Tuesday, June 11, 2019

KEPIMPINAN MUSA DIRINDUI

TAN SRI Musa Aman terpaksa memilih membersihkan nama dahulu sehinggakan untuk sementara menangguhkan aktiviti politik.

Mantan Ketua Menteri terlama Sabah itu, hampir setahun tidak muncul dikhalayak ramai kecuali pada 2 Jun, 2019 di rumah kediaman beliau di Sandakan menerusi acara Berbuka Puasa & Silaturahim dengan penyokong beliau.

Selepas PRU-14, Musa pada awalnya berdepan dengan kemelut Ketua Menteri Sabah, apabila beliau disingkirkan daripada jawatan menerusi rampasan kuasa secara aman.

Musa, ibarat kata pepatah, sudah jatuh ditimpa tangga. Sudahlah kehilangan jawatan bukan cara demokrasi, malah dihadapkan ke mahkamah dengan berbagai tuduhan.

Adalah lumrah, apabila seseorang pemimpin yang mempunyai pengaruh dan dianggap boleh mengancam kepimpinan kerajaan off the day, maka akan dituduh dengan berbagai tuduhan semata-mata untuk memalit imej buruk kepada pemimpin tersebut. 

Walaupun hampir setahun tidak muncul didepan umum, namun kepimpinan Musa sangat dirindui, setidak-tidaknya oleh penyokong dan pengundi beliau di Dun Sungai Sibuga yang beliau wakili sejak 6 penggal.

Pada 2 Jun, setiba beliau di Lapangan Terbang Sandakan, beliau disambut ribuan penyokong beliau, walaupun kepulangan beliau tidak diuar-uarkan, melainkan hanya menerusi pesanan ringkas antara para penyokong beliau. Demikian juga, majlis berbuka Puasa & silaturahim beliau pada petang itu dihadiri ribuan penyokong beliau daripada segenap lapisan tua dan muda.

Suasana perjumpaan itu, sangat terbayang dikalangan yang hadir, betapa mereka merindui kepimpinan mantan Ketua Menteri tersebut.

Sebenarnya kebangkitan seseorang pemimpin yang disukai rakyat hanya masa dan ketika sahaja menentukannya. Rakyat negara ini tidak pernah terbayangkan, bahawa Tun Dr Mahathir akan menerajui negara semula, selepas 15 tahun besara. Demikian juga Tan Sri Musa, kebangkitan beliau bergantung kepada masa dan ketika.
Rakyat kena yakin, apapun tindakan manusia untuk membendung kebangkitan seseorang pemimpin yang sangat berjasa kepada rakyat dan negeri, doa rakyat majoriti akan dikabulkan oleh Allah SWT.

Kepimpinan Musa akan dikenang sepanjang zaman oleh rakyat Sabah, kerana menerusi kepimpinan beliau selama 15 tahun, rakyat dan negeri telah dimartabatkan.

5 comments:

Anonymous said...

Kepimpinan YAB TS MUSA AMAN terCINTA kita ni SEBENAQnya diSABOTAJ, mcm. Kepimpinan YAB DS najib terCINTA kita - dgn. TUDUHAN2 PALSU oleh PN PARIA DAPembunuh tu!!!Ini bukti JELAS tentang kes RASUAH/PENGGUBAHAN WANG HARAM/ROMPAKAN sbnyk. $1.5 BILLION dr. KKLW oleh shafie HOMO warisan JIJIK-KULI DAP BANGKAI ANJING Zionis ISrael - yg. dah diTUTUP sewenangnya oleh syukri HOMO BANGKAI PARASIT/SPRM BANGKAI BANJING yg. makin TAK GUNA dan PEGUAM NEGARA PARIA PENIPU BANGKAI ANJING DAP homo JIJIK Zionis ISrael tu (sbb. tu shafiee HOMO dan adik dia, boleh sampai ada 23 SYARIKAT)!

Lihat juga SAKSI yg. hanya kerja sbg. Timbalan Setiausaha Bahagian Infrastruktur KKLW yg. TERLIBAT dlm. kes RASUAH/PENGGUBAHAN WANG HARAM ni boleh ada sampai $29 JUTA dlm. AKAUN dia! Lihat di -

1. https://malaysiachoice.wordpress.com/2018/07/06/shukri-sprm-arah-kes-shafie-apdal-ditutup-saksi-miliki-akaun-rm29-juta-dibebaskan/

Shukri SPRM arah kes Shafie Apdal ditutup, saksi miliki akaun RM29 juta dibebaskan

Malaysia Choice wordpress com

July 6, 2018; dan di -

2. https://sabahkini2.com/en/news/1855/selepas-banglo-rm13-juta-kini-rumah-shafie-apdal-rm53-juta-no5-albion-street-london-terbongkar/view

Selepas Banglo RM13 juta kini rumah Shafie Apdal RM53 juta No.5 Albion Street London terbongkar

SabahKini2 com

April 15 2019.


Anonymous said...

Bila juga KETUA POLIS NEGARA dan tipah koya, PENGARAH baru SPRM ni nak SIASAT KES2 RASUAH/ROMPAKAN oleh si PERASUAH/PEROMPAK Pendatang Cina APEK guan eng DAP anjing tu yg. terus diTUTUP secara HARAM - oleh geng SAMSENG Penipu/Penjenayah PEGUAM NEGARA PARIA pundek bangkai ANJING DAP PENGGANAS dia tu, di -

https://www.malaysia-today.net/2019/04/08/penang-undersea-tunnel-corruption-scandal-tommy-thomas-is-proving-to-be-a-bigger-crook-than-guan-eng/

Penang Undersea Tunnel Corruption Scandal: Tommy Thomas is proving to be a bigger crook than Guan Eng

By Raja Petra Kamarudin

Malaysia Today
Last updated Apr 8, 2019 !!

