Saturday, February 16, 2019

PRK SEMENYIH REFRENDUM PADA PAKATAN HARAPAN

PRK N24 Semenyih, Selangor, sebenarnya tidak memberi apa-apa kesan terhadap Kerajaan PH Selangor, kerana pakatan itu mempunyai super majoriti di DUN Selangor. Namun, keputusan PRK itu mempunyai erti besar kepada rakyat negara ini, sebagai refendrum kepada kerajaan Pakatan Harapan selepas PRU-14.

Keputusan PRK itu, menggambarkan apa yang rakyat rasa, selepas memberi mandat pada PH memerintah negera.

Keputusan PRK ini boleh lah dianggap sebagai refendum kepada PH, dan seterusnya panduan kepada mana-mana parti di negara ini, supaya jangan mudah menabur janji kepada rakyat semata-mata untuk mendapat sokongan atau undi, namun selepas tujuan diperolehi, maka janji-janji dilupakan, tidak ditunaikan, dengan memberi 1001 alasan.

Rakyat perlu memberi tahu parti-parti politik, bahawa rakyat jelata bukannya arnab percubaan, untuk mencapai matlamat, akan tetapi rakyat adalah manusia yang perlu dihormati, dan perlu diberikan hak mereka setimpal dengan sokongan yang diberi.

Pada PRK kali ini menyaksikan saingan empat penjuru membabitkan calon Pakatan Harapan (PH), Muhammad Aiman Zailani, calon Barisan Nasional (BN) Zakaria Hanafi dan calon Parti Sosialis Malaysia (PSM) Nik Aziz Afiq Abdul.

Kerusi DUN Semenyih kosong selepas kematian wakil rakyatnya Bakhtiar Mohd Nor, 57, akibat serangan jantung pada 11 Januari lalu di Hospital Kajang.

Bakhtiar mengalahkan wakil rakyat dua penggal di kawasan itu, Datuk Johan Abd Aziz daripada BN dengan 23,428 undi pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14)

Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Azhar Azizan Harun sebelum ini mengumumkan PRK itu akan diadakan pada 2 Mac ini manakala tarikh pengundian awal pada 26 Februari.

1 comment:

Anonymous said...

Habislah, PRK SEMENYIH ni juga akan diSABOTAJ habis2an mcm. PRU14!!

Tgklah GILAnya ni!! APA KEJADAHnya si ahli 'NGO' PENGGANAS Asing, BERSIH, yg. berPUSAT di SWITZERLAND, dan diTAJA oleh CIA (NED)/SOROS-MOSSAD, yg. bersama SEKOQ lagi 'NGO', iaitu 'NGO' VETERAN PENGKHIANAT, Patriot - yg. telah menSABOTAJ akan PRU 14 dgn. mengHASUT POLIS/TENTERA dan disyaki, pekerja2 SPR - boleh menjadi ahli ANGGOTA2 SPR yg. baru! Dan SEKOQ Prof. LONGKANG HOMO LIBERAL KULIT BABI BARUA Melayu-PENJILAT DUB*Q DAPeliwat HOMO KULIT BABI jijik ZIONIS boleh jadi TIMBALAN PENGERUSI S*R ni oi?!! Lihat di

https://www.ismaweb.net/2019/02/14/prof-madya-dr-azmi-sharom-timbalan-pengerusi-spr/

Juga ini SEBENAQnya - nak menSABOTAJ akan KES SAMAN terbaru terhdp. PENGERUSI SPR PENIPU HARAM JADAH ni, SPR dan REJIM PH PENIPU CELAKA ni, oleh seorg. PENGUNDI Semenyih yg. amat BERANI!!! Lihat SAMAN ni, di -

http://pahangdaily.blogspot.com/2019/02/jawatan-tunggal-pengerusi-spr-sedia.html

Kenapalah si PEGUAM2 dan PEMIMPIN2 Islam/Melayu TULEN kita boleh BIAQkan DYMM YDPA baru kita diTIPU habis2an mcm. ni?!! PENAKUT nak MAMPOS lu si JANTAN2 Islam/Melayu DAYUS, BENCInya aku pd. puak PENAKUT nak MAMPOS mcm. ni!! Setakat berDEMO aman, dan KUTIP SAMPAH - bukan main lagi MENDABIK DADA - tapi diKETAWAkan si ANJING2 PENGGANAS/PENJAJAH/PEROMPAK/PERASUAH/PEMBUNUH DAPbangkai BABI tu!!!

Bahkan, aku akan SALAHkan pemimpin2/peguam2 ISLAM/MELAYU PENAKUT nak MAMPOS mcm. ni kalau NEGARA ISLAM kita ni TUMPAS habis mcm. PALESTIN!!! PI MAMPOS lu si JANTAN2 Islam/Melayu DAYUS!!!!

Tok Terkedu.

Blog Archive