Wednesday, May 28, 2014

PRK Teluk Intan: Cina Undi BN-Tidak Tahu Malu: Anwar

Anwar benar-benar mempergunakan strategi yang digunapakai readbean army- di mana sebelum ini ada kenyataan bahawa kaum cina itu pendatang. Kenyataan itu seolah-olah daripada penyokong Umno; sebenarnya; itulah strategi sikologi songsang yang dirancang oleh RBA, untuk membangkit emosi kaum cina.

Sebentar tadi, semasa berkempen di Teluk Intan, Anwar mencabar pengundi cina yang masih mengundi BN adalah kumpulan cina yang tidak tahu malu. 

Anwar adalah seseorang yang tahu bagaimana membangitkan emosi, dengan merancang sesuatu seperti kenyataan sebelum ini, bahawa kaum cina itu pendatang. Kenyataan seperti itu, sebenarnya hasil fikiran Anwar, tujuannya hanya untuk membangkitkan emosi kaum cina. Kini Anwar menggunapakai kenyataan itu, untuk mengapi-apikan lagi keadaan, sambil berkata, kaum cina yang masih menggundi BN adalah kumpulan yang tidak tahu malu.

Jika benarlah Bn itu anti cina, mengapa mencalonkan cina bagi PRK Teluk Intan? Para pemimpin Umno, siang malam bertungkus lumus berkempen untuk memastikan Presiden Gerakan Datuk Mah Siew Keong menang.

Sebenarnya, mereka-mereka yang berteriak-teriak anti kaum cina yang mengatas namakan sebagai penyokong Umno atau BN, sebenarnya mereka itu, adalah gunting dalam lipatan, mereka itu sebenarnya adalah penyokong DAP-PKR-PAS yang bergerak secara tersusun untuk menjayakan sikologi songsang.

Bn yang ditunjangi Umno tetap mempertahankan perkongsian kuasa antara kaum dalam negara ini; atas sebab itu setiap pilihanraya, status quo kawasan-kawasan pilihanraya terus diperlihara; tidak seperti parti-parti dalam Pakatan Rakyat, misalnya DUN Kajang- kawasan itu adalah kawasan cina, namun dengan mudah diambil dan diletakan calon melayu; kawasan Parlimen Pandan- adalah kawasan cina, namun diwakili oleh melayu. Parlimen Bandar Tun Razak diwakili melayu. Kepada kaum cina, seharusnya mereka terfikir tindakan-tindakan ini; pemimpin Pakatan Rakyat secara halus mahu menyingkirkan kepimpinan cina; dan contoh yang paling dekat adalah calon bagi PRK Teluk Intan; kawasan yang senantiasa diwakili kaum cina, kini diletakan calon melayu.

1 comment:

Anonymous said...

Aku mmg berharap dap mng...

Biar undi cina seme ke dap...

Manakala undi melayu ke umno ....

Skrg kita ada fb..blog... twietter...

Kita kempen buy chinese last....

Sikit2 lama2 jd bukit.....

Tu lah saja cara nak kalahkan org cina dlm negara ni....

Kita kene paham....org cina berjaya dlm negara ni sbb org melayu yg jd kuli bli barang kedai cina berpuluh tahun...

Tampa sikap toleransi kaum melayu yg majoriti.... x mungkin org cina boleh berjaya sebegini hebat pd hari ini...

Tapi sikap benci cina ini lah yg telah hilang....

Utk mencari sikap yg hilang ini... kita perlukan penolakan besar2an org cina pd kjjan melayu....

Inilah masanya kita bangkit....

Allah swt dah tunjukkan jalan..... org melayu kene rapatkan saf dan tolak barangan cina...

Barangan org melayu cukup sifat cukup rasa... kalau tak percaya pergilah ke mana2 expo pertanian dan perniagaan....

Beribu ada barangan org melayu yg dikeluarkan secara iks... yg jd masalah ialah org mlayu x bli barangan org melayu...

Bila x ada demand maka bisness extension terbantut....

Lg kecik dah cari milo sampai tua dah nak masok kubo pon cari milo...

Sebenarnya kalau cari produk org melayu yg perasa coklat dah ada banyak....

So penolakan pd barangan org cina secara besar2an mestilah dilakukan disemua peringkat org melayu....

Blog2 ...fb...dan lain2 mestilah kempen dan keluarkan artikal2 yg menarik utk promote barangan org melayu dan kempen buy chinese last....

InsyaAllah berjaya....

Blog Archive