Sunday, September 06, 2015

Morais- Bukan Anggota Pasukan Penyiasat 1MDB: Tan Sri Apandi Ali

1. Kelvin Anthony Morais, Timbalan Pendakwa Raya di Jabatan Peguam negara yang dilaporkan hilang sejak Jumaat, bukan merupakan anggota Pasukan Khas yang menyiasat 1MDB, sebelum pasukan itu dimansuhkan awal Ogos lalu.

2. Peguam Negara yang Baru- Tan Sri Apandi Ali dalam menafikan sibaran media, khususnya media sosial, yang mendakwa Morais merupakan anggota Pasukan Khas bersama Jessica Gurmat Kaur warga Singapura yang menyiasat 1MDB.

3, Morais atau nama penuh Kelvin Anthony Morais dilihat kali terakhir meninggalkan apatement beliau di menara Duta, Kuala Lumpur dengan membantu kereta kerajaan jenis Proton Perdana bernpmbor W6264Q.

4. Pada Jumaat satu laporan polis telah dibuat berkaitan kehilangan Morais selepas beliau gagal muncul ke tempat kerja, di Putrajaya.

5. Pada awal pagi Sabtu, telah dijumpai sebuah kereta menyerupai Proton Perdana di Hutan Melintang Perak, kira-kira 3km daripada jalan besar.

6. Pihak polis mengsyaki, melalui kereta yang terbakar tersebut, ianya merupakan jenayah yang terancang, memandangkan chasis kereta itu telah dipadam.

7. Kereta terbakar hangus itu tidak dijumpai sebarang klu bangkai manusia atau tulang belulang manusia.

8. Pihak polis masih menyiasat.

3 comments:

Anonymous said...

Ini disyaki MO biasa si TERORIS CIa/MOSSAD-ZIONIS dan KULI/EJEN depa dr. si TERORIS PKRHOMO/DAPBANGKAI BABI/BerSHIT utk. terus MEMBURUKkan NEGARA ISLAM kita ini, YAB PM Bumiputera Islam/Melayu kita dan UMNO!

MO ini memang digunakan oleh CIA-MOSSAD/Soros-ZIONIS utk. juga samada utk. mengHAPUSkan Ejen-ejen depa atau memberi IDENTITI baru di Barat/ISrael! Maka PDRM harus MERISIK; jika ada cubaan utk. keluarga depa juga berpindah ke luaq negara! Ataupun depa akan tunggu hingga keadan dah SENYAP - baru depa akan bawa keluarga depa, dan buat mcm-mcm cerita utk. membuat keluarga depa pikiaq depa yg. dianiaya kononnya, dan terus memulakan hidup baru di Barat/ISrael!

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

Hutan Melintang..
Saper ahli Parlimen area tu ya.. jgn lupa insiden 2006 !!

Anonymous said...

pusing....pusing.....pusing.....pusing lagi sampai jadi berbelit2...perkara asas yg mudah tp disusahkan supaya orang pening dan akhirnya lupa isu utamanya ...ape???2.6b?

Blog Archive