Thursday, March 31, 2016

Kerjasama Dengan Pembangkang- Untuk Selamatkan UMNO??

Hanya pemimpin yang mengamalkan menghalalkan cara bertindak seperti mana dilakukan Mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir. Hanya mereka yang tiada prinsip perjuangan akan ikut sama dengan beliau. 

Tun Dr Mahathir membuktikan, bahawa beliau merupakan seorang pemimpin yang menghalalkan sebarang cara, untuk memenuhi matalamat peribadi.

Pada Tun Dr Mahathir, terlihat dan ternampak serta terbukti, bagaimana ketamakan seseorang itu. 22 Tahun sebagai Perdana Menteri, tidak termasuk sebagai Timbalan Perdana Menteri dan Menteri, namun masih tidak mencukupi.

Sebenarnya majoriti rakyat negara ini, sudah terkeliru berkaitan tindakan mantan Perdana Menteri itu. Penulis sendiri, semasa beliau mengecam Pak Lah, dengan menggunakan isu bebudak Tingkat 4, serta dakwaan takut pada Singapura, kerana pembatalan Jambatan Bengkok, terpecaya dengan beliau. Al-maklum, 22 tahun sebagai Perdana Menteri, sudah tentu keyakinan dan kepercayaan tidak mudah terhakis. Namun, selepas Pak Lah meletakkan jawatan dan digantikan oleh DS Najib Razak, dan beliau sendiri menyokong kepimpinan Najib, akan tetapi Barisan Nasional tidak dapat mengembalikan kuasa 2/3 di Dewan Rakyat, malah keputusan lebih buruk berbanding pencapaian Pak Lah pada Tahun 2008.

Memang pada PRU-13, parti Umno menambah 9 kerusi berbanding PRU-12, namun secara keseluruhan Bn kehilangan 7 kerusi. Kalaulah dikatakan bahawa parti Umno menambah kerusi kerana sokongan mantan Perdana Menteri itu, ianya kurang tepat, kerana beliau sebenarnya telah ditolak oleh ahli parti. Bukti penolakan itu, apabila beliau bertanding G7 di bahagian Kubang Pasu, di mana beliau merupakan Ketua Bahagian lebih 22 tahun, akan tetapi kalah.

Tindakan Tun Dr Mahathir sebenarnya memenuhi simpulan bahasa, panas setahun dihapuskan oleh hujan sehari. Cengakaman beliau selama 22 tahun terhadap parti dan negara sehingga beliau mendapat panggilan negarawan, terhapus dengan sekelip mata, apabila pada 4 dan 28 Mac bergabung dengan musuh politik beliau berdekad-dekad semata-mata mahu menumbangkan DS Najib Razak.

Sebenarnya, DS Najib Razak, hanya menjadi kambing hitam, kepada keadaan. DS Najib menjadi sasaran amarah Tun Dr Mahathir, hanya ada satu sebab. Anaknya Dato Seri Mukhirz tidak diberi laluan dalam kepimpinan Umno.

Mukhriz, hidung tak mancung tetapi pipi tersorong-sorong, cuba merebut Jawatan Ketua Pemuda Umno, namun tewas. Pun demikian, diberi peluang dilantik sebagai Timbalan Menteri, berbanding orang yang menang. DS Najib memang maklum, bahawa Mukhriz tidak mendapat sokongan parti, namun memaksa juga melantik Mukriz ke jawatan Menteri Besar Kedah selepas PRU-13. Mukhriz yang hidung tak mancung pipi tersorong-sorong itu, cuba pula merebut jawatan Naib Presiden parti, satu tindakan yang belum pernah berlaku pada seseorang yang kalah merebut jawatan ketua Pemuda.

