Tuesday, August 03, 2021

MELUCUKAN: SHAFIE MINTA AGONG TITAH PM BUKTIKAN SOKONGAN

SUDAH hilang kah kemampuan Datuk Shafie Apdal mengira? Jika betul-betul hilang kebolehan mengira, harap-harap Presiden Warisan tersebut belum hilang kebolehan membaca.

Menerusi tulisan ini, Presiden Warisan tersebut, dapat membaca, berkaitan jumlah ahli parlimen, hasil keputusan PRU-14, tahun 2018 lalu. 

Jumlah kerusi parlimen adalah 222, dan ahli parlimen juga berjumlah sama. Walaupun jumlah kerusi kekal, tetapi jumlah ahli parlimen berbaki 220, atas sebab dua yang lain telah meninggal dunia, dan belum ada PRK mengisi dua kerusi kosong tersebut.

Semalam, semasa Ahli Parlimen Semporna bersama Anwar turun ke jalan, Presiden PKR itu tersebut mengaku disokong 107 ahli parlimen termasuk lah Shafie. Jika demikian, selepas angka tersebut ditolak daripada 220, maka berbaki 113. Jumlah 113 itu lebih banyak berbanding 107, iaitu berbeza 6 ahli parlimen atau 6 kerusi.

Oleh kerana yang 113 tidak menyokong Anwar, maka mereka itu menyokong kerajaan atau Perdana Menteri.  Di Malaysia, sangat jelas, yang ramai penyokong itu adalah kerajaan, sementara yang sedikit penyokong tersebut adalah pembangkang.

Apa yang perlu dibuktikan lagi? Kalau Shafie dan Anwar serta pembangkang, masih ragu, maka beritahu Anwar, menyediakan surat akuan/surat bersumpah, mempunyai sokongan lebih ramai berbanding kerajaan atau Perdana Menteri.

Kerajaan atau Perdana Menteri, tidak perlu menunjukkan atau membuktikan sokongan, kerana  jika tiada sokongan, tidak mungkin menjadi kerajaan atau PM mengangkat sumpah jawatan.

Kadang-kadang ahli parlimen pembangkang termasuk Shafie, bertindak bodoh sombong; mungkin mereka berpandangan bahawa rakyat negara  ini semua OKU berfikir atau mengira.

Pembangkang adalah pihak yang mahu sangat merebut kuasa. Mereka lah yang sepatutnya membuktikan jumlah sokongan, bukannya sebaliknya, kerajaan pula yang diminta membuktikan sokongan.

Dalam isu pihak pembangkang tidak mengiktiraf keabsahan sokongan terhadap kerajaan, itu memang tugas pembangkang, yang sentiasa mencipta tanda tanya dan persoalan. Namun, di pihak kerajaan, yakin dan tersangat yakin, adalah pihak yang mempunyai sokongan yang cukup.

Lupa kah Shafie, sudah bermacam-macam kaedah digunakan Anwar untuk mencipta keraguan terhadap kerajaan, dengan mengaku mempunyai sokongan yang mengyakinkan, akan tetapi, apabila diminta, gagal membuktikan secara hitam putih.

Atas sebab Anwar dan pembangkang, hanya berlegar-legar dengan sokongan yang tidak mencukupi, dan terkini perlu mengucapkan terima kasih kepada 2 AP bebas-Umno yang telah masuk kubu pembangkang, sebab itu, jumlah bertambah kepada 107, sedangkan sebelumnya maksimum 105.

Kepada Shafie, berhentilah, memberi hujah bukan sahaja lucu akan tetapi mengelikan. Jangan termasuk yang disebut Datuk Samy Vellu dalam Video berikut



7 comments:

Unknown said...

Buatlah undi percaya atau tak percaya dalam parlimen.. Mcm dun perak.. Cakap je pun tak guna. Ada berani kah wahai penulis yg sokong pn. Cuba tanya pm kita yg tersayang..

Unknown said...

Masa tu kalau dapat majoriti.. InsyaAllah ph akan senyap.. Tunggu pru 15 pula..

zack said...

Yg sokong sangat Pee h tu nk dduk bawah telunjuk Dap komunis,anwar hanya boneka..mastermind adalah Dap komunis..

Pertahan Hak Orang Asal Islam/Melayu Malaysia (Defend Indigenous Malaysian Muslim/Malay Peoples' Rights) said...

ALHAMDULILLAH!!

