Latest News

Disebalik Nama “Malaysian Official 1”

Sepatutnya, kita sudah boleh menduga, bahawa tujuan menyembunyikan sesuatu disebalik istilah Malaysian Offical 1 (MO1), adalah untuk mengumpulkan persepsi yang buruk terhadap terhadap Perdana Menteri DS Najib Razak. Selain itu, tujuan DOJ Amerika berteka teki berhubungan istilah itu, adalah untuk menimbulkan kehakisan kepercayaan rakyat terjadap Perdana Menteri.

Satu sandiwara yang dimainkan oleh DOJ adalah menyebut 36 kali MO1, tanpa merujuk kepada DS Najib. Apa tujuan DOJ? agar supaya rakyat negara ini berteka teki, dan seterusnya membawa rakyat kepada fitnah, malah mendapat dosa, kerana ikut berteka teki.

Kalau melihat kembali, laporan perisik Amerika berkaitan senjata kimia pemusnah Iraq tahun 2000, perisik Amerika, khususnya CIA, menyebut jenis senjata itu ratusan kali melalui laporan mereka, sehingga menyakinkan dunia, bahawa memang Sadam Hussein memempunyai senjata kimia pemusanah. Apa yang kita sama-sama saksikan, Iraq diserang, Sadam dibunuh, dan kini semua rakyat dunia diberi tahu, bahawa laporan persisik Amerika itu bohong belaka.

Amerika adalah sebuah negara yang tidak pernah mengaku kalah. Jika sesebuah rancangan atau tindakan gagal, maka negara itu mengalih pandang kegagalan itu. Seperti mana dunia ketahui, termasuk rakyat negara kita, bahawa CIA gagal di Turki. Bagi mengalih pandang kegagalan itu, maka Malaysia pula dijadikan sasaran.

Serangan DOJ Amerika terhadap Malaysia dengan mempergunakan 1MDB, sebenarnya menyerang seluruh lapisan agensi kerajaan negara ini. Seluruh agensi kerajaan yang bersifat penguatkuasa undang-undang, tidak ketinggalan Jawatankuasa Kira-kira Dewan Rakyat (PAC Parlimen) telah menyatakan bahawa tiada salah laku dalam syarikat milik Kementerian Kewangan tersebut. Tiada wang syarikat yang ditubuhkan pada tahun 2009 dengan modal RM1juta telah hilang atau lesap. Akaun syarikat yang diaudit oleh juruaudit bertauliah, dengan jelas, menyatakan, bahawa wang yang dipinjam syarikat itu, sudah dipertanggungjawabkan, dan sebarang transkasi mengambarkan ketelusan pengurusan kewangan yang telus dan betul.

Apa yang muskil berkaitan tindakan DOJ Amerika itu, adalah satu pemaksaan kepada 1MDB, agar supaya mengaku, bahawa ada wang syarikat itu dicuri dan lesap. Agensi Amerika itu, seolah-olah mengajar syarikat itu, bagaimana wangnya dicuri, dengan mengemukakan satu perjalanan wang daripada satu bank ke bank lain, dari satu syarikat ke syarikat lain, dan kemudiannya, wang itu digambarkan berakhir ke dalam akaun MO1.

DOJ Amerika, hanya bersandarkan kepada aduan Sarawak Reports, Datuk Khairuddin Hassan, serta Mathias Chang, proksi Tun Dr Mahathir, dan seterusnya agensi Amerika itu percaya bulat-bulat pada skema atau grafik aliran wang yang diberikan, tanpa meminta pengesahan daripada semua agensi kerajaan yang membuat siasatan terhadap subjek yang dipermasalahkan.

Adalah sesuatu yang pelik berlaku, bagaimana DOJ Amerika bersungguh-sungguh sangat mengatakan bahawa wang 1MDB digunakan untuk membeli harta di Amerika, Swiss termasuk menerbitkankan filem boxoffice.

AYT masih yakin dengan skema perniagaan yang berlaku pada 1MDB. Bagaimana syarikat yang bermodalkan RM1juta itu mendapat pinjaman sehingga 42ribu kali. AYT yakin, bahawa peranan penasihat kewangan atau pengurusan kewangan, membolehkan syarikat itu dan pemberi modal/peminjam dapat berkerjasama.

Peranan penasihat kewangan/fund manager, adalah untuk mempertemukan peminjam dan yang meminjam. Sudah tentu, pihak penasihat/fund manager mempunyai bayaran tertentu yang disebut komisyen. Kalau melihat jumlah wang yang dipermasalahkan oleh DOJ Amerika berjumlah USD1bilion, jumlah itu menepati jumlah komisyen yang diterima oleh penasihat kewangan/fund manager. Apa yang muskil di benak AYT, mengapa pihak 1MDB tidak mengulas berkaitan komisyen? Apa kah para pengurus atau pengarah syarikat itu merasa malu, kerana membayar komisyen kepada penasihat kewangan/fund manager menggambarkan mereka itu tidak berkemampuan??? 