Bukti nyata, bahawa parti tidak menerima dan tidak menyokong Mukhriz, apabila beliau tersingkir daripada MB Kedah, kerana tidak mendapat sokongan ADUN daripada Parti Umno. Sebenarnya, anggapan setengah pihak termasuk Mukhriz sendiri, kononnya beliau tersingkir daripada MB Kedah kerana mengeritik 1MDB, hanyalah persepsi, perkara pokok sebenarnya, beliau tidak mendapat sokongan ahli-ahli parti. Sokongan yang diberikan kepada beliau selama beliau pada kedudukan MB dan MP Jeluni, hanyalah sokongan terpaksa, kerana mengikut arahan pucuk pimpinan parti.

Kini, Mukhriz bergabung dengan bapanya, bersama-sama Tan Sri Muhyiddin Yassin, Datuk Shafie Apdal, Tun Daim Zainuddin, Tan sri Sanusi Junid dan beberapa orang lagi. Jumlah mereka, boleh dikira dengan jari. Jika berasaskan demokrasi, jumlah mereka itu, tiada pengaruh apa-apapun.

Tun Dr Mahathir dan The Geng, kononnya bergabung dengan para pemimpin pembangkang termasuk Ngo pembangkang kerana mahu menyelamatkan Parti Umno. What a bullshit!!!

3 comments:

Anonymous said...

UMNO akan bertambah kukuh jika Muhidin dan Mukris keluar dari UMNO. Mereka adalah parasit. Eluk Tun nasihatkan mereka berdua ni keluar. Itu lebih baik jika dia mahu selamatkan UMNO.

Anonymous said...

Tu dia - ekoq-ekoq BANGKAI BABI kat JAMBAN TERORIS-TERORIS RASIS PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL/CILAKA/HARAM JADAH-si-PORNO/HOMO/RASIS/FASIS-EJEN/KULI- "ZIONIST NWO"-CIA-NATO/ SOROS-ISrael-MOSSAD/FREEMASON/ILLUMINATI-PENYANGAK/PENIPU/PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH/LANUN-no 1 - dah MENGGELUPAR mcm. ANJING KURAP sbb depa punya KULI, si DIKTATOR PENYAMAQ/PENYAMUN/PEMBUNUH/PERASUAH/LANUN-madey anak BERANAK KEPARAT berIJAZAH tu; dah diTUMBANGkan dr. PETRON*S! PADAN MUKA! Agaknya DAPBANGKAI BABI ni pikiaq dptlah terus MEROMPAK lagi PETRON*S melalui TOKEY2-PENJILAT-madey; skrg. dah HANCOQ semuanya!

Selama ni si keturunan PENYAMAQ/PEROMPAK madey-ejen ZIONIS ni dok punya BONGKAK pikiaq PETRON*S dan PROT*N utamanya, depa punya; sedgkan ini kepunyaan KERAJAAN dan RAKYAT!! Apalagi PETRONAS telah diTUBUHkan dgn. PENAT-LELAH oleh NEGARAWAN ULUNG TERCINTA kita, BAPA KEMERDEKAAN/PEMBANGUNAN, Almarhum PM Tun Abdul Razak Hussein, iaitu BAPA kpd. YAB PM TERCINTA kita!

Sampaikan PETRON*S pun habis diROMPAK si LANUN/PENYANGAK madey ni dan TOKEY PENJILAT dia! Tapi JANGAN haraplah si SPRM yg. sungguh MENCURIGAkan itu akan buka balik kes ini! Walaupun si LANUN-LANUN ni terus nak MEROMPAK PETRON*S serta RAKYAT - lagi $700 JUTA SEKARANG dari PETRON*S setelah MEROMPAK PETRON*S dan rakyat sebanyak RM16.21 bilion, dengan perjanjian konsesi IP* mereka yang dianugerahkan oleh si madey-LANUN tu - sehingga rakyat terpaksa TANGGUNG sampai SEKARANG!

