Sunday, November 02, 2014

Sodomi II: Bangangnya Mantan Hakim Australia

SILA BACA LAPORAN MALAYSIAKINI DISINI Yang Bertajuk Sodomi: Mengapa Anwar sahaja yang kena? sedangkan sudah melambak, didakwa dan masuk penjara dan disebat, bezanya tidak menjadi perhatian surat khabar antarabangsa, kerana melibat individu yang bukan berprofile tinggi. 

Kalaulah Anwar tidak mengwar-warkan di seluruh dunia, bahawa kegemerannya itu apabila diketahui, maka beliau politikkan sambil menuduh ianya suatu konspirasi; sedangkan tindakan itu adalah tindakan dirinya sendiri.

Sebelum ini, tiada siapapun mengenal nama Mohd Saiful Bukhari Azlan, akan tetapi apabila mangsa membuat aduan dan meminta keadilan, maka barulah diketahui siapa mangsa itu.

Esok Mahkamah Persekutuan akan mendengar hujah pendakwaraya Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah, dan selepas itu akan disusuli hujah pembela Anwar, sebelum 5 hakim membuat keputusan, samada mensabitkan Ketua Umum PKR itu atau membebaskannya. Kalau disabit, Pendakwaraya akan memohon hukuman tambahan daripada 5 tahun yang dijatuhkan Mahkamah Rayuan pada 7 Mac lalu, atas sebab seksyen yang dihadapi Ketua Pembangkang itu (377B) adalah seksyen yang membawa hukuman 20 tahun penjara dan sebatan.

1 comment:

Anonymous said...

Bagi jaket james bond dan anwar terangsang dgr ceta sodomi adalah pembuktian bersifat tabie seorg peliwat...

Mahkamah patut bg 20thn penjara dan 20 sebatan bg peliwat rakus dan zalim mcm anwaq ni...

Blog Archive