Saturday, April 02, 2011

Video Sex: IGP tidak mahu malukan Anwar

Walaupun pihak polis telah mengatakan bahawa hasil siasatan video sex yang didakwa dilakonkan oleh Anwar Ibrahim adalah rakaman tulen; namun IGP Tan Sri Ismail Omar belum mendedahkan identiti lelaki dalam video tersebut.

Para pemimpin PKR dan penyokong Anwar mahu pihak polis mendedahkan identiti lelaki kepada umum; kerana mereka percaya dengan penafian Anwar bahawa lelaki dalam video itu bukan dirinya akan tetapi lelaki itu yang hanya mirip wajahnya.

AYT yakin melalui sisatan polis- pasukan khas yang ditubuhkan telah mengenalpasti lelaki dalam rakaman itu, namun pihak polis berhati-hati dalam menjalankan tindakan.

Pihak polis telah ada pengalaman melalui perbicaraan sodomi II, kerana tindakan yang tidak begitu teratur, hampir pihak Anwar menafikan bukti-bukti pendakwaan.

Berasaskan pengalaman itu, kali ini pihak polis berhati-hati, kerana mereka berdepan dengan Anwar.

Bayangkan jika IGP dedahkan bahawa lelaki dalam video itu adalah Anwar, sudah tentu 1001 tomahan dihadapkan kepada polis, dengan persoalan yang bertubi2, bagaimana pihak polis mengatakan lelaki itu adalah Anwar, sedangkan pihak polis belum mengenai pasti alibii-albii Anwar. Anwar dan para penyokongnya menggunakan laman sosial twitter dan FB sebagai alibii berserta keluarganya.

AYT yakin, pihak polis pada masa ini sedang meneliti laman soasial itu, hasil forensik di temapat rakaman video itu, mencari bukti-bukti DNA, mencari saksi-saksi selain Trio Datuk T. Pihak polis juga perlu merujuk lepada AG, apa kah siasatan mereka itu lengkap untuk dikemukakan kepada mahkamah untuk tujuan pendakwaan.

AYT bersetuju dengan IGP tidak mendedahkan identiti lelaki dalam video sex Anwar itu.

No comments:

Blog Archive