Monday, April 26, 2010

Kerana Kalah PKR Isu kan Macam-Macam

Kerana kalah PKR isu kan macam-macam. isu beli undi lah, isu sogokan lah, isu paksaan lah, macam-macam alasan. Ini lah dakwaan Anwar Ibrahim. Anwar langsung tidak beri muka kepada 24,997 pengundi Hulu Selangor. Anwar menganggap mereka ini adalah pengundi mudah dibeli.

Malah Anwar mendakwa bahawa BN memerlukan 65,000 riggit seorang untuk memperoleh jumlah sebanyak 24,997.

Ini lah putar belit Anwar, sesuai dengan ungkapan TS Muyiddin, Anwar adalah Raja Putar Alam.

BN mengumumkan beberapa peruntukan adalah semata-mata untuk menyelesaikan rakyat Hulu Selangor. Kerajaan manapun pasti mencuba menyelesaikan masalah-masalah rakyat. Ini lah yang dilakukan oleh BN.

Tuduhan pihak pembangkang bahawa BN menang kerana kononnya beli undi, mungkin juga perkara ini dilakukan oleh PKR dan Pakatan.

Sementera itu Tun Mahathir mengatakan bahawa Datuk Seri Najib Tun Razak telah dapat memperbaharui imej kepimpinan Barisan Nasional (BN) dan ia berpeluang memperoleh kejayaan lebih baik pada pilihan raya umum akan datang, kata bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.

Beliau memuji peranan Najib dalam kemenangan calon BN P.Kamalanathan dalam pilihan raya kecil kerusi Parlimen Hulu Selangor.

"Saya fikir Datuk Seri Najib telah dapat tukar imej kepimpinan BN daripada yang terdahulu," kata Tun Mahathir.

Bagaimanapun, Dr Mahathir berkata BN harus melakukan post mortem tentang kehilangan sokongan pengundi Cina manakala sokongan pengundi Melayu dan India telah meningkat.

"PRU (pilihan raya umum) ke-13, ada kemungkinan kita menang, lebih dari kali ini. PRU 12 kalah bukan kerana BN, tapi orang tertentu yang rakyat tak suka," katanya.

No comments:

Blog Archive