Wednesday, February 13, 2019

PH TIDAK BIMBANG JIKA WARISAN TARIK SOKONGAN

Senario politik sekarang, jikapun Parti Warisan Sabah (PWS) menarik sokongan terhadap Kerajaan Pakatan Harapan (PH), tidak menyebabkan kerajaan Persekutuan tumbang. 

Mungkin atas sebab itu, Tun Dr Mahathir menggunakan kata-kata simbolik, apabila beliau ditanya berkaitan kemasukkan PPBM ke sabah yang tidak dipersetujui oleh Datuk Shafie Apdal.

Menurut Tun Dr Mahathir, kemasukkan PPBM ke Sabah akan dibincang diperingkat pimpinan parti, serta penilaian parti itu apa kah perlu tidaknya mengembangkan sayap ke Sabah, kemudiannya akan memutuskan apa kah akan ikut "Shafie Apdal" atau "Shafee Abdullah". 

Dalam keadaan sekarang, PWS tidak boleh berbuat banyak, kerana parti itu bukan lagi penentu bagi Kerajaan Persekutuan, kerana PKR, DAP, PPBM dan Amanah mempunyai cukup kerusi bagi mempertahankan kerajaan Persekutuan.

Dalam senario sekarang, Shafie dan PWS, ibarat mentimun dan durian, mengolek atau digolek tetap sahaja terluka.

Shafie dan PWS tiada pilihan melainkan perlu akur dengan keadaan semasa politik. Jika beliau bersama partinya ingkar dengan senario politik semasa, tidak mustahil kerajaan negeri Sabah sekali lagi berganti sebelum PRU-15.

1 comment:

Anonymous said...


DAN GILAnya ni?!! APA KEJADAHnya si ahli 'NGO' PENGGANAS Asing, BERSIH, yg. berPUSAT di SWITZERLAND, dan diTAJA oleh CIA (NED)/SOROS-MOSSAD, yg. bersama SEKOQ lagi 'NGO', iaitu 'NGO' VETERAN PENGKHIANAT, Patriot - yg. telah menSABOTAJ akan PRU 14 dgn. mengHASUT POLIS/TENTERA dan disyaki, pekerja2 SPR - boleh menjadi ahli SPR yg. baru! Dan SEKOQ Prof.LONGKANG HOMO LIBERAL KULIT BABI BARUA Melayu-PENJILAT DUB*Q DAPeliwat HOMO KULIT BABI jijik ZIONIS boleh jadi TIMBALAN S*R ni oi?!!

Kenapalah si PEGUAM2 dan PEMIMPIN2 Islam/Melayu TULEN kita boleh BIAQkan DYMM YDPA baru kita diTIPU habis2an mcm. ni?!! PENAKUT nak MAMPOS lu si JANTAN2 Islam/Melayu DAYUS, BENCInya aku pd. puak PENAKUT nak MAMPOS mcm. ni!! Setakat berDEMO aman, dan KUTIP SAMPAH - bukan main lagi MENDABIK DADA - tapi diKETAWAkan si ANJING2 PENGGANAS/PENJAJAH/PEROMPAK/PERASUAH/PEMBUNUH DAPbangkai BABI tu!!!

Bahkan, aku akan SALAHkan pemimpin2/peguam2 ISLAM/MELAYU PENAKUT nak MAMPOS mcm. ni kalau NEGARA ISLAM kita ni TUMPAS mcm. PALESTIN!!! PI MAMPOS lu si JANTAN2 Islam/Melayu DAYUS!!!!

Lihat di -

1. https://www.ismaweb.net/2019/02/14/prof-madya-dr-azmi-sharom-timbalan-pengerusi-spr/ ; dan di

2. http://pahangdaily.blogspot.com/2019/02/jawatan-tunggal-pengerusi-spr-sedia.html

(Tok Terkedu)

Blog Archive