Wednesday, July 24, 2019

TERMINAL KK SENTRAL- SATU LAGI LEGASI MUSA

TERMINAL KK Sentral yang berkos RM54juta yang dibina bersebelahan Centre Point Kota Kinabalu, merupakan satu lagi perancangan Kerajaan Sabah yang lalu sebagai pemudah cara memperlancar sistem pengakutan negeri, khususnya daripada Selatan Sabah ke Bandar Raya Kota Kinabalu dan sebaliknya.

Terminal pengakutan ini, merupakan terminal terpusat pertama dibina di Sabah.

Terminal yang dilancarkan pada 20 Julai lalu, sebenarnya telah siap sepenuhnya pada tahun 2017, namun pelancaran tertangguh kerana berlakunya pertukaran kerajaan negeri.

Terminal yang dilancarkan itu adalah salah satu daripada empat terminal bas bersepadu yang dirancang dibawah Pelan Induk Pengangkutan Awam Bandaraya Kota Kinabalu.

Terminal tersebut selain sebagai pusat berkumpul semua penumpang dan bas-bas pengakutan, juga disediakan berbagai aktiviti ekonomi seperti gerai-gerai jualan.

Terminal seumpama ini, sebenarnya sebahagian daripada faktor pendokong kepada pencapaian HALATUJU pembangunan & kemajuan Negeri Sabah yang diilhamkan oleh Tan Sri Musa sebagai sahaja dilantik ke jawatan Ketua Menteri pada tahun 2003.

HALATUJU Sabah sebenarnya satu platform Sabah menjadi Negeri Maju menjelang tahun 2025.

Menerusi HALATUJU, bukan sahaja Sabah membangun & maju, akan tetapi masa itu, keluasan hutan Sabah akan menjadi 30% daripada land Mass Sabah.

Apa yang diharapkan oleh seorang pemimpin yang mendapat gelaran BAPA PEMBANGUNAN MODEN SABAH, kerajaan yang mengambil alih meneruskan semua perancangan, agar matlamat utama HALATUJU dapat direalisasikan demi generasi akan datang.

2 comments:

Anonymous said...

SEDIHnya nasib bangsa BUMIPUTERA Sabah skrg!! LEGASI2 amat GEMILANG YAB TS Musa Aman terCINTA kita ni, pemimpin AGUNG dr. ORANG ASAL Kadazan/Islam kita ni - habis diMUSNAHkan sewenangnya oleh si Perasuah/Prrompak syafiee HOMO dan TUAN DAP ANJING dia!!

Ini pula antara LEGASI amat DAJAL si syafiee HOMO ANJING dr. WARISAN jijik-si KULI Anjing SAMPAH PENGGANAS/PENJAJAH/PENIPU/PERASUAH/PEROMPAK/PENIPU/PENYANGAK DAP bangkai ANJING homo JIJIK Zionis ISrael ni - nak jual PULAU SULUG, yg. sebhg. dr. TAMAN NEGARA TUANKU ABD. RAHMAN pula pd. PENJAJAH JEPUN!! Kat BARAT pun, tak akan depa JUAL mana2 TAMAN NEGARA depa pd. PENJAJAH ASING!!!

Sebenaqnya, JEPUN amat SIAL ni, bersama GENG PENGGANAS NATO/US-ISrael dia nak MENAKLUK akan LAUT CHINA SELATAN kita (juga di Semenanjung) yg. amat KAYA dgn. MINYAK/GAS dan THORIUM/URANIUM di GUNUNG2 BERAPI bawah dasar laut (utk. pembuatan SENJATA NUKLEAR Barat-ISrael sampai ke akhir zaman)!!! Lihat di –

http://sabahkini2.com/en/news/2075/kerajaan-warisan-akan-jual-pulau-sulug-kepada-syarikat-jepun-/view

Kerajaan Warisan akan jual Pulau Sulug kepada syarikat Jepun?


Oleh Sabah Kini2 com

Jul 09, 2019

Anonymous said...

Kepimpinan YAB TS MUSA AMAN terCINTA kita ni SEBENAQnya telah diSABOTAJ, mcm. Kepimpinan YAB DS Najib terCINTA kita - dgn. TUDUHAN2 PALSU oleh PN PARIA DAPpembunuh tu!!! Ini bukti JELAS tentang kes RASUAH/PENGGUBAHAN WANG HARAM/ROMPAKAN sbnyk. $1.5 BILLION dr. KKLW oleh shafie HOMO warisan JIJIK-KULI DAP BANGKAI ANJING Zionis ISrael - yg. dah diTUTUP sewenangnya oleh syukri HOMO BANGKAI PARASIT/SPRM BANGKAI AANJING yg. makin TAK GUNA dan PEGUAM NEGARA PARIA pundek PENIPU sampah BANGKAI ANJING DAP homo JIJIK Zionis ISrael tu (sbb. tu shafie HOMO dan adik dia, boleh sampai ada 23 SYARIKAT)! BUKA balik kes ni si BETINA tipah koya oi/SPRM bangkai ANJING oi!!!

Lihat juga SAKSI yg. hanya kerja sbg. Timbalan Setiausaha Bahagian Infrastruktur KKLW yg. TERLIBAT dlm. kes RASUAH/PENGGUBAHAN WANG HARAM ni boleh ada sampai $29 JUTA dlm. AKAUN dia! Lihat di -

1. https://sabahkini2.com/en/news/2101/sprm-digesa-buru-peguam-michael-ubu-skandal-tanah-risda-libatkan-peter-anthony/view

SPRM digesa buru Peguam Michael Ubu skandal tanah Risda libatkan Peter Anthony

Oleh Sabah Kini2 com

July 19, 2019;

2. https://malaysiachoice.wordpress.com/2018/07/06/shukri-sprm-arah-kes-shafie-apdal-ditutup-saksi-miliki-akaun-rm29-juta-dibebaskan/

Shukri SPRM arah kes Shafie Apdal ditutup, saksi miliki akaun RM29 juta dibebaskan

Malaysia Choice wordpress com

July 6, 2018; dan di -

3. https://sabahkini2.com/en/news/1855/selepas-banglo-rm13-juta-kini-rumah-shafie-apdal-rm53-juta-no5-albion-street-london-terbongkar/view

Selepas Banglo RM13 juta kini rumah Shafie Apdal RM53 juta No.5 Albion Street London terbongkar

Oleh SabahKini2 com

April 15 2019.

Blog Archive