Monday, June 29, 2020

PENULIS HANTU MEMFITNAH SPRM

BLOG PRO PETER ANTHONY  (www.hubnetizen.com) bukan sahaja memfitnah SPRM tetapi juga mengaitkan Kementerian Dalam Negeri terutama pihak PDRM.

Kes jenayah rasuah dan penipuan Datuk Peter Anthony, ada lah kes semasa Naib Presiden Parti Warisan itu masih sebagai kontraktor, bukannya kes selepas menyertai politik.

Kes tersebut tidak dapat diselesaikan kerana Peguam yang terlibat penipuan tersebut telah menyembunyikan diri sebaik sahaja kes itu disiasat SPRM. 

Pada 29 April, 2020, semasa PKP Covid-19, peguam yang melarikan diri itu, tiba-tiba muncul, maka SPRM terus bertindak, menyelesaikan kes tersebut dengan mendakwa Peter dan peguam tersebut ke mahkamah.

Dakwaan penulis hantu tersebut, keterkaitan Tan Sri Musa Aman, ada lah dakwaan bodoh, kerana tiada cara Musa mempengaruhi SPRM atau PDRM, kerana tiada sedikitpun kelojikan mengenai dakwaan tersebut.

Dakwaan mengenai tekanan kepada kerajaan Warisan, adalah dakwaan karut, kerana jikapun kerajaan Warisan tumbang, bukan kerana tekanan, akan tetapi tindakan para ADUN yang menyokong perikatan Nasional, mengikut langkah kerajaan Johor, Melaka, Perak dan Kedah.

No comments:

Blog Archive