Latest News

Killing The Messanger!!- Apa Kah Kemelut 1MDB Tamat?

Tindakan menamatkan kemelut 1MDB

a. Menghalang Sarawak Reports dilayari, namun portal itu terus dapat dilayari melalui sensawang lain.

b. Menggantung The Age 

c. Memecat Tan Sri Muhiyiddin Yassin dan Dato Seri Shafie Afdal.

d. Menamatkan Jawatan Tan Sri Gani Patail- yang merupakan anggota Pasukan Khas menyiasat 1MDB.

e. Melantik 4 anggota PAC termasuk Pengerusinya ke dalam anggota kabinet.

f. Melantik Pengarah Siasatan Bukit Aman yang baru.

g. Membuat laporan SPRM berkaitan BestariNet yang berkaitan penyediaan internet bagi sekolah-sekolah di Malaysia yang bernilai RM663juta, yang dikatakan gagal.

Melihat kepada faktor-faktor di atas, nampaknya kemelut 1MDB hendak ditamatkan melalui perubahan alih pandang.

19 Responses to "Killing The Messanger!!- Apa Kah Kemelut 1MDB Tamat?"

Anonymous said...

Najib mengambil tindakan yang salah. Dengan tindakan ini mengesah dan meyakinkan lagi rakyat yang 1MDB memang bermasalah.

Bye-bye UMNO/BN.

Anonymous said...

Tindakan menamatkan kemelut 1MDB

a. Menghalang Sarawak Reports dilayari, namun portal itu terus dapat dilayari melalui sensawang lain.----> sarawak report perlu digantung sbb sebar berita palsu (ini bukan kebebasan media namanya)...kalau nak tulis berita pun, pastikan ianya sahih dulu.

b. Menggantung The Edge ...> memang patut pun. Reason sama seperti diatas

c. Memecat Tan Sri Muhiyiddin Yassin dan Dato Seri Shafie Afdal.-->Bukan memecat. Tak melantik semula sebab tak sehaluan. Macam mana nak tadbir negara kalau semua yg telah dibincang dan dipersetujui didlm kabinet, tiba tiba berucap kat luar, kata macam macam..Padahal dah ada ruang untuk bertanya...Mereka ni kurang cerdik ajer. Sebab t tak dilantik semula...Najib nak team yg dapat bersatu dlm menentang fitnah terbesar pembangkang dan anasir luar.

d. Menamatkan Jawatan Tan Sri Gani Patail- yang merupakan anggota Pasukan Khas menyiasat 1MDB. --> menamatkan jawatan tak menggangu siasatan pun...Cuba selidik sikit kenapa dia ditamatkan jawatan....nanti anda akan tahu. Intergrity very important as an AG

e. Melantik 4 anggota PAC termasuk Pengerusinya ke dalam anggota kabinet.--> tak ada masalah pun. Nanti ada org baru yg boleh dilantik..siasatan tak akan terganggu

f. Melantik Pengarah Siasatan Bukit Aman yang baru.---> Dah tamat tempoh kena lantik org barulah....kenapa nak dihairankan. (Biasanlah blogger yg bodoh akan kutip semua berita dari blog yg lain dan tulis semula tanpa guna otak sedikit pun)

g. Membuat laporan SPRM berkaitan BestariNet yang berkaitan penyediaan internet bagi sekolah-sekolah di Malaysia yang bernilai RM663juta, yang dikatakan gagal....> Semua usaha yg dilakukan dlm dunia ni tak ada yg sempurna....bisness pun boleh maju dan gagal...yg peting kita cari sebab dan buat penambahbaikan....lihat dari sudut positif. Jgn asyik jadi org bodoh yg tak boleh berfikir....

Anonymous said...

Jadi boddo la lg siyok sbb minda akan dikawal ikut acuan msiankini dan msia insider.

Anonymous said...

pada awalnya try positive dgn 1mdb. selepas selidik sendiri kenyataan NAJIB... keraguan bertambh2. sekarg kepercayaan terus hancur... POSITIVE thinking pun ada garisan tertentu supaya x masuk wilayah BANGANG.

Mak Bedah said...

Penjelasan dari anon 29thJuly 8.05 memang cerdik dan lojik.
Tapi komen anon 29 July 8.04 semakin bodoh teruk.

Anonymous said...

@08:05
Salam..
a & b - apa yang palsu dalam isu 1MDB ni? sila beri pencerahan
c - Ni boleh diterima sebab hak mutlak PM untuk melantik atau memecat ahli dalam kabinet
d - Musykil sebab lagi 2 bulan utnuk bersara. Alasan yang di beri sebab "kesihatan" ??
e - Siasatan terpaksan ditangguh lagi sebab melantik ahli PAC baru memerlukan persetujuan di Parlimen. Sidang Parlimen bulan Oktober ?? Maknanya, Arul & Sharol terselamat dari disoal siasat bulan Ogos ni ??? Tangguh lagi ??? Cuba cerita sikit...
f - Sama seperti c. Para bloggers bukan bodoh tapi musykil kenapa sekarang ? kenapa tak tunggu abis siasatan ???
g - Usaha pembaikan tu bagus, tapi apa hasil siasatan SPRM ?

