Thursday, August 24, 2017

Musim Gali Tong Sampah

Sempena menyambut hari kemerdekaan ke-60 atau Hari Malaysia ke-54, rakyat negara ini menyaksikan bagaimana proses menggali sampah.

RCI perjudian pertukaran wang asing oleh Bank Negara pada tahun 90-an, penanahan Tan Sri Isa Samad berkaitan pembelian dua hotel oleh agensi Felda yang dikatakan di atas harga pasaran.

Selain itu, serbuan SPRM tehadap Universiti Selangor dan MBI milik kerajaan Selangor, di mana semua tindakan itu, mengarah kepada masa untuk menggali tong sampah.

Di khabarkan juga, tong sampah yang bersisi peristiwa Mamali tahun 1985, yang memyebab kematian anggota pasukan keselamatan, serta pemimpin islam melampau- Ibrahim Libya akan turut digali.

Rupanya, dalam masa merayakan wawasan 2020 dan selepas itu bermula Transformasi 2050 (TN50), rakyat negara ini diajarkan bagaimana menggali tong sampah, sebelum negara menunju negara maju dan beriktihar untuk menjadi negara berpendapatan tinggi.

Apa kah proses menggali tong sampah, sebahagian daripada strategi menunju negara maju? dan meletakan asas TN50?

4 comments:

Anonymous said...

YES! SPRM buat kerja maka jenanyah dibantras maka akhirnya negara akan maju, tu pun tak boleh nak fikir?, kik3

Anonymous said...

Yg. lu begitu JIJIK mengHINA Allahyarham Ustaz Ibrahim Mahmud apahal?!!

Dan kalau pun sesiapa umat Islam amat benci dgn. si DIKTATOR PENJAJAH PARASIT/LANUN/PEMBUNUH madey kutty kerala dan KEKEJAMAN si BABI tu - jadi lu pikiaq patut diBUNUH?!! Dan TAK pula lu nak mengHINA sampai mcm. tu si puak PENJAJAH PARASIT/LANUN/PEMBUNUH KAFIR HARBI DAPjuboq BABI-kuli2 ISrael/MOSSAD-NA*O/CIA tu yg. amat ANTI-Islam/umatnya aaahhh??!! Pala HOTAK lu! BABI betul!

Maka, PI MAMPOS puak PENAKUT LIBERAL UMN*!

Sampai isu PEMBUNUHAN KEJAM MEMALI terhadap ORG2 KAMPUNG dr. BANGSA Orang Asal/Indigenous Islam/Melayu kami pun punya TAKUT - terus nak TUNDUK pd. GERTAKAN si si spesis TERORIS PENJAJAH KAFIR HARBI ZioNAZI PARASIT/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL-CASH is KING BerSHIT-DAPjuboq BABI JIJIK RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 HOMO ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD-NA*O/CIA tu!!! Kononnya NEGARA ISLAM kita mungkin terGADAI kalau bangkitkan isu ni!!
APA KEJADAHnya PENGKHIANATAN puak LIBERAL KITOL dr. UMN* ni?!!!

Si puak LIBERAL dr. UMN* ni ingat NYAWA Org2 KPG. dr. Islam/umatnya itu TAK berhargakah; sampai boleh diBUNUH sewenangnya oleh si spesis TERORIS PENJAJAH ZioNAZI (Zionis NAZI) KANIBAL Madey kutty KERALA-si DIKTATOR PARASIT/PENYANGAK/PENYAMAQ/PENYAMUN/PEMBUNUH/PERASUAH/LANUN anak BERANAK KEPARAT berIJAZAH JAMBAN amat RASIS-si PENJILAT JAMBAN TERORIS PENJAJAH PARASIT/LANUNPEMBUNUH BerSHIT-DAPjuboq BABI tu?!!

Lihat sbb. PEMBUNUHAN MEMALI yg. SEBENAQnya - "....ahli Jawatankuasa PAS Pusat Riduan Mohamad Nor sempat menyindir Tun Dr Mahathir Mohamad, yang menjawat perdana menteri ketika peristiwa yang mengorbankan 18 orang itu berlaku......“Tragedi Memali yang berlaku pada 19 November 1985 adalah kemuncak manifestasi penentangan ahli PAS terhadap ISA,” katanya, merujuk Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA)....".....baca seterusnya di:

http://www.suara.tv/2016/11/17/ajk-pas-bidas-mahathir-menjelang-ulang-tahun-ke-31-tragedi-memali/ :

AJK PAS Bidas Mahathir Menjelang Ulang Tahun Ke 31 Tragedi Memali

November 17, 2016 Abdul Mursyid Zainuddin

Tok Labu.

(ANTI-DAP/ANTI-PENDATANG2 Cina RASIS SAMSENG KAFIR HARBI kit siang-guan eng anak BERANAK BANGKAI BABI amat CELAKA 100%)

Anonymous said...

