Friday, July 31, 2009

Kematian Teoh Beng Hock: Akhirnya dua suspek utama?? setuju memberi sampel DNA

Setelah Lim Kit Siang campur tangan, akhirnya ahli majlis daerah Kajang Tan Boon Hwa dan Lee Wye Wing bersetuju memberi sampel darah untuk penentuan DNA. Persetujuan mereka ini kononnya ada kaitan dengan kemunculan blog t4tbh.blogspot.com yang secara berturut-turut menjadi tajuk utama TV3 berita pukul 8 malam.

Persoalanya sekarang kenapa hanya sekarang mereka bersetuju, sedangkan pihak polis telahpun mengambil 102 sampel DNA untuk tujuan mempercepat perungkaian misteri kematian Teoh?

Ada kemungkinan kah Boon Hwa dan Wye Wing terus tidak akan memberi sampel DNA mereka seperti tindakan Anwar Ibrahim yang enggan memberi DNAnya dalam kes liwat Saiful? jika tidak munculnya blog t4tbh.blogspot.com?

Di sinilah terletaknya faktor bahawa kematian Beng Hock ini dipolitikkan oleh pihak Pakatan, mereka secara padu mendesak agar misteri kematian ini dirungkai dengan cepatnya, tetapi dilain pihak mereka mengatur taktik agar kes perungkaian ini terus menjadi teka teki. Pihak Pakatan sebenarnya mahu menjadikan SPRM kambing hitam dalam kes kematian Beng Hock ini, tetapi the truth selalu akan muncul.

5 Ogos depan merupakan lanjutan inkues kematian Beng Hock, apakah ada kejutan baru? sama-sama kita tunggu.

No comments:

Blog Archive