Tuesday, May 15, 2012

Sepatutnya Pas gugur perkataan islam pada parti itu

PAS kini bukan lagi parti islam, sepertimana penubuhan asal, selepas kelompok itu keluar daripada Umno, kerana kononnya Umno tidak mampu meneggakkan agama islam.

Jika dahulu parti itu menguar-uarkan penubuhannya hanya berlandaskan islam, sehingga sanggup mengatakan bahawa hanya mereka yang menyokong dan menjadi ahli parti itu akan masuk syurga.

Bagi Pas, Umno adalah parti kafir, kerana sanggup berkerjasama dengan MCA dan MIC, atas sebab itu, sesiapa sahaja yang menyokong Umno dan ahli Umno tidak akan masuk syurga.

Kini, Pas pula berkerjasama dengan DAP, dimana telah jelas dan nyata parti Lim Kit Siang dan Karpal Singh anak beranak itu adalah parti yang menolak undang-undang islam.

Walaupun DAP  ada ahli-ahli yang beragama islam, namun disebalik keahlian mereka itu adalah gimik parti itu, seolah-olah bukan anti islam, hanya tidak menerima undang-undang islam.

Di manakah kedudukan Pas kini, selepas berpakat dengan DAP? Natijah daripada kesepakatan itu, Pas menggugurkan perjuangan islamnya dan diganti dengan negara berkebajikan.

Bukan itu sahaja, Pas kini tidak boleh lagi bercakap mengenai undang-undang hudud, kerana DAP menemplaknya, seraya berkata.. siapa Pas yang bercakap mengenai Hudud?

Dap tidak mengiktiraf PAS sebagai parti islam, atas sebab itu Pengerusi DAP Karpal Singh menempelak Presiden Pas- Haji Hadi Awang; dimana menurut Karpal, Hadi tidak layak bercakap mengenai undang-undang Hudud mengwakili Pakatan Rakyat.

Berasaskan status Pas kini, adalah wajar parti itu menggugurkan perkatan Islam daripada nama parti itu, kerana sudah jelas parti itu bukan parti islam lagi sepertimana penubuhan asalnya. Benarlah kata Mufti Perak, Tan Sri Harussani, bahawa Pas telah jauh terpesong dan terkeluar daripada landasan perjuangannya.

No comments:

Blog Archive