Sunday, July 26, 2009

Mahathir di bidas: Kenapa??

Kenapa Tun Mahathir di bidas melalui tulisannya KAKI DALAM KASUT. Mantan Perdana menteri hanya mengatakan data dan fakta yang sebenar. Kenapa data dan fakta di persoal?? Coba fikir, jika bukan Tun dr Mahathir yang menulis artikel ini, apa kah mantan PM ini akan dituduh racist, divide and rule at work again dan semacamnya?

Mereka yang membidas data dan fakta adalah mereka yang menidakkannya, yang sebenarnya mereka lebih arif mengenainya, kalau tidak, mereka tidak akan membidasnya. Mereka tidak mahu fakta dan data yang benar dirungkai dan diketengahkan. Mereka mahu data dan fakta dibungkus dengan kuat agar tidak terbongkar.

Siapa kata melayu terbela dalam negaranya, melayu sebenarnya terkorban dalam negaranya,melayu terpaksa mengorbankan dirinya kerana mahu cepat-cepat keluar dari gengaman penjajah. Melayu, tidak mampu lagi menderita dalam gengaman penjajah,kerana itu, peluang untuk merdeka, disambar dengan cepat, walaupun bahagiannya terpaksa dikorbankan.

Semasa mengisi kemerdekaan, melayu mengatur langkah, hanya memertabatkan bangsanya, hanya membantu bangsanya supaya terkeluar dari malapetaka penjajahan. DEB diwujudkan, semata-mata pembahagian kek ekonomi tidak mengorbankan milik bangsa melayu, kerana jika tidak dilakukan demikian, bangsa melayu, tidak tahu bagaimana mendapatkan bahagiannya,kerana bangsa melayu terdidik mengorbankan miliknya.

Setelah 39 tahun, milik bangsa melayu, tidak juga berjaya mereka genggam, malah dasar yang menunjuk ajar bangsa melayu, bagaimana memiliki haknya, dipersoal, dijadikan bahan politik, sehinggakan, bangsa melayu yang ingin terus berkuasa, terpaksa mengorbankannya.

Mereka mahu bangsa melayu, menjadi pengemis dalam negaranya, tanah tumpah darahnya, mereka tidak mahu melayu maju, kerana jika bangsa melayu maju, maka bagining powernya menjadi kuat, maka suara-suara yang menentangnya tidak akan mampu mengoyangnya.

Tindakan kerajaan masa kini, hanya menguntungkan bangsa melayu yang ada di bandar-bandar dan pekan-pekan, sedangkan bangsa melayu yang berada non ceruk di desa masih sangat terbelakang, seperti berada di ambang kemerdekaan. DEB masih mereka perlukan!!!

No comments:

Blog Archive