Hanya PERDANA MENTERI yg. BARU dr. SATU2nya Parti KEMERDEKAAN keramat ORANG ASAL Islam/Melayu kita, UMNO terCINTA kita - yg. boleh MENYELAMATkan KESULTANAN Islam/Melayu kita, UNDG2 PERLEMBAGAAN kita, PARLIMEN & BERIBU2 bangsa ISLAM/MELAYU kita yg. telah diBUNUH BERAMAI2 mcm. SAMPAH, dlm. GENOSID Covid-19 amat KEJAM, oleh si BINATANG2 BUAS HOMO dr. PEMBUNUH2/PEROMPAK2 Zionis NAZI Melayu2 LIBERAL/KAFIR2 rejim2 BERSATU/PH-DAP/PKR - kerana SENGAJA diHALANG dr. SEGERA diVAKSIN @ diberi Rawatan ALTERNATIF dgn. Ubat2 IVERMECTIN, BACITINIB dsbnya @ disyaki diBUNUH oleh EJEN2 DAP Penjajah ZIONIS di HOSPITAL2 PEMBUNUH!!

Di - https://umno-online.my/2021/08/03/mkt-sebulat-suara-tolak-pertahan-kerajaan-pn-dan-pm-zahir-kesetiaan-kepada-agong/

Pertahan Hak Orang Asal Islam/Melayu Malaysia (Defend Indigenous Malaysian Muslim/Malay Peoples' Rights) said...

Lagi di - https://umno-online.my/2021/08/03/shamsul-letak-jawatan-menteri-tumpu-khidmat-ahli-parlimen-lenggong/

Pertahan Hak Orang Asal Islam/Melayu Malaysia (Defend Indigenous Malaysian Muslim/Malay Peoples' Rights) said...

Dan di - https://www.facebook.com/157851205951/posts/jika-rakyat-menderitajika-raja-dan-negara-tidak-lagi-dihormatijika-asas-sistem-p/10158044033470952/

Pertahan Hak Orang Asal Islam/Melayu Malaysia (Defend Indigenous Malaysian Muslim/Malay Peoples' Rights) said...

DAKWA juga rejim2 PEMBUNUH/PEROMPAK HOMO Zionis Nazi BERSATU/PH-DAP/PKR ni - kerana SENGAJA telah MEMBUNUH beribu2 bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita dlm GENOSID Covid-19. , yg. diHALANG dr. SEGERA diVAKSINkan, sementara berJUTA2 Pekerja2 ASING/PATI2 KAFIR dr NEPAL/INDIA/MYANMAR, terutamanya dlm. Industri PERKILANGAN KAFIR2 tempatan & asing GERGASI & KAYA-RAYA - telah & akan diVAKSIN segera!!

Serta juga BERIBU2 mangsa COVID-19 ISLAM/MELAYU kita, yg. diBIAQkan MATI mcm. SAMPAH ini juga - SENGAJA diHALANG dgn. amat DAJAL dr. diberi Rawatan ALTERNATIV spt. Ubat2 IVERMECTIN, BACITINIB dsbnya - sampaikan juga HOSPITAL2/ DOKTOR2 PEMBUNUH termsk. DOKTOR2 KAFIR boleh SEWENANGnya diberi KUASA2 MUTLAK yg. amat DAJAL, HARAM & PENIPU ala-MO ZIONIS/BARAT keparat - utk. sewenangnya MEMBUNUH BERAMAI2 (guna istilah MO IBLIS, 'menidurkan) mangsa2 COVID-19 yg. Pesakit2 KRITIKAL dgn. amat KEJAM, tetutamanya bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita - dgn. alasan amat DAJAL" tak cukup katil, Oksigen dsbnya" sdgkan Rawatan ALTERVATIV dgn. Ubat2 IVERMECTIN/BACITINIB dsbnya, diHALANG!!

Dan lagi, sepatutnya ATM yg. GAGAL bawah PANGLIMA lantikan rejim PH tu, lebih pro-AKTIF - termsk. memVAKSINkan SEGERA semua RAKYAT dgn. cepat & menubuhkan HOSPITAL2 SEMENTARA di seluruh CERUK negara, dgn. SEGERA!!

Di -
https://www.facebook.com/157851205951/posts/kematian-baharu-covid-bagi-setiap-1-juta-penduduk-malaysia-berbanding-negara-neg/10158043881135952/

Blog Archive