Thursday, December 20, 2012

Orang Melayu Dalam DAP bangga menghina bangsa sendiri

KENYATAAN pertama daripada seorang melayu yang tewas dipilih pada pemilihan parti DAP tetapi dilantik pula sebagai boneka, kononnya gejala rasuah dalam sektor awam, kerana majoriti penjawaat awam adalah melayu.

Kenyataan itu menggambarkan bahawa kaum melayu itu adalah punca rasuah.

Senator Ariffin SM Omar yang dilantik sebagai anggota CEC DAP bersama setiausaha politik Lim Guan Eng Zahril Khir Johari; telah mengubah status mereka daripada bangsa melayu kepada bangsa lain. Atas sebab itu, lesen yang diberikan kepada mereka adalah memperlekeh bangsa melayu, kerana mereka kelihatan melayu.

Ariffin lupa, bahawa akar daripada rasuah bukannya daripada kaum melayu, rasuah sebenarnya berpunca daripada masyaraat tionghua. (sila kaji sejarah rasuah).

Sifat melayu yang mudah lupa ada terletak pada Ariffin, hanya jawatan Senator dan mempunyai kedudukan dalam CEC sudah merasa besar kepala; sehingga membuta tuli menghina bangsa sendiri.

Kenyataan Senator DAP itu telah menghina jutaan kakitangan awam yang berbangsa melayu, walaupun tidak semua, kerana ada juga bangsa melayu dalam jabatan awam yang bertindak sebagai musang dalam kandang ayam.

Sebenarnya, kaum melayu secara amnya tidak pernah menyokong DAP, kecuali individu-individu tertentu yang mempunyai fahaman sama seperti pemimpin dan penyokong majoriti DAP yang berfahaman chuvinis dan melampau. Rata-rata penyokong DAP yang 150 ribu itu, adalah berfahaman ektrim dan tidak pernah mengwakili fahaman berbilang kaum yang ada dalam negara ini.

Kaum melayu yang berjaya bersama DAP adalah mereka yang telah tertapis pemikiran mereka, di mana perjuangan mereka adalah perjuangan melampau dan tebal perkauman. Atas sebab itu, apabila kaum melayu menyertai DAP jika dilihat pada kulitnya adalah melayu, akan tetapi jiwanya sama seperti Lim Guan Eng. 

Jangan pelik, apabila ada pemimpin DAP yang bernama melayu menghentam dan menghina melayu; kerana pemimpin itu adalah jelamaan Lim Guan Eng.

No comments:

Blog Archive