Sunday, May 09, 2010

Esok Sodomy II Disambung: CIFUT dan Mohktar Akan Kah Mendominasi Soalan Balas Karpal Singh?

Februari lalu apabila Anwar gagal mengenepikan kes sodomy II, maka perbicarann untuk mendengar kes ini di depan Hakim Mohammad Zabidin Mohd Diah diteruskan.

Melalui keterangan saksi utama kes ini Mohd Saiful Buhkari Azlan ada dua keterangan yang mendapat liputan yakni perkataan CIFUT dan Mohktar.

Esok perbicaraan sodomy II akan diteruskan dimana soal balas terhadap saksi utama akan berlangsung.

Apa kah peguam utama Anwar Karpal Singh melalui soalan balasnya akan merungkai perkataan CIFUT dan MOHKTAR? atau kah Karpal Singh akan memperbesar isu.. tajuk Surat khabar Utusan " Tak Sanggup diliwati Lagi" berserta gambar yang dimabil pada tempat kejadian?

Sodomy II mendapat liputan media barat apabila para pemimpin poltik seperti daripada Australia, Amerika, Britin dan Kanada mendesak kerajaan Malaysia agar campur tangan dalam kes ini.

Negera-negera barat tersebut, meminta Malaysia agar menguggurkan tuduhan sodomy II kerana kononnya tuduhan ini adalah konspirasi terhadap Anwar.

Namun setelah beberapa pemimpin yang rapat Anwar meninggalkannya dan membongkar pembohongan-pembohongan Anwar, akhirnya sikap negara-negara barat tersebut mengendur.

Isu APCO yang dibangingkat oleh Anwar kononnya Yahudi dibelakang 1Malaysia, telah membuka pekong Anwar. Akibatnya kepercayaan sahabat-sahabat baratnya telah mengendur, dan kini sokongan mereka terhadap Sodomy II tidak kedengaran lagi.

Jemputan presiden Amerika Barack Obama kepada Najib Razak juga salah satu faktor yang mendorong melonggarnya sokongan negara barat tersebut kepada Anwar.

Mampu kah Anwar menepis tuduhan sodomy II ini? Sama-sama kita tunggu sambungan kes ini esok.

No comments:

Blog Archive