Jadi SPRM oi - awatlah hang liat sangat no nak buka balik kes-kes ni sedgkan. PENINDASAN si puak Madey dan Tokey-tokey PENJILATnya masih menimpa dgn. DURJANA ke atas RAKYAT! SIAL lu si Madey dan mana-mana KETURUNAN lu serta PENYOKONG/Tokey-Tokey yg. juga amat-JAHAT-si PEMUJA-JAMBAN DAPBANGKAI BABI! Lihat di http://wakeupmalaya.com/2015/12/ytl-menang-saman-petronas-rm-700juta/ :

December 31, 2015 In Photo By WakeUp Malaya

YTL Menang Saman Petronas RM 700juta

Memandangkan kem pro-Tun begitu sibuk mempertahankan YTL selepas Najib menjelaskan bagaimana ERL yang dikuasai oleh YTL tidak mempunyai pilihan lain selain dari menaikkan tambang atau bayar RM2.9 bilion sebagai pampasan kepada mereka akibat dari perjanjian konsesi yang ditandatangani oleh Tun M, saya fikir adalah wajar saya menulis mengenai perkara di bawah – juga masalah legasi Tun M yang perlu ditanggung oleh kerajaan sekarang.
________________________________________

Awal tahun ini, YTL telah menyaman Petronas di London dan telah memenangi pampasan berjumlah RM700 juta dari Petronas.

Berdasarkan Perjanjian Pembekalan Gas (GSA) yang ditandatangani pada tahun 1993, Petronas sepatutnya perlu menjual gas kepada YTL Power pada harga yang dikira berdasarkan formula yang sudah ditentukan yang tidak mengikut harga pasaran gas.

Walaubagaimanapun, apabila kerajaan mula menggunakan formula harga tetap untuk gas, YTL Power, di dalam laporan tahunannya, menyatakan Petronas secara bersendirian telah menarik balik diskaun yang disediakan di bawah formula yang berkaitan harga pasaran dan akibatnya, satu pertikaian telah tercetus sama ada diskaun tersebut, di dalam keadaan tersebut, adalah tertakluk di bawah GSA.

Di dalam satu pendedahan yang mengejutkan, Petronas sepatutnya membekalkan gas kepada YTL Power pada harga diskaun tetapi menarik balik diskaun itu pada tahun 1997, apabila harga gas telah ditetapkan kerajaan pada harga RM6.40 untuk setiap mmbtu (yang masih lagi satu diskaun yang besar berbanding harga pasaran) untuk kesemua loji janakuasa di negara ini, disebabkan oleh krisis kewangan Asia...... (teruskan membaca)

#NYAHkan EJEN-EJEN PENYAMAQ ZIONIS si madey ANAK BERANAK/DAPBANGKAI/PKRHOMO-SIAL/CILAKA/HARAM JADAH!# (lihat di -http://snapshot2016.blogspot.my/2016/03/pegawai-media-bn-iqbal-irwandy-jelas.html#more , Pegawai media BN, Iqbal Irwandy jelas penyokong PKR! , 19 March 2016)

Anonymous said...

#Hormat UMNO/YAB PM BUMIPUTERA Islam/Melayu TERCINTA kita, YAB DS Mohd. Najib Tun Abd. Razak#

#NYAHkan si PETUALANG-PETUALANG Kitul si PENYANGAK-PENYANGAK/PENYAMAQ ZIONIS Botak SIAL-anak madey/si KULI SEMBAP-yidin depa dari UMN*!#


#Selamatkan MALAYSIA/RAKYAT/UMNO/BUMIPUTERA (juga bermaksud PRIBUMI/ORANG ASAL-ASLI/INDIGENOUS/NATIVE/ABORIGINAL/FIRST NATION PEOPLES/TRIBAL) – dari DEKLARASI PENJAJAHAN SIAL madey-kit SIAL BANGKAI BABI-EJEN2-KANIBAL ZIONIS/ISrael KEPARAT!# (Lihat di - https://helenang.wordpress.com/2016/03/19/dap-using-malay-haters-to-attack-umno/ , DAP using Malay haters to attack Umno, March 19, 2016)

Nek Tempoyak.

Blog Archive