Tuesday, February 12, 2019

KAMI AKAN PUTUSKAN-IKUT SHAFIE APDAL ATAU SHAFEE ABDULLAH? TUN DR MAHATHIR

Tun Dr Mahathir menegaskan samada PPBM masuk ke Sabah atau sebaliknya, bergantung keputusan parti itu sendiri, dan tidak tertakluk pada mana-mana pihak, termasuk pandangan Parti Warisan Sabah.

Pengerusi PPBM itu mengatakan bahawa Datuk Shafie Apdal sebagai Presiden Parti Warisan Sabah mempunyai pandangan tersendiri, namun pandangan itu tidak mengikat PPBM.

Tun Dr Mahathir apabila ditanya, berkaitan bantahan PWS terhadap PPBM untuk mengembangkan sayapnya ke Sabah- Perdana Menteri itu menjawab -"Kami akan tentukan, samada ikut Datuk Shafie Apdal atau Tan Sri Shafee Abdullah" satu sindiran, yang akan menyebabkan Shafie terikat!!!.

Berasaskan perkembangan terkini, kenyataan mantan Pengerusi Perhubungan Umno Sabah- Datuk Hajiji Haji Noor pada 6 Februari, bahawa PPBM akan melebarkan sayapnya ke Sabah dalam masa terdekat, ada hubung kait dengan kenyataan Pengerusi PPBM itu pada Selasa (hari ini).

Kemasukkan PPBM akan menjadikan politik Sabah semakin rancak, khususnya di kawasan bumiputera islam.

Sejarah politik Sabah, kerajaan yang ditunjangi parti tempatan boleh bertahan 2 penggal (9 tahun), namun kerana situasi dan kondisi politik sudah berubah, ada kebarangkalian, sejarah itu tidak akan berulang.

No comments:

Blog Archive