Monday, January 23, 2012

Khalid Ibrahim ambil alih portfolio agama islam Selangor untuk tujuan politik

Pemimpin DAP dan PKR cukup gusar sebelum ini, apabila portfolio agama disandang oleh Dr Hassan Ali.

Semasa jawatan exco itu masih disandang oleh bekas Pesurujaya Pas yang dipecat itu, berbagai tindakannya sangat mencemaskan para pemimpin daripada sekutu Pas dalam Pakatan Rakyat itu.

Tindakan melarang jualan arak di kawasan majoriti penduduk islam, serbuan ke atas gereja dan berbagai tindakan Hassan untuk meneggakkan kesucian agama islam, cukup meruncingkan Khalid ibrahim.

Apabila Hassan Ali dipecat daripada PAS dan menghilangkan kelayakkannya sebagai exco kerajaan negeri, maka peluang itu dimanafaatkan oleh para pemimpin DAP dan PKR dan meminta Khalid mengambil alih jawatan itu daripada Pas.

Orang pertama yang menyambut baik pengambil alihan jawatan portfolio agama daripada Pas adalah Khalid Samad daripada Pas, musuh ketat Hassan Ali dan pemimpin yang meresetui liberasasi agama.

Khalid Samad walaupun mewakili Pas, namun bukan berlatar belakangkan agama. Pemimpin ini dianggap oleh Hassan Ali sebagai PARASIT DALAM PAS nombor wahid.

Tindakan Khalid Ibrahim mengambil alih jawatan agama, baik untuk tujuan politik Pakatan Rakyat, tetapi malang untung agama islam.

Khalid Ibrahim bukan berlantar belakangkan agama, tetapi beria-ia mengurus soal agama.

Tindakan Khalid ini, merupakan satu pembaharuan dalam Pakatan, bahawa mereka yang bukan pakar agama islam, akan mengurus soal-soal agama islam. Tuhan sudah menjanjikan, apabila suatu ketika, orang yang tidak mahir agama, akan menerajui soal-soal agama, itu namanya kiamat akan menjelang tiba, kiamat bagi agama islam.

Usaha Khalid ini, sangat sehaluan dengn tindakan Anwar Ibrahim, apabila Pakatan Rakyat membentuk kerajaan di negara ini, undang-undang yang ada kaitan dengan homoseksual akan dilupuskan, untuk tujuan pengiktirafan kepada kaum itu.

Hanya rakyat Selangor yang beragama islam akan menentukan tindakan Khalid Ibrahim itu betul atau tidak pada PRU-13 akan datang.

No comments:

Blog Archive