Sunday, December 04, 2011

Musli Oli akhirnya meninggalkan Umno

WALAUPUN Musli Oli adalah penduduk Sabah, namun bukan sahaja rakyat Sabah mengenainya, namun di Semenanjung juga, blogger ini cukup mudah dikenali, terutama di The Mall, depan PWTC, Kuala Lumpur.

Musli Oli sebelum menyertai Umno, kerana Usno, parti asalnya dibubarkan pada tahun 1990, bagi membolehkan Umno masuk Sabah; adalah aktivitis, penyokong kuat Umno, beberapa kali menjadi wakil Umno ke perhimpunan agung Umno, namun semalam, selepas menghadiri AGM Umno ke-62 bagi kali terakhir, telah keluar Umno dan menyertai PKR.

"Saudara Musli Oli,seorang aktivis politik UMNO,Blogers,penulis buku politik dan banyak rakan rakannya pemimpin BN terutama UMNO ! Keluar dari UMNO ! Tepat jam 5.00 petang 3/12/2011 diDewan Sekolah Chung Hwa,Kota Belud,Sabah dengan diseratai oleh 2,200 orang pengikutnya.Telah menyerahkan borang keahlian PKR kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim !" demikian FB Tuan Haji Jabarkan.

Musli adalah ahli Umno Kota Belud, di mana Ketua Bahagiannya adalah Timbalan Pengerusi Perhubungan Umno Sabah, Datuk Salleh Tun Said Keruak.

No comments:

Blog Archive