Sunday, May 23, 2010

Perjumpaan PAS Kedah Semalam Ada Tanda-tanda Kerajaan itu Akan Rebah

Walaupun 20 ADUN Pakatan hadir dalam perjumpaan itu, namun keluhan salah satu ADUN PKR LIM Soon Nee ADUN Kulim menggambarkan bahawa memang ada masalah dalaman kerajaan Pakatan Kedah itu.

Walaupun 4 ADUN yang dikatakan dalam masa terdekat akan meninggalkan parti masing-masing berikar akan tetap dengan Pakatan, namun pendirian mereka itu sukar diramal.

Sebelum ini pun wakil rakyat Nibong Tebal Tan Tee Beng pernah beberapa kali menafikan bahawa dia tidak akan keluar PKR,namun kenyataannya sebaliknya.

4 ahli parlimen dan 5 ADUN sebelum ini pun pada awalnya menafikan bahawa mereka akan keluar, namun faktnya, hingga kini semua mereka telahpun keluar PKR.

Adalah dirasakan, 3 ADUN PKR Kedah ini menunggu masa yang tepat dan sesuai sebelum membuat keputusan.

Keluhan ADUN KULIM semalam, boleh membawa 1001 persoalan dan persepsi, terlalu sukar untuk mengatakan bahawa esok lusa, ADUN Kulim akan berada di mana.

Sekiranya menurut Lim Soo Nee kalau hanya seorang mendakwa bahawa mereka telah hilang kepercyaaan kepada pucuk pimpinan itu mungkin boleh diterima, namun kini telah 10 orang wakil rakyat PKR telah keluar selepas keputusan PRU-12 lalu.

Adalah dirasakan, untuk sementara kerajaan PAS Kedah masih selamat, namun porak peranda masih menunggu.

No comments:

Blog Archive