Jangan guna perkataan bodoh...tq
Tambahan soalan untuk saudara/saudari yang cerdik...
1. Akaun DSN - Tak pernah menafikan kewujudan akaun, tapi, betul ke pernah ada kemasukan duit sebanyak yang di lapurkan ? Mungkin saudara/ saudari lebih mengetahui ?
2. Akaun DSR - Bagus sebab mengaku akaun tu wujud, tapi, betul ke pernah ada kemasukan duit sebanyak yang di lapurkan ? Mungkin saudara/ saudari lebih mengetahui ?

Berikut ni soalan2 yang timbul daripada portal & penjelasan pihak 1MDB sendiri dan bukan dari portal2/blog2 lain
3. Cash ke Aset ke "Just Unit" - sila bagi pencerahan. Sebagi MOF/Advisor/Chairman/CEO 1MDB, pihak 1MDB boleh buat silap ? Dalam PC ? Dan juga dalam Parlimen plak tu ? Ok, takpe silap, sekarang jelaskan apa tu "JUst Unit" ? (jawab dengan teliti sebab mungkin banyak lagi soalan boleh timbul dari jawapan anda)
4. IPP-IPP (sebut "IPP"), willing seller, willing buyer, ok takde masalah.. Kenapa pembelian termasuk "Inherited Debts" ? (jawab dengan teliti sebab mungkin banyak lagi soalan boleh timbul dari jawapan anda)
5. Dikatakan IPP menjana keuntungan - kenapa tak digunakan keuntungan itu untuk membayar balik hutang AKA "Inherited Debts" ??
6. Pelaburan2 di AABAR, Gils Fund, Brazen Sky - apa jenis2 pelaburan ? cuba huraikan...

Jawab ni dulu..
Soalan2 ni tak perlukan siasatan, spontan je, betul tak ?
Semua soalan2 ni adalah daripada penjelasan Pihak 1MDB yang tak jelas dan tidak ada usaha untuk menjelaskannya..
Sekiranya saudaa/saudari lebih mengetahui, sila bagi pencerahan semoga dapat kita sama2 mewar2kan kepada mereka2 yang kurang pengetahuannya...
Tapi, kalau saudara/saudari tak tau, lebih baik cuba dapatkan info, tau kalau malas, elok diam je lah...

Wallau'alam

Anonymous said...

8.04''' pemikiran anda outdated,' okaylah ' perkataan bangang dr pemimpin yg dh goyang..

Anonymous said...

Semakin lama semakin yakin 1MDB bermasalah dan Najib memang bertanggungjawab dalam masalah ini. Manakan tidak sedangkan sekarang ini nampak sangat yang Najib sedang bertungkus lumus cuba menutup kesalahan dirinya.Najib memang sah-sah pemimpin yang sangat korup dan tamakkan kuasa dan tak layak langsung menjadi PM negara ini.

Anonymous said...

Bunga-bunga kejatuhan UMNO/BN sudah sampai kemuncaknya. Walaupun didakwa dgn pengingkiran beberapa tokoh dr kabinet,kedudukan kerajaan bertambah kukuh tetapi ianya hanya dipermukaan sahaja tetapi didasar dan akar umbi amat rapuh dan bila-bila masa boleh runtuh.Dengan deretan masalah dan isu yg tak terjawab dan tak dapat diselesaikan.Pemimpin dan barisan kabinet dilihat mengalami sindrom bisu dan tukang angguk shj.Penyingkiran ini dilihat bukan utk selesai masalah tetapi umpama memyapu sampah karpet.

Jgn salahkan nyamuk,kelambu dibakarkan....nanti terima akibatnya & menyesal pulak

Anonymous said...

1MDB diurus secara tidak cekap dan tidak amanah.Alami masalah hutang yg teruk dan wang diambil darinya dan digunakan secara tidak berhemah dan utk tujuan peribadi dan digunakan sesuka hati.

Untuk menutup pekung dan mulut tempayan ini, maka berlaku pengingkiran dan pemecatan beberapa tokoh baru-baru ini.

Anonymous said...

Yg. akan diKUBURkan adalah DAPBANGKAI BABI!

OI si PENDATANG KAPIRDAJAL TERORIS-TERORIS amat-KEPARAT ANTI-Islam/Melayu (punya PENAKUT jadi PENYAMAQ pula tu) memang puak KEPARAT GILABABI! lu punyak otak PENGGANAS aaahh...., itu mcm-si ANJING KURAP-manyak-NANAH si puak PENDATANG PENGGANAS-PENGGANAS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO-EJEN Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH- no 1!! Lu manyak LAHAP itu KANGKANG BABI aaahhh??!

