Thursday, April 29, 2010

Kematian Aminulrasyid Budak 15 Tahun: Hanya Simpati Mampu Diucapkan

Kematian Aminulrasyid budak 15 tahun pagi isnin lalu ditangan polis tiada siapa yang boleh mengembalikannya di dunia ini lagi. Hanya simpati mampu diucapkan.

Kerajaan maupun pembangkang cuba menampilkan diri sebagai pembela, apapun usaha mereka, tidak akan mampu mengembalikan budak remaja itu.

Pihak kerajaan menubuhkan panel khas yang diketuai oleh Timbalan Menteri Dalam Negeri untuk menyiasat kematian pelajar tingkatan 3 itu. Pihak persatuan peguam pula mahukan agar satu inkeus ditubuhkan. selain itu seorang senator mengusulkan agar kematian budak itu dibahas di dewan negara.

Namun yang menyedihkan belum pun diketahui kenapa budak itu ditembak polis, pihak polis telahpun melabelnya sebagai penjanyah.

Budak 15 tahun penjenyah! satu istilah.. baru bagi negara kita.

Dalam perkembangan kes ini semalam Polis merakamkan keterangan saksi utama dalam kes remaja 15 tahun ditembak mati oleh polis itu.

Saksi tersebut yang dilaporkan berada bersama mangsa - Aminulrasyid Amzah - semasa kejadian tersebut, memberi keterangan di ibupejabat polis kontinjen Selangor, di Seksyen 9, Shah Alam.

No comments:

Blog Archive