Saturday, April 05, 2014

MH370: Mengapa Pasukan Pencari Takut Betul Sebut Diego Garcia?

Keadaan yang menyelubungi kehilangan pesawat MH370 sejak 8 Mac lalu, berbagai lokasi hanya berfokus pada Perth, Australia, sedangkan di sebelah barat lokasi itu, adalah satu pulau kecil yang terletak di Lautan Hindi, mungkin juga merupakan destinasi pesawat malang itu- Diego Garcia!!!. Mengapa pasukan pencari segan/malu/takut sangat menyebut lokasi itu? Diego garcia, adalah pengalan Tentera Amerika di Lautan Hindi. Kalau mengikuti tweet di siber, sejak pesawat itu hilang misteri, setiap 2000 tweet, 50 daripadanya menyebut Diego Garcia.

Lokasi Atoll berbentuk cincin itu

Berjarak 3,600km daripada Afrika, 4,700 north west Perth, lokasi diperkirakan MH370 menjunam ke laut dan 3,500km daripada Malaysia.

Jika teori bahawa MH370 ke selatan besar kemungkinan juga mengarah ke atoll itu? Jika tidak tak kan sejak 16 Mac lalu, mencari serpihan di lokasi 1,500 batu barat laut dan 1,100 batu north west Perth, tidak menjumpai sebarang serpihan!!! maknanya pesawat itu tidak terhempas ke kawasan itu. Berasaskan perkembangan pencarian pesawat malang itu, di lokasi yang salah, maka besar kemungkinan pesawat itu tidak akan dijumpai.;

No comments:

Blog Archive