING Homo jijik ZIONIS ISrael dr. Kem. ALAM SEKITAR tu - sbb. cara BENCANA amat SERIUS ni diTANGANI, amat TAK LOGIK dan PENIPU habis2an!! Patut juga diSAMAN secara berkumpulan, Menteri CINA BABI DAP BANGKAI BABI ni, MB Johor BANGANG dan REJIM PH KULIT BABI PENIPU HARAM JADAH ni, oleh MANGSA2 bencana amat KEJAM ni!!

Tok Terkedu.

Anonymous said...

Tgk. lah si BETINA Menteri PENDATANG CINA BANGKAI BABI DAP BANGKAI ANJING Homo jijik ZIONIS ISrael dr. Kem. ALAM SEKITAR ni - boleh pula MENIPU akan POLIS dan PARLIMEN psl. kes JENAYAH GENOSID Sisa TOKSIK Kimia di PASIR GUDANG ni!! HARAM JADAH betul!!! Mana POLIS, ini PENIPUAN dan PELMASUAN MAKLUMAT, serta MEMPERGUNAkan/MEMPERMAINkan POLIS dan UNDG2 PERLEMBAGAAN/NEGARA dan NYAWA2 hampir 5000 mangsa2 TOKSIK Sungai Kim Kim tu di PASIR GUDANG, dr. bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita - mcm. SAMPAH2 semua, oleh si BETINA Pendatang Cina JALANG SIAL PENIPU DAP BANGKAI BABI ni!!! Lihat di -

http://theunspinners.blogspot.com/2019/03/menteri-dap-kantoi-menipu-dalam-parlimen.html

Blog Archive