Thursday, July 30, 2009

Eramin-5 dirampas di Pulau Pinang: Kongsi gelap ada kaitan kah?

Pihak polis sedang menyusun rampasan dadah tersebut

Dadah Eramin-5 sejumlah 1 juta biji bernilai 20 juta ringgit dirampas polis di Pulau Pinang hari ini. Pihak polis juga merampas wang tunai lebih 3 juta ringgit berserta kenderaan yang gunakan.

Dalam sidang akhbar hari ini, diberitakan bahawa pihak polis telahpun menahan reman 5 orang termasuk seorang Dato. Dato tersebut dipercayai adalah ketua sindikit menyeludup dadah E5 tersebut daripada Taiwan melalui lapangan terbang Bayan Lepas.

Dato tersebut selain kes ini, mempunyai kes sebelumnya termasuk kes senjata api.

Persoalannya sekarang, bagaimanakah dadah sebanyak ini boleh dengan mudah terlepas daripada lapangan terbang.? Bagi mengabui mata pihak kastam atau pasukan keselamatan lapangan terbang tersebut, pihak sindikit mengistiharkan bungkusan tersebut sebagai barangan elektronik.

Pihak polis suspek bahawa kejadian ini kemungkinan ada hubungan dengan orang dalam di lapangan terbang Bayan Lepas.

Rampasan sejumlah dadah ini apakah ada kaitan dengan dakwaan dr khir Toyo, bahawa di Selangor sekarang terdapat hampir 4,000 kegiatan haram yang ditunjang oleh kongsi gelap?.

Apakah rampasan di Pulau Pinang ini hanya tips of iceberg? bahawa sebenarnya kegiatan ini ada net working tertentu sebagai balas budi? Biar pihak polis merungkainya dengan tuntas!

No comments:

Blog Archive