Sunday, June 28, 2009

PAS: Tiada Isu Buat UMNO

Dahulu isu mengkafirkan Umno sudah redah, sekarang pula isu agak lunak cuma menyamakan UMNO dengan Ayahpin dan Chin Ping. Pas sudah ketandusan isu menyerang UMNO. Demi memontem agar kenampakan bahawa pimpinan PAS tidak ketandusan idea, maka terpaksa membuat isu-isu baru.

Tujuan PAS ini ada muslihat disebaliknya, tujuan sebenar PAS agar Umno terpancing supaya dapat menerima ajaran ayahpin dan juga membenarkan Chin Ping pulang ke Malaysia. Ajaran ayahpin sejak awal-awal lagi telah diharamkan oleh kerajaan Terengganu, demikian juga kepulangan Chin Ping dari awal-awal lagi telah di tolak oleh UMNO, Pas dan pimpinannya telah tahu dan maklum pendirian UMNO.

Kenapakah Nik Aziz tega menyamakan UMNO sama dengan ayahpin dan komunis?? Seperti diawal tulisan ini, Nik Aziz pasti ada muslihat disebalik tuduhan ini. UG misalnya adalah cetusan Hadi Awang,akhirnya pula UBN dituduh sebagai dalang idea UG. Nampak sekarang, sejak Nik Aziz berkawan dengan Anwar Ibrahim,Tok Guru itu telah terjangkit ilmu putar belit, ilmu tipu menipu, sehinggakan isu yang tidak berasaspun boleh menjadi isu seolah-olah benar dan betul.

Ahli Umno dan penyokong Umno tidak akan terpancing isu Nik Aziz ini,cuma sebagai bahan tulisan dan memperbetulkan keadaan, maka isu ini mahu tidak mahu terpaksa diulas.

Rakyat di negara ini semua mempunyai kepercayaan agama masing-masing, mereka paham benar, bahawa mereka yang terpancing anjaran ayahpin adalah mereka-mereka yang tidak mendalami kepercayaan agama mereka, mereka yang masih percaya bahawa selain kuasa Tuhan, kononnya manusia juga ada kuasa seperti Tuhan, mereka ini lah yang terpancing oleh ajaran seumpama ini. Umno tidak pernah mengatakan bahawa parti itu mempunyai kuasa melebihi Tuhan, jika ada yang mengatakan demikian, maka itulah yang dinamakan ketandusan isu atau idea, kerana mengatakan bahawa kambing telah bertukar menjadi lembu, lembu bertukar jadi gajah, kecuali kuasa Tuhan sahaja, binatang-binatang ini akan bertukar, tiada kuasa lain.

Bagi mereka yang terpancing menerima idea, bahawa Umno seperti ajaran ayahpin dan komunis, terpaksa berjumpa dengan doktor jiwa, kerana adalah pasti orang itu mengalami penyakit jiwa, kerana melihat lembu seperti gajah.

Selagi lembu dilihat seperti lembu dan gajah dilihat seperti gajah, dan masih lagi menerima bahawa UMNO seperti ajaran ayahpin dan komunis, adalah pasti orang itu tidak suka Umno, bukan penyokong Umno, bukan ahli Umno, bukan pemimpin Umno, itulah Nik Aziz dan Pas mengelarkan Umno demikian.

Isu menyamakan Umno seperti ayahpin dan komunis, hanya laku untuk orang-orang PAS, Pakatan, kerana apapun Umno buat pasti mereka tidak suka. Jadi adalah pengajaran kepada Umno, tidak usa lagi menarik hati atau coba mempenagruhi ahli Pas dan Pakatan yang telah taksub kepada pimpinan dan parti mereka, kerana bidalan berkata mencurah garam ke laut tidak membawa erti apa-apa.

No comments:

Blog Archive