Wednesday, September 28, 2011

Sodomi II: Anwar mahu tahu apa yang berlaku pada 24 Jun, 2008-Pertemuan Saiful-Najib-Rosmah

Sodomi II yang melibatkan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah kejadian yang berlaku pada 26 Jun, 2008 antara pukul 3.01-4.30 petang di sebuah Kondominum, di Jalan Setiakasih, Bukit Damansara, Kuala Lumpur.

Bukti-bukti CCTV, mengenai kejadian itu telahpun disahkan oleh mahkamah.

Persoalannya, kenapa kah Anwar Ibrahim, mahu mengetahui kejadian pada 24 Jun, 2008, di mana menurut Anwar, ada pertemuan antara Najib-Rosmah-Saiful.

Menurut Anwar melalui afidivatnya untuk membalas afidivat Najib-Rosmah yang mahu mengenepikan sepina untuk hadir ke mahkamah sebagai saksi pembelaan yang akan didengar esok (29,Sept)-bahawa Anwar hanya mengetahui tujuan apa perjumpaan antara Najib-Rosmah-Saiful pada masa itu, bukannya menuduh pasangan negara itu, sebagai pelaku konspirasi mengenai sodomi II.

Najib-Rosmah bertegas, bahawa kesaksian mereka, tidak relevan dengan perbicaraan sodomi II, kerana perjumpaan dengan Saiful tidakpun membincangkan mengenai meliwat oleh Anwar terhadap mangsa (Saiful), sebaliknya, perjumpaan itu, kerana Saiful ingin mendapatkan biasiswa untuk melanjutkan pelajaran.

Berjaya kah Anwar meminta Mahkamah agar Najib- Rosmah menjadi saksi pembelaan, atau berjaya kah pasangan itu mengenepikan sepina, sama-sama kita tunggu, keputusan Hakim Mohd Zabidin Md Diah, esok di Mahkamah, Jalan Duta, Kuala Lumpur.

No comments:

Blog Archive