Telah tiba masanya, mereka yang terlibat dengan pengurusan 1MDB atau para pemimpin yang mempertahankan syarikat itu, bercakap berkaitan dengan komisyen. Komisyen yang dibayar kepada penasihat kewangan/fund manager adalah sesuatu yang diamalkan di dunia kewangan, dan diakui di persada antarabangsa. Jangan kita membiarkan DOJ Amerika menipu bulat-bulat rakyat negara ini, dengan menyembunyikan fakta sebenar berakitan dengan komisyen. Komisyen adalah hak para individu yang terlibat. Terserah mereka, bagaimana mempergunakan komisyen yang mereka terima, termasuk berjudi, menyewa kapal mewah, membeli kapal terbang, membeli lukisan mahal atau berpesta.

9 Responses to "Disebalik Nama “Malaysian Official 1”"

Anonymous said...

Pulangan kepada org yg pakai otak dn sah pengurus keewangan ini tidak lepak kt kedai2 kopi..

Anonymous said...

pendek kata 1mdb ni sangat suci dan murni dan 'untung' 42 bilion...

Anonymous said...

MEKASIH di atas artikel BERNAS ini AYT!

Malangnya AYT, kem. LUAQ kita terlalu LEMBAP - dan isu ini bukan bawah KDN lagipun! Kerana YAB PM dan NEGARA ISLAM kita ini diSERANG oleh motif POLITIK-DAJAL si rejim LUAQ US; yg. memang diKUASAI si Barat/ZIONIS-IS(IS)rael!

BETINA SUNDAL PELACUR si SR tu juga sebenaqnya adalah adik ipar kpd. bekas PM UK yg. amat pro-ISrael/Zionis, Gordon Brown yg. terlibat bersama Blair utk. melancarkan perang Iraq yg. telah menyebabkan BERJUTA Bumiputera Arab Islam Iraq diBUNUH/diROMPAK/diPERKOSA dgn. amat KEJAM dlm. GENOSID oleh tentera PENGGANAS US/UK – lihat di http://www.whale.to/b/bollyn.html , How Mossad Controls Our Political Parties, by Christopher Bollyn, 25 October 2008:

……MOSSAD CONTROLS BRITAIN

The evidence indicates that Israeli intelligence has near complete control of the leading political parties in Britain and the United States. While the Zionist political controllers in London and Washington are well known to the owners of the mass media, discussion of the subject of Zionist or Israeli control of the parties is censored in the media outlets they control. This censorship illustrates how Zionist control of the media serves to deceive the people and cause extreme harm to the nations.

Specific examples of the current pro-Israel bias in the mass media would include the media's unquestioning support of the 9-11 cover-up, the costly and disastrous wars in Iraq and Afghanistan, and the trillion dollar "bail-out." The complete lack of transparency in U.S. elections and discussion of the secretive private companies that run our elections are also censored subjects.

The utterly fraudulent Zionist construct called the "War on Terror" and the illegal wars in Iraq and Afghanistan have all been designed and forced onto the American and British nations by Zionists who control the political systems of London, New York, and Washington.

In Britain, the two political leaders who have promoted and supported the Zionist agenda and wars of aggression are Tony Blair and Gordon Brown. Their Zionist paymasters and handlers are not hard to discern, although they are never discussed in the media in such terms……

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

Sebab itulah, TAK ke KELAKAQnya ni - mcmlah US tu KETUA POLIS Dunia sedgkan hampir kesemua rejim2 US, yg. sudah diKUASAI ZIONIS/IS(IS)rael adalah si PEMBUNUH/PEROGOL/PEROMPAK umat Islam-no 2; selepas IS(IS)rael! Lihat shjlah Dunia ISLAM yg. amat KAYA MINYAK-GAS yg. habis diROMPAK dlm GENOSID2 di Iraq/Syria/Libya/Afghanistan/Palestin/Mali/Somalia dsbnya, oleh si LANUN/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROMPAK/PEROGOL/PERASUAH US-Barat/NATO/ZIONIS-IS(IS)rael tu!

Tengok si puak TERORIS BerSHIT/PKRHOMO KEPARAT/DAPJUBOQ BABI ni semua yg. dapat RASUAH HARAM JADAH dari si-CIA-MOSSAD-ISrael/NED-SOROS JUBOQ BABI-PENYANGAK/PENYAMUN/PERASUAH/PEMBUNUH-no 1 - utk. mengGULINGkan YAB PM BUMIPUTERA Islam/Melayu TERCINTA kita, K'JAAN PERSEKUTUAN serta UMNO TERCINTA kita! PDRM patutnya siasat bawah AKTA TERORISMA - dan SPRM yg. MENCURIGAka tu; awatlah SENYAP aja psl. ni; GERAMnya aku! Lihat di -
http://landdestroyer.blogspot.my/2015/08/us-vs-china-us-mobs-seek-to-overthrow.html:

US vs China: US-Backed Mobs Seek to Overthrow Malaysian Government

August 24, 2015 (Tony Cartalucci - LD) - Malaysia's "Berish" movement - an umbrella organization for various opposition groups opposed to the current government of Prime Minister Najib Razak - plans its fourth street demonstration in 8 years to unfold at the end of August.