Anonymous said...

CELAKA betul mat sabu - mana tipah koya oi!!! Disyaki ini RASUAH!!!!!!!!!! Adakah patut tanah2 ATM yg. diCEROBOH/diROMPAK nak diPAJAKkan atau diSEWAkan sewenangnya, termsk. kat 'rumah2 ibadat' HARAM dan PEROMPAK2 ni - sdgkan anggota2 ATM dan VETERAN2 ATM pun ramai TAK dak rumah dan tanah?!

Patutlah si DAPembunuh, nak MENGALIH PERHATIAN dgn. video lucah PENIPU-geng anwar PARIA HOMO, si KULI DAPembunuh tu!! Bayangkan KUIL2 HINDU HARAM yg. SENGAJA diBINA selamanya, oleh si PARIA2 PENGGANAS/PEMBUNUH hindrafHOMO/Tamil Eelam Sri Lanka DAPembunuh - utk. MEROMPAK akan TANAH2 ATM kita ni!!! BANGSAT lu mat sabu!!! Kalau kat BARAT pun - ini TAK akan berlaku sama sekali!!

PENCEROBOHAN2/ROMPAKAN2 ke atas tanah2 ATM kita juga adalah PENDERHAKAAN dan PENIPUAN terhdp. DYMM YDPA sbg. PEMIMPIN TERTINGGI ATM, mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN Per. 41 (dah diLESAPkan dr. laman web JPA)!!!

Maka, mana POLIS oi! SAMSENG2/PENGGANAS2 yg. MEROMPAK2 tanah2 ATM diHADIAHkan dgn. SEWAAN/PAJAKAN tanah2 ATM tersebut!! SAMSENG betul si mat sabu PEROMPAK/PERASUAH-EJEN DAP bangkai ANJING homo jijik ZIONIS ISrael ni!!!

Lihat ROMPAKAN2 ke atas 16 TANAH2 ATM kita ni, di -

https://www.hmetro.com.my/mutakhir/2019/06/464329/16-lokasi-tanah-atm-diceroboh

16 lokasi tanah ATM diceroboh

Harian Metro Online
12 Jun 2019:

……“ATM juga mengambil inisiatif dengan mengeluarkan arahan pengawasan dan kawalan ke atas pencerobohan tanah milik kerajaan Persekutuan bagi kegunaan ATM, namun sukar mengusir pengusaha tanah secara haram berkenaan.

.....Menurutnya, pihaknya memasang pagar dan papan tanda kawasan larangan atau kawasan tentera serta mewujudkan perjanjian sewaan atau pajakan.

Katanya, selain itu, Kementerian Pertahanan akan memohon perintah mahkamah supaya penceroboh mengosongkan tanah dan perintah kepada pihak berkuasa negeri untuk menjalankan operasi penguat kuasaan serta penyerahan semula tanah kepada JKPTG.

“Semua tanah milik Kementerian Pertahanan diklasifikasikan kepada empat kategori iaitu Tanah Milik Persekutuan, Tanah Rizab Seksyen 62 Kanun Tanah Negara, Tanah Rizab Fasal 166 Perlembagaan Persekutuan dan tanah di Bawah Akta Maneuver 1983.

“Orang awam dinasihatkan tidak menceroboh tanah milik Kementerian Pertahanan. Individu yang berhasrat menyewa tanah milik Kementerian Pertahanan perlu mengemukakan permohonan pada Ketua Pengarah JKPTG,” katanya.

Anonymous said...

Lihat RASUAH dr. DAP PENGGANAS utk. mat sabu sebnyk $16,000 SEBULAN dulu - maka DAP PENGGANAS Zionis ISrael ni dah berjaya MENGUASAI akan ATM kami sebenaqnya, kerana TIMBALAN MENTERI PERTAHANAN pun si puaka DAP ANJING ni!! Maka, mana si tipah ko-ya/SPRM bangkai ANJING ni oi?!!! Lihat di -

https://www.thethirdforce.net/pendedahan-panas-tony-pua-lim-guan-eng-dan-agenda-anti-islam-anti-bahasa-melayu-pro-komunis-dan-pro-zionis-dap/

PENDEDAHAN PENUH: TONY PUA, LIM GUAN ENG DAN AGENDA ANTI-ISLAM, ANTI-BAHASA MELAYU, PRO-KOMUNIS DAN PRO-ZIONIS DAP: Kenapa DAP tidak berani saman Mohamad Razali bin Abdul Rahman semenjak tahun 2011 sedangkan beliau telah membuat dakwa ini di merata-rata tempat di Malaysia?

Raggie Jessy

The Third Force net
February 3, 2019.

Anonymous said...

Maka, KESELAMATAN dan KEDAULATAN NEGARA kita dan bangsa BUMIPUTERA Islam/Melayu kita, mmg. dalam amat BAHAYA - yg. mana negara ISLAM kita ini, SEBENAQnya amat KAYA dgn. RARE EARTH dan URANIUM/THORIUM di GUNUNG2 BERAPI bawah dasar LAUT CHINA SELATAN kita (Submarine Volcanoes), yg. mat diIDAMkan utk. pembuatan Senjata NUKLEAR ISrael/NATO-US/UK, sampai akhir zaman!!!!! Bayangkan si puaka2 PENYAMAQ-EJEN2 MOSSAD/CIA juga sewenangnya boleh MENYEWA/MEMAJAK akan tanah2 ATM kita ni!! GILA BABI betul si rejim2 PEROMPAK/PERASUAH PH-DAP bangkai ANJING HOMO jijik ZIONIS ISrael ni!!!

Blog Archive