Thursday, February 27, 2020

CALON PM8-TAN SRI MUYIDDIN: KERAJAAN PERIKATAN NASIONAL BAKAL TERWUJUD

TUN MAHATHIR akan meninggalkan legasi luarbiasa, apabila kerajaan Malaysia dikuasai semula oleh yang hak, iaitu rakyat majoriti.

Sidang khas parlimen yang dijadualkan pada 2 Mac (Isnin depan), bakal memilih samada Dato Seri Anwar Ibrahim atau Tan Sri Muhiyiddin Yassin.

Kepimpinan parti Bersatu bakal memuktamadkan pencalonan Presiden parti itu atas restu Tun Dr Mahathir.

Menerusi pencalonan Muhiyiidn, kerajaan Perikatan Nasional hidup semula.

Jika kerajaan perikatan dihidupkan semula, selepas terkubur sebelum lahir, ianya merupakan sejarah bagi Malaysia.

Secara matematik, jika Perikatan Nasional dihidupkan semula, Tan Sri Muhiyiddin tiada halangan untuk mendapat sokongan majoriti semasa sidang khas tersebut, memandangkan, jumlah ahli parlimen yang bakal menyokong seramai 116, dengan pecahan Muafakat Nasional 60 (kurang satu kerana MP Padang Rengas bakal menyokong Dato Seri Anwar), Bersatu-26, kumpulan Azmin-11 dan GPS-Sarawak-19.

Ini lah masanya melupakan ego politik, utamakan agama, bangsa dan tanah air.

5 comments:

Anonymous said...

MP rengas tu sapa kikikiki.. nadim ke namanya

Anonymous said...

Kenyataan Tun Dr Mahathir semalam pada para 11 “ kesannya jika Bersatu sokong PAS dabn UMNO maka parti-parti yang kalahlah akan diri kerajaan. Kerajaan ini akan didominasi oleh UMNO sebagai parti yang terbesar”.

Para 12, “saya sanggup terima ahli UMNO yang keluar UMNO dan menyertai parti lain. Tetapi UMNO akan sertai kerajaan campuran ini sebagai parti UMNO. Ini tidak dapat diterima oleh saya. Maka terpaksalah saya letak jawatan”. – UMNO Online

So...untuk melenyapkan Ego Matdey yg masih tak sedar diri ni lagi....BBRAKAN PARLIMEN...

Anonymous said...

Sejak Matdey mula berkawan dengan Lim Kit Sial dan berpura2 berkawan dengan Nuar...Aku dah tak percaya lagi dah pada Matdey ni!!!

Anonymous said...

Next new PM .. tangkap mahayhir dan anak nya mokhzani mirzan marina mukhriz cukai pendapatan disemak balik dan duit bailout brrbillion dari Petronas TH KWSP selamatkan empayar perniagaan mereka... dua prnah cakap ' anak nya psndai berniaga ' rugi petronas bailout..


pandai kannnn...!!

#ohpanjiitamkemaneko

Anonymous said...

Betul ke pondan Padang Rengas akan menyokong Non?

Blog Archive