Thursday, February 27, 2014

Rupanya PKR Juga Pengamal Kronisme

Pendedahan Rafizi Ramli berkaitan Zaid Ibrahim, menggambarkan bahawa PKR juga pengamal kronisme, tidak seperti gambaran mereka, bahawa parti itu penentang gejala itu, kerana menggunakan kronisme bagi menghentam pemimpin Umno.

Rafizi mendedahkan bahawa Zaid Ibrahim pernah berjumpa MP Pandan itu semasa Zaid masih dalam PKR untuk urusan projek untuk diberikan kepada pengikut Zaid.

Umum mengetahui, bahawa kepimpinan Khalid Ibrahim di Selangor tidak disenangi Azmin Ali dan digeng, kerana MB Selangor itu dikatakan hanya memperkaya kroninya. Atas sebab itu, Anwar perlu di bawa masuk dan perlu menggantikan Khalid sebagai Menteri Besar, agar supaya kroni Anwar pula bakal mengecapi projek-projek kerajaan negeri.
 
Negeri Selangor merupakan negeri terkaya, untuk itu Pakatan Rakyat menjadikan negeri itu sebagai milking cow untuk meneruskan agenda merampas Putrajaya, selain memperkaya diri sendiri.
 
Siapa yang tidak tahu semasa Anwar dalam kerajaan, terutama semasa menjadi Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan, lebih 80 syarikat yang mendapat projek jutaan ringgit daripada Kementerian Kewangan adalah kroni-kroni Anwar. Pembaca boleh saja google nama2 syarikat itu.

PRK Kajang, atau Kajang move, adalah langkah bagaimana Anwar meneruskan lagendanya untuk menghidupkan semula para kroninya, selain para kroni baru seperti Rafizi Ramli.

No comments:

Blog Archive