Wednesday, January 29, 2014

Anwar Pada Mulanya nak jadi Profesor, Kini Nak Jadi MB pula

TAHUN 2012, Anwar dalam satu kenyataan, bahawa beliau akan bersara dalam politik, jika PR gagal merampas Putrajaya pada pru-13 dan seterusnya mahu jadi profesor. Selepas sahaja PRU-13, ternyata PR gagal merampas Putrajaya. Kini, Anwar bertukar angin, nak jadi MB pula.

Adalah satu kemungkinan yang boleh menjadi kenyataan, bahawa Anwar bakal dilantik sebagai MB Selangor, kerana Ketua Pembangkang itu sudah dinamakan sebagai calon pada PRK Kajang yang bakal diadakan dalam tempoh 60 hari daripada Isnin lalu.

Berbagai sebab diberikan mengapa Anwar perlu bertanding di Selangor, sepertimana kata Azmin Ali, Selangor akan digunakan sebagai pembuka tirai untuk menduduki Putrajaya.

Memang benar, bahawa sesiapapun terperangkap dengan kejutan yang dilakukan oleh ADUN N25 Kajang-Lee Chin Cheh, namun itulah perancangan Anwar, selepas semua perancangannya sebelum ini untuk menjadi Perdana Menteri telah gagal, termasuk semasa dalam Umno lagi sebelum dipecat pada tahun 1998.

Kini, nampaknya, walaupun PAS menerusi suara Ketua pemuda Pas Selangor, bukan Pesurujaya atau Presiden PAS dikatakan akan memboikot kempen PR, kecuali mendapat penjelasan berkaitan tindakan PKR berhubung keputusan adun Kajang meletakan jawatan, adalah satu perkara remeh, kerana kalau pihak pimpinan parti itu akur, secara automatik juga ketua pemuda pas itu akan akur.

Fokus utama kini, adalah pada Anwar. Anwar akan berusaha sedemikian rupa untuk berkuasa, bagi beliau, tidak jadi pmpun MBpun jadilah.

Atas sebab itu, rakyat negara ini perlu membuka mata dengan terang, bahawa Anwar hanya berjuang untuk kuasa bukannya untuk rakyat.

No comments:

Blog Archive