Yg. lu si puak TERORIS-TERORIS nak paksa YAB PM BUMIPUTERA ISLAM/Melayu kami letak jawatan sewenangnya apasal dan TUMBANGkan KERAJAAN kat NEGARA ISLAM kami ni - lu ingat kami MAJORITI dari BUMIPUTERA Islam/Melayu yang pilih YAB PM dan KERAJAAN kami ni, KULI-KULI lu, oi si KEPARAT PENGGANAS-PENGGANAS PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO!!

PI MAMPOS lu punya ekoq-ekoq BANGKAI BABI kat JAMBAN TERORIS KAPIRDAJAL PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNORASIS-ejen Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH-no-1!!

Anonymous said...

Tengoklah PROPAGANDA/FITNAH-amat-DAJAL yg. sedg. disebarkan di mediaKEPARAT serta NGO-JERMAN Transparency IntKEPARAT nak MEMUJA puak PENDATANG TERORIS-TERORIS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO-EJEN Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH- no 1, kononnya 'hero' sbg. 'WHISTLEBLOWER'!

Sedangkan di Barat, contohnya 'Whistleblower' Edward Snowden, yg. mendedahkan ISIS adalah ciptaan Mossad/CIA, BUKAN bertujuan nak MENIPU rakyat utk. kepentingan dia sendiri tetapi mendedahkan KEBENARAN tentang PENIPUAN rejim-rejim PENGGANAS ISrael-Zionis/US-Barat yg. tak habis-habis mahu MENJAJAH/MEROMPAK Dunia Islam yg. amat kaya minyak/gas- Thorium/Uranium (utk. pembuatan senjata NUKLEAR) serta MEMBUNUH umat Islam dlm. GENOSID yg. MENINGKAT sewenangnya!

BUKAN mcm. PUAKA-PUAKA PENIPU dari puak PENDATANG TERORIS-TERORIS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO-EJEN Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH- no 1, yg. begitu galak tak habis-habis nak MENJATUHkan ISLAM; NEGARA ISLAM pusaka nenek moyang berzaman kita ini; DYMM Kesultanan Islam/Melayu kita sbg. PENJAGA Islam dan kaum Bumiputera, HAK dan IDENTITI Bumiputera Islam/Melayu kita, IMDB/MARA/UMNO dll., YAB PM Islam/Melayu, DS Mohd. Najib Tun Razak kita serta isteri, DS Rosmah Mansor; dan LEGASI-amat-GEMILANG Ayahanda YAB PM, iaitu BAPA KEMERDEKAAN/BAPA PEMBANGUNAN BUMIPUTERA-no-1, Allahyarham YAB PM Tun Abdul Razak Hussein TERCINTA kita!

Rejim Barat pun akan MENUTUP dan MENAHAN tanpa bicara, mana-mana puak yg. disyaki atau dituduh TERORIS yg. menyebarkan maklumat PALSU terutamanya utk. MENIPU rakyat dg, tujuan mencetuskan HURU-HARA dan MENGGULINGkan K'jaan!

Kat Malaysia ni aja, terlalu berLEMBUT sangat!

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

Sesiapa ada bukti Najib terlibat dengan salah laku sila tinggalkan no tel/email untuk saya hubungi. Saya sanggup bayar USD2 juta untuk bukti yang boleh mengaitkan salah laku. Pastikan bukti itu tulen dan saya tidak perlu ubah bukti tersebut bukti tersebut untuk mengaitkan Najib bersalah. Jika bukti itu didapati palsu, Saya akan buat laporan polis. Dan saya tidak akan bayar walau satu sen pun.

Anonymous said...

Bukan main bangang lg ..nak offer 2 juta komen pakai anon jer..mak engkau punya PUKI larr..

Anonymous said...

NENEK NENEK SI BONGKOK KEPARAT
SIANG MALAM MACAM LAHANAT
KUAT MEMBODEK BAPOK MUSIBAT
KOMEN NENEK MACAM LA PALAT

Anonymous said...

Tindakan kerajaan tu wajar. Biarlah undang2 dikuatkuasakan. Fitnah tu bukan benda baik tapi benda jahat. Biarlah siasatan diselesaikan. Dah nampak kebenaran muncul sedikit demi sedikit. Allah bersama dengan orang yang benar.

jgn jadi bodoh!!! said...

kau yg bodoh bg jawapan banggang mcm tu!! semuanya kebetulan pada tarikh dan hari yang sama!! PUKIMAK!!

jgn jadi bodoh!!! said...

KEPALA BAPA KAU!!

jgn jadi bodoh!!! said...

KEPALA BAPA KAU!!

Blog Archive