Cepat TUBUHkan RCI utk. SIASAT habuis2an kes PEMBUNUHAN BERAMAI amat KEJAM terhadap arwah2 org2 KAMPUNG kami dr. BANGSA Orang Asal/Indigenous (BUMIPUTERA) Islam/Melayu kita kat MEMALI tu termasuk ULAMA terSOHOR PAS, iaitu Allahyarham USTAZ IBRAHIM LIBYA - oleh si PEMBUNUH DIKTATOR PENJAJAH PARASIT/LANUN madey kutty kerala tu!!!!!!

Bahkan Timbalan Ketua Pemuda Pas Selayang, Mohamad Zuhdi Mat Piah menjelaskan betapa KEJAMNya PEMBUNUHAN MEMALI tu: “Ayah saya (Mat Piah Yunus) ditembak dengan peluru M16, tembakan bertubi-tubi sehingga 14 biji peluru hinggap di badannya, jarinya putus, tangannya patah, dadanya tembus ke belakang, beliau dipijak, diherdik kerana tidak ‘mampus’ (lihat di Mahathir Jangan Mudah Lupa, Kata Waris Tragedi Memali, di bawah).

Lihat di - https://aidcnews.wordpress.com/2017/08/15/tun-m-sendiri-punca-forum-kecoh-sindir-presiden-pas/ :

Tun M Sendiri Punca Forum Kecoh – Sindir Presiden PAS

August 15, 2017 AIDCNews; dan di -

http://www.suara.tv/2017/08/15/mahathir-jangan-mudah-lupa-kata-waris-tragedi-memali/ :

Mahathir Jangan Mudah Lupa, Kata Waris Tragedi Memali

August 15, 2017 Abdul Mursyid Zainuddin

KUALA LUMPUR – Timbalan Ketua Pemuda Pas Selayang, Mohamad Zuhdi Mat Piah mngingatkan mantan Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad supaya jangan mudah lupa isu Memali.

Selain itu, isu pemenjaraan bekas timbalannya, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

“Dulu kau kata Anwar peliwat dan tidak layak memimpin negara, kini kau boleh bersama-mata mainkan rakyat jelata, konon itu cerita lama, walaupun sampai lebam biji mata dan rakyat dibelasah disembur gas pemedih mata.

“Begitu juga peristiwa Memali, Ustaz Ibrahim Libya seorang ahli Pas yang sangat berpengaruh, kata-katanya memikat hati, melawan penyelewengan dan kezaliman, tidak gentar dengan ugutan sang penguasa rejim Tun M ketika itu.

“Seramai 14 orang dibunuh dengan kejam lagi zalim, walaupun bukan kamu (Tun M) yang tembak atau bunuh mereka tetapi ianya berlaku kerana arahan daripada kamu,” katanya dalam satu kenyatan hari ini.

Tambah Zuhdi, peristiwa yang berlaku di depan matanya berumur setahun ketika itu tetapi sehingga kini dia tidak akan sesekali menganggap peristiwa hitam tersebut sebagai perkara kecil.

“Ayah saya (Mat Piah Yunus) ditembak dengan peluru M16, tembakan bertubi-tubi sehingga 14 biji peluru hinggap di badannya, jarinya putus, tangannya patah, dadanya tembus ke belakang, beliau dipijak, diherdik kerana tidak ‘mampus’.

“Ayah hanya tersenyum menunggu syahid yang beliau idam-idamkan, tetapi kuasa Allah mengatasi segala-galanya, beliau tidak mati, beliau diseret dan dihumban dalam trak polis.

“Selepas beberapa bulan, ayah dimasukan dalam tahanan ISA, dua tahun akan ditahan. Dalam keadaan mak yang tidak sihat dan saya masih kecil, ayah diperlakukan tanpa perikemanusiaan,” katanya.

Ketika forum Nothing To Hide 2.0 diadakan di Shah Alam Ahad lepas, kekecohan mula berlaku apabila Tun Mahathir gagal memberi jawapan yang memuaskan hati peserta program berkenaan.

Kedua-dua soalan tersebut berkenaan status pemenjaraan Anwar Ibrahim sama ada benar-benar sebagai pesalah atau punmangsa kerakusan politik Mahathir, selain soalan berkenaan peristiwa berdarah Memali. – MalaysiaGazette

Tok Labu.

(ANTI-DAP/ANTI-PENDATANG2 Cina RASIS SAMSENG KAFIR HARBI kit siang-guan eng anak BERANAK BANGKAI BABI amat CELAKA 100%)

Anonymous said...

Apa yg dibuat oleh SPRM dan RCI itu ialah untuk mencari keadilan kepada rakyat. Itu adalah jenayag terancang. Ia bukan semudah menyamakan dengan gali tong sampah. Kejahatan perlu dihukum tanpa mengira masa. Dosa juga tidak terampun dek kerana sudah lama atau sudah 30 tahun dan sebagainya. Sedia maklum bahawa kejahatan jika tidak dihukum di dunia pasti akan kena di akhirat, wallahuaalam.

Blog Archive