Tuesday, November 16, 2010

Formula "winning" BN membimbangkan PAS

BN telah menemukan ramuan menang dalam pilihanraya melalui PRK Galas dan PRK Batu Sapi. Ramuan itu kini membimbangkan parti Pas, kata Exco kerajaan Negeri Kelantan, Hussam Musa.

Pada kongress Parti Bersatu Sabah (PBS)komponen Bn-Sabah yang ke-25 minggu lepas, telah menerima pakai ramuan menang BN itu dalam menghadapai pilihan raya umum akan datang.

Ternyata Timbalan Perdana Menteri-Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai penggerak utama semua pilihan raya kecil (PRK) selepas PRU-12 akhirnya menemukan Formula menang itu.

Kesan daripada "wiining formula" itu sungguh menggerunkan parti pembangkang, kerana ianya sungguh berkesan, jika dilihat daripada jumlah majoriti yang diperolehi calon-calon BN.

Selain daripada itu, BN kini terutama parti utamanya-Umno telah banyak melakukan perubahan demi memenuhi aspirasi rakyat secara keseluruhannya.

Sap kepimpinan UMNO telah menjalankan tugas dengan baik di semua peringkat. Tugas penerangan parti dengan jitu berjaya disampaikan oleh Ketua penerangan Umno, Datu Ahmad Maslan, demikian juga tugas-tugas pengurusan parti berjaya dipikul dengan jitu oleh Tengku Adnan Mansor.

Demikian juga sifat-sifat kesukarelawan para ahli Umno mempertambatkan parti, baik dibidang penulisan mahupun perbualan biasa dan sikap, kini kembali kepada matalamat asal penubuhan parti terbesar melayu itu.

Sifat-sifat jelek yang sebelum ini terdapat dalam Umno-warisan daripada Anwar ibrahim dan kumpulan, secara perlahan-lahan mula sirna.

Niat dan tujuan ikhlas perjuangan para pemimpin Umno kini mula dirasai rakyat, kerana pucuk pimpinan parti Datuk seri Najib Razak dan Timbalannya Tan sri Muhiyiddin Yassin telah merasakan dan mendalami degup jantung ahli-penyokong dan rakyat secara keseluruhannya.

Sementara gerak kerja Umno semakin kuat, parti pembangkang seriphan Umno-PKR kini dalam kemelut-ekoran terbongkarnya kepimpinan palsu Anwar.

Menghadapi kemelut PKR itu-Umno tidak seharusnya lengah, sebaliknya terus mengembilang tenaga di semua lapiasan-agar UMNO senantisa di hati rakyat-bukan sahaja pada PRU-13 akan tetapi untuk selama-lamanya. Dulu-kini-dan selamanya perlu senantiasa disemai di setiap sanubari para ahli dan penyokong umno.

No comments:

Blog Archive