While Bersih's alleged goal is "clean and fair elections," it is openly led by the government's opposition headed by the now imprisoned US-proxy Anwar Ibrahim and a myriad of US-funded and directed nongovernmental organizations (NGOs). The US State Department, through its US National Endowment for Democracy (NED) and its subsidiary the National Democratic Institute (NDI), along with convicted financial criminal George Soros' Open Society Institute (OSI), have funded both Bersih directly, and many of the NGOs that constitute Bersih's core leadership.

Several NGOs currenlty openly funded by the US NED - i.e. Islamic Renaissance Front and Lawyers for Liberty - can be found also listed on Bersih's current "endorsees" list.

Despite years of immense US-funding, Bersih has recently pleaded for donations and now claims they've received over a half million Ringgit (over 100,000 USD). More recent reports claim the amount could be as high as 1.2 million Ringgit.

And while they claim they seek simply to reform Malaysian politics, Bersih's new leader, Maria Chin Abdullah openly admitted their goal for "Bersih 4.0" is to call for the resignation of Malaysia's current government. In a Facebook post she claimed:

"Reforms - we will continue to demand and this time Yes it's a tall order to ask the PM to resign but if we dont try we will never push the boundaries for clean & fair elections."

Apparently by "clean & fair elections," Bersih's leadership means elections in which their opponents have been undermined and otherwise eliminated, and in which they can take power - or in other words, another textbook case of US-backed regime change…..

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

apapun plan action sudah berada lebih drp separuh,
semua rakyat percaya bahawa ini adalah penyelewangan
dgn huraian drp ajensi kuasa besar yg memberi statement
kita yg kerdil bila yang lebih berkuasa didunia bercakap
senada dgn cerita2 yg didendangkan beratus kali dimedia tempatan
menjadikan satu pengesahan bahawa cerita selama ini adalah benar dan betul belaka

tanpa ragu2 kita 100 percent menjatuhkan hukuman tanpa mahkamah terhadap PM
mungkin kebencian meluap2 selama ini separuh telah terlampias
dgn sedikit kepuasan kita mencebik pada org yang kita benci dan penyokong2 mereka

mungkin sejarah DOJ us kita persetankan
hancurnya Iraq kita persetankan
akibat pengesahan DOJ tentang wujudnya WMD di Iraq
yg membolehkan US serang iraq
rakyat msia rasa tak perlu dan tak valid kita kaitkan
kes pembohongan DOJ us utk hancurkan rakyat Iraq

yang penting najib jatuh
yang rasa beriman sikit ckp
tak pa penting penyelewangan dihapuskan
yg pembenci ckp padan muka rosmah
yg pembangkang(kafir racist, liberalis) ckp cahaya kejayaan menumpaskan kjaan yg ditunjangi oleh melayu sudah hampir

akhirnya bergumbira dan berpestalah
hati2 yg penuh kebencian,yg nak tegakkan "kebenaran"
selepas ini semoga kebencian terhapus dimsia
tiada lagi sindiran, penghinaan,kepada sesama manusia
wpun yg dihina yang dibenci itu sesama Islam

cuma jgn lupa iblis selalu mencari peluang utk menghitamkan hati kita
jadi selepas ini semoga hati kita jadi bersih sebersihnya
Amiiin

Anonymous said...

tujuan tidak lain dan tidak bukan. MO1 adalah insan yang berada dalam siasatan mereka. sebab itu nama masih belum dimunculkan. insan-insan yang telah disaman telah diwujudkan nama mereka. belajar selok belok undang-undang amerika ye, makanya tak perlu nak berteka teki. MO1 akan muncul namanya setelah selesai siasatan ke atas batang tubuh MO1.

Orang Kampong said...

Apapun lah..doj ke apa ka..just let najob wat the hell is,hsppening to his personal accounts with mullions coming in..dia penjawat awam...seorang pm..takkan bodo sangat sampau tk tau duit bertimbun dlm accounts....atau mmg duit dah bertimbun..

Orang Kampong said...

Apapun lah..doj ke apa ka..just let najob wat the hell is,hsppening to his personal accounts with mullions coming in..dia penjawat awam...seorang pm..takkan bodo sangat sampau tk tau duit bertimbun dlm accounts....atau mmg duit dah bertimbun..

Anonymous said...

DOJ dah jadi balaci Mahadir untuk melebarkan fitnahnya terhadap PM.